Review: Yves Rocher Pure Calmille reinigingsmelk en tonic

yves rocher pure calmille reinigingsmelk tonic

Yves Rocher ken ik doordat ik een keer een positieve review over de Arnica handcrème las. Ik probeerde hem uit en was gelijk fan. Tubes heb ik ervan versleten, zo fijn vond ik hem. Helaas is die handcrème aangepast en totaal niet fijn meer, maar Yves Rocher heeft gelukkig nog veel andere leuke producten. Zullen deze reinigingsmelk en tonic net zo’n fijne ontdekking als de Arnica handcrème zijn?

Zowel de reinigingsmelk als de tonic komen uit de Pure Calmille lijn. De verpakking van de flessen is bijna hetzelfde, alleen zit er op de tonic een gele dop en op de reinigingsmelk een witte. Mocht je deze producten ook willen kopen, let hier dan wel op. Er is namelijk nog een andere 2-in-1 variant en die ziet er ook hetzelfde uit, alleen heeft die een lichtgroene dop.

Beide producten hebben een sterke geur. Vooral bij de tonic is de geur opvallend sterk. Er zit ook best veel parfum in de producten (parfum staat op de zesde plaats op de ingrediëntenlijst). Ik heb een gevoelige huid en was voor gebruik even bang dat deze producten mijn huid zouden irriteren. Gelukkig valt dit wel mee. De tonic prikt soms een beetje, maar verder heb ik nergens last van. Toch vind ik het een negatief punt van deze producten, omdat Yves Rocher zelf beweert dat de producten juist op milde wijze de huid reinigen.

De producten zijn prettig in gebruik. Ik gebruik ze allebei ’s avonds voordat ik mijn gezicht –en oogcrème op doe. Alleen er is één probleem: ze reinigen niet zo goed. Nou draag ik meestal maar een klein beetje make up (wenkbrauwpoeder, blush en highlighter) of helemaal niks, dus dan zit er niet zo veel viezigheid op mijn huid en is het ook geen groot probleem. Maar als ik een keer uitpak en meer make up draag, kan ik drie wattenschijfjes later nog steeds de make up op mijn huid zien zitten. En voor producten die juist bedoeld zijn om make up en andere viezigheid te verwijderen is dat geen goed resultaat.

Yves Rocher heeft prima producten, maar van de reinigingsmelk en tonic ben ik geen fan. Beide producten kosten €4,90 voor 200 ml en zijn te koop in de winkels van Yves Rocher en op haar website. Yves Rocher heeft, vooral op haar website, regelmatig kortingsacties waarbij je 50% korting krijgt.

 

Wat vinden jullie van deze producten? Hebben jullie ervaring met de producten van Yves Rocher?

Xx Sarah

 

6 gedachtes over “Review: Yves Rocher Pure Calmille reinigingsmelk en tonic

  1. vanessa zegt:

    Ik heb deze producten ook en ben er net als jou niet helemaal tevreden over. Ik stoor me vooral aan de geur, het parfum is té. Jammer, want over het algemeen ben ik best tevreden over de producten van Yves Rocher.

      • Little Lady Things zegt:

        Hangt er van af welk huidtype je hebt. Ik heb zelf een onzuivere huid/vette huid en heb daarom een de maskertjes van de Pure System lijn (donkerblauw) van Yves Rocher. Ook heb ik een maskertje die denk ik voor alle huidtypen geschikt is, een cranberry masker die vooral verkoelend werkt. Ik vind de kokos en vanille bodymilks van hen fijn, vooral omdat de geur lekker blijft hangen en ze mijn huid zacht maken. Ik heb van al deze producten een review op mijn blog 🙂

Geef een reactie

