Review: SwissCare Cellucare anti-cellulite and slimming cream

cellucare creme

In maart was ik naar een perslancering van de Cellucare anti cellulite crème van Swisscare. Ik kreeg een tube Cellucare mee, maar vond het product maar wat Tell Sell achtig overkomen en keek er niet echt meer naar om. Mijn moeder wilde het wel uitproberen. Inmiddels is ze door haar tube heen. Is het een tegenvaller of een wonderproduct?

Cellucare zit in een goudkleurige kartonnen verpakking. Op de verpakking staat in meerdere talen (Duits, Italiaans, Frans en Engels) beschreven hoe je het product moet aanbrengen. Verder staat er een uitgebreide uitleg in het Engels over wat het Cellucare allemaal doet en de bewezen resultaten. De crème zelf zit in een tube. Ook deze tube is goudkleurig en heeft een zwarte dop. Op de tube staat kort beschreven wat het product doet en hoe je het moet aanbrengen. Een tube bedraagt 200 ml. Voor een totale behandeling voor taille, heupen en bovenbenen raadt SwissCare aan twee tubes te gebruiken. Ik vind de verpakking wel chique, maar je hebt mooiere verpakkingen bij zulke dure producten.

Cellucare belooft vermindering en voorkoming van cellulite op alle probleemgebieden van het lichaam. Het moet de huid verstevigen en een afslankende werking bieden. Cellucare belooft centimeters afname op gebieden als de benen, de buik en de billen.

Voor een optimaal resultaat dien je Cellucare voor een periode van 30 dagen tweemaal daags te inmasseren op de probleemgebieden. Voor een blijvend resultaat kan je de behandeling het best eenmaal daags herhalen. De Cellucare anti-cellulitis crème is effectief op zowel de buik, billen en heupen als op de armen en benen. De crème trekt helaas niet zo snel in, waardoor ik het vooral ’s avonds heb gebruikt. Anders gaat het zo aan je broek plakken. Bah. Ook moet ik bekennen er niet iedere avond aan te hebben gedacht. De crème zal bij mij dus een minder effectief resultaat hebben dan wanneer je de gebruiksaanwijzing trouw volgt.

CelluCare_voor en na_cmyk

Tijdens de perspresentatie werd verteld dat Cellucare op zo’n dertig vrouwen is getest. Bij een aantal deelneemsters was er in de eerste week al tot twee centimeter lichaamsomvang weg. In de derde week was dit tot vier centimeter en in de zesde week tot acht centimeter minder. Klinkt goed, maar ik geloofde er eerlijk gezegd weinig van. Tijdens het testen heeft mijn moeder het een keer per dag op haar bovenbenen aangebracht. Zelf heb ik het een paar keer aangebracht om te kijken hoe het aanvoelt.

Cellucare is een dikke, witte crème. Zoals eerder gezegd trekt hij helaas niet zo snel in. Ik vind dit wel jammer, vooral omdat ze aanraden het product tweemaal daags in te smeren. Tijd om ’s ochtends te wachten tot alle crème goed is ingetrokken heb ik niet, waardoor ik het bijna alleen ’s avonds kon gebruiken.

De geur van de crème vind ik echt vreselijk. Het doet me denken aan maneges. Ik weet ook niet helemaal waarom, want het ruikt niet naar paard, maar er is iets waardoor ik daar aan moet denken. Ik vertelde mijn moeder dat ik de geur zo vreselijk vind, maar zij had er tijdens het smeren eigenlijk nooit last van. Het verschilt denk echt per persoon.

In het perspakketje dat ik heb zit ook een meetlint en een klein schema waarin je jouw wekelijkse omvang kan noteren. Handig! Ik heb echter geen idee of dit ook bij de officiële verpakking zo is.

En dan het belangrijkste: werkt het? Mijn moeder had haar bovenbenen voordat ze begon opgemeten en nadat de tube op was nog een keer. Het resultaat: er was één centimeter aan omvang af. Dat is al een positiever resultaat dan ik van tevoren had verwacht, maar ik vind het geen spectaculair resultaat van meerdere centimeters zoals de crème beloofd. Mijn moeder was wel blij verrast over het resultaat en vond het leuk om de crème even te testen, maar ze gaat niet nog een tube kopen. Daarvoor is het gewoon te duur als je naar het resultaat kijkt.

Cellucare kost €59,95 voor een tube van 200 ml. Ik vind het een behoorlijke prijs voor 200 ml crème, vooral als je na het resultaat kijkt. Maar het kan zijn dat jij die prijs wel over hebt om een centimeter omvang kwijt te raken. Cellucare is onder andere verkrijgbaar bij Douglas.

Wat is jullie ervaring met afslankende crèmes? Gaan jullie Cellucare ook uitproberen?

Xx Sarah

 

Een gedachte over “Review: SwissCare Cellucare anti-cellulite and slimming cream

Geef een reactie

