Review: Hansaplast Warme Voeten verwarmende voetcrème

hansaplast warme voeten

“Nooit meer koude voeten” staat er op de verpakking van deze voetcrème. Mij klinkt het als muziek in de oren. Nu het steeds zulk guur weer buiten is, lijken mijn voeten permanent in ijsklontjes te zijn veranderd, met als resultaat dat ik het steeds heel koud heb. Tijd om daar eens wat aan te doen!

De crème zit in een mintkleurige tube die makkelijk doseert. In totaal zit er 75 gram in, wat niet zo veel is, maar geloof ik wel een normale hoeveelheid voor voetcrèmes is. De crème zelf is wit van kleur en dik van structuur, zoals een stevige bodylotion. De geur is niet zo bijzonder, een beetje medisch. Hansaplast zegt het volgende over deze voetcrème:

“Nooit meer het onaangename gevoel van koude voeten. Hansaplast Warm Voeten bevat Thermocare waardoor uw voeten urenlang heerlijk warm aanvoelen. Ervaar de zachte hydraterende crème die je het heerlijke gevoel van warme voeten geeft.

Advies: was na gebruik je handen. Contact met de ogen vermijden. Niet gebruiken op een beschadigde huid.”

hansaplast warme voeten 2

Nou, daar gaan we dan. De eerste keer dat ik het product gebruikte, smeerde ik een gewone hoeveelheid crème op. Mijn voeten voelden lekker verzorgd aan, maar er gebeurde niks. Hmm, zal ik te weinig crème hebben gebruikt? Nog een laagje erbij dan maar.

Dat was geen goed plan. De crème blijkt namelijk niet gelijk te werken, maar heeft zo’n twintig à dertig minuten nodig. Resultaat: voeten die zo heet aanvoelden dat het een branderig gevoel gaf en dat is alles behalve prettig.

Tweede poging. Ik deed weer de crème op, minder dan de vorige keer, aangezien ik nu wist hoe heftig de reactie kan zijn. Na een half uur deed de crème haar werk. Mijn voeten werden heerlijk warm, maar zaten we op de grens van het branderige gevoel. Goed oppassen dus met de hoeveelheid crème die je opsmeert.

Het tweede waarvoor je moet oppassen ontdekte ik later die dag toen ik ’s avonds ging douchen. De crème en warm water blijkt geen goede combinatie. Ik weet niet of jullie het gevoel kennen wanneer je rode pepers hebt gesneden en later op de dag in contact komt met warm water? Nou, dat brand. En datzelfde gevoel krijg je ook bij deze crème. Alsof je voeten eraf branden. Na een paar minuten op je tanden bijten verdwijnt het gelukkig, maar ik raad aan deze crème niet te gebruiken als je van plan bent later die dag nog te gaan douchen.

Ik heb een beetje gemengde gevoelens over deze voetencrème. Aan de ene kant doet hij zijn werk goed, maar je moet wel echt goed opletten op de hoeveelheid crème die je gebruikt en kan de rest van de dag niet meer douchen of in bad.

De verwarmende voetcrème van Hansaplast kost €6,99 voor 75 ml en is verkrijgbaar bij de drogist.

 

Wat vinden jullie van zo’n verwarmende voetcrème? En wat doen jullie tegen koude voeten?

Xx Sarah

Een gedachte over “Review: Hansaplast Warme Voeten verwarmende voetcrème

Geef een reactie

