Review: Flormar oogschaduw

flormar oogschaduw

Laatst konden jullie al een review lezen over de Nail Enamel Dryer van Flormar. Vandaag laat ik weer andere producten van dit leuke, in Nederland nieuwe merk zien, namelijk de oogschaduws.

Bij mijn aankopen kreeg ik een sample van een groene oogschaduw. Deze testte ik als eerst. Na kort met mijn vinger in de oogschaduw te hebben gewreven, zit er een mooie, groene kleur op mijn vingers. Maar ook veel korrels oogschaduw. Bij het swatchen op mijn hand wordt dit alleen maar bevestigd. De oogschaduw voelt droog aan en kruimelt veel. Jammer, want de kleur is wel mooi. Hopelijk zijn de andere oogschaduws beter.

Als tweede testte ik de oogschaduw mono. Deze heb ik in de kleur 021. Ook hierbij wreef ik kort met mijn vinger door de oogschaduw.. en wow, hoeveel beter zijn de pigmentatie en de structuur van deze oogschaduw? Bij licht wrijven komt er al heel veel kleur vanaf. De oogschaduw voelt zacht aan, maar niet te poederig. En de kleur, die is net zo mooi. Het is een moeilijk te beschrijven kleur. Op het eerste gezicht lijkt hij gewoon donkerpaars, maar als je beter kijkt zitten er hele mooie roodbruine en gouden shimmers in. Een hele mooie kleur voor in het najaar. De swatch op mijn hand komt op de foto helaas niet helemaal overeen met de echte kleur. Bij de foto van mijn vinger zie je de kleur zoals hij in het echt ook is.

flormar oogschaduw 2

Als laatste testte ik het oogschaduwkwartet in de kleur 406. Het oogschaduwkwartet bevat een oranje, een lichtgroene, een bruine en een donkergroene kleur. Ik vind de kleurencombinatie leuk. Het zijn geen kleuren die je uit jezelf snel bij elkaar zou doen, terwijl ze samen toch erg leuk staan. Ook kan je door de kleuren verschillende kanten op. Zowel een donkere herfstlook als een frisse lentelook zijn mogelijk met dit oogschaduwkwartet. Ook deze oogschaduws zijn goed gepigmenteerd. Net als de mono oogschaduw, voelen ook deze oogschaduws zacht aan, maar zijn ze niet poederig. Alle vier de oogschaduws hebben een mooie glans.

flormar oogschaduw 3

De verpakkingen van de oogschaduws ogen een beetje goedkoop. Ze zitten in een ronde, witte verpakking van plastic met daarop in gouden letters ‘Flormar’. Het middelste gedeelte is van doorzichtig plastic, waardoor je makkelijk kan zien welke kleur je hebt. Aan de binnenkant zit een klein spiegeltje. Het spiegeltje is te klein om echt makkelijk mee te kunnen werken, maar voor onderweg is het wel handig. Bij het oogschaduwkwartet zit een gebogen sponsapplicator. Deze werkt echter voor geen meter.

Maar de kwaliteit van de oogschaduws maakt alles weer goed. Ze zijn goed gepigmenteerd, voelen zacht aan en met een oogschaduwbasis blijven ze de hele dag zitten. Ook de prijzen zijn fijn. De mono oogschaduw kost namelijk maar €3,50 en het oogschaduwkwartet was afgeprijsd naar €4,50. De originele prijs daarvan weet ik niet precies, maar volgens mij was het €6,50. Geen geld voor zulke mooie oogschaduws!

 

Hebben jullie al producten van Flormar geprobeerd? Wat vinden jullie van de producten van Flormar?

Xx Sarah

Een gedachte over “Review: Flormar oogschaduw

Geef een reactie

