Review: the Body Shop body butter – Ginger Sparkle

the body shop body butter ginger sparkle

Ik hou van koekjes. Om te bakken en om te eten, maar ik hou ook van dingen waar koekjes op staan. Als ik iets zie liggen waar zo’n schattig glimlachend koekjesmannetje op staat, is de kans groot dat ik het ook koop. Zo ook deze body butter van the Body Shop, die onderdeel is van de huidige kerstcollectie. Lees verder voor mijn review van mijn allereerste (!) body butter van the Body Shop.

Met de verpakking zit het wel goed. Het glimlachende koekje op de deksel is de reden waarom deze body butter in mijn digitale winkelmandje belande, dus ik heb er niks op aan te merken. Een glimlachend koekje, sneeuwvlokjes.. ik kom al helemaal in de kerststemming door deze leuke verpakking.

Als ik de deksel losdraai, komt een sterke geur van gember, kruiden en koekjes mij tegemoet. Hmmm, lekker winters! De body butter is romig en stevig van structuur. Hij voelt, zoals de naam al zegt, echt aan als boter. Ik heb wel eens body butters van andere merken gebruikt, bijvoorbeeld van Etos, en die waren meer dikke bodylotions. Maar dit is met recht een body butter.

the body shop body butter ginger sparkle 2

Het is een rijke body butter, maar ik vind dat alleen maar fijn met dit gure weer. Mijn huid droogt altijd heel snel uit en gaat dan jeuken en irriteren, dus wat extra hydratatie is mooi meegenomen. De geur blijft na het insmeren hangen, maar niet zo sterk dat er een hele walm van gember en kruidige koekjes om je heen hangt. Ook verandert de geur na het insmeren en doet hij me, naast de eerder beschreven geur, ook een beetje denken aan cola lolly’s.

Ik snap wel waarom de body butters van the Body Shop zo razend populair zijn. Dit is echt de beste body butter die ik ooit heb geprobeerd. De body butters van the Body Shop kosten €16 voor 200 ml. Voor de feestdagen zijn er ook nog twee andere geuren verkrijgbaar: Vanilla Bliss en Cranberry Joy. Daarnaast heeft the Body Shop nog een vast assortiment met gebruikelijkere geuren.

 

Wat vinden jullie van de body butters van the Body Shop? Hebben jullie al iets uit de kerstcollectie geprobeerd?

Xx Sarah

10 gedachtes over “Review: the Body Shop body butter – Ginger Sparkle

    • saarenzo zegt:

      Bij the Body Shop zijn nu allemaal kerst sets te koop met daarin een lipbalsem en een kleine body butter (maar groot genoeg om je een aantal keer goed mee in te kunnen smeren). Die zijn geloof ik 8 euro en ook nog eens verpakt in een super leuke sneeuwpop. Misschien is dat iets om een body butter mee uit te proberen?

  1. kaoutarschrijft zegt:

    Ow meestal ben ik niet zo grote fan van body butters of bodylotions omdat ze best wel dik zijn en moeilijk uit te smeren zijn. Maar deze klinkt goed 😀 Alleen ik had ooit gelezen dat wanneer je telkens je huid aan het hydrateren bent, je huid extra droog wordt. Omdat ie dan telkens vocht nodig heeft en het niet zelf aanmaakt ofzo. Maar ik weet ook niet of het waar is.

    • saarenzo zegt:

      Hmm, ik denk dat dat alleen is als je je echt heel vaak insmeert. Ik gebruik bodylotion en body butters alleen na het douchen en als ik het een keer oversla krijg ik gelijk van die droge kriebelbenen. Dus ik blijf het gewoon gebruiken, haha.

Geef een reactie

