Review: L’Oréal Paris Top Coat – 916 Confettis

l'oreal paris le vernis top coat confettis

Het is december, de maand van de feestdagen. En bij feestdagen horen feestelijke nagels. L’Oréal heeft in haar assortiment enkele top coats om jouw nagellak er specialer uit te laten zien. Ik probeerde er een uit in de kleur 916 Confettis.

De nagellak zit in een mooi, stevig flesje met een zwarte dop en een gouden rand. Ik vind het een mooie en chique verpakking voor een nagellak. En al helemaal voor een nagellak van een drogisterijmerk. In een flesje zit 5 ml nagellak. Dit is niet zo veel als in een gemiddeld flesje nagellak, maar het duurt echt jaren voordat je zo’n flesje top coat op krijgt.

L’Oréal Paris zegt het volgende over de top coat:

“Costumize uw look met Le Vernis special effect Top Coats. Direct een vleugje couture op uw nagels! Kies uw favoriete kleur nagellak en gebruik een van de trendy top coats voor de perfecte finish. Trendy nagels, tot 10 dagen lang.”

De top coat zelf bestaat uit een transparante lak met daarin kleine en middelgrote zeshoeken in zwart en wit. Daarnaast zitten er nog hele kleine zilveren glittertjes in. Ik bracht eerst twee laagjes van de nagellak Head Mistress van Essie aan, een mooie kleur donkerrood. Daarna bracht ik een laagje van de top coat aan.

Bij de eerste strook was ik teleurgesteld, want er kwamen maar drie kleine confettistukjes uit. Maar wat bleek? Eerst komt alle transparante nagellak op je nagel en pas daarna laten de confettistukjes los. Het verschillende per nagel hoeveel laagjes ik moest aanbrengen, maar op zich was per dag één laagje wel genoeg. Alleen bij mijn duimnagels en de nagels waar nog niet zo veel confettistukjes op zaten heb ik nog een heel dun laagje aangebracht.

l'oreal paris le vernis top coat confettis 2

Sorry voor de slechte kwaliteit van de bovenstaande foto’s, maar nu het zo snel donker is, is het echt onmogelijk om een duidelijke foto te maken.

De top coat droogt lekker snel. Voor de zekerheid heb ik over de confetti top coat heen nog een normale, transparante top coat aangebracht als extra beschermingslaagje. Het resultaat vind ik echt super leuk! Het is maar een extra laagje nagellak, maar mijn nagels zien er zo veel leuker uit dan wanneer ik nog geen confetti top coat had aangebracht.

Of de top coat tien dagen blijft zitten weet ik niet. Misschien wel als je de top coat direct op je nagels aanbrengt. Nu begint de nagellak die ik eronder draag na een paar dagen te chippen, waardoor de top coat ook minder lang op mijn nagels zit. Maar dat vind ik ook niet nodig. Tien dagen lang dezelfde nagels is een beetje saai, dus ik heb er geen problemen mee.

De top coats van L’Oréal Paris kosten €5,99 per stuk en zijn verkrijgbaar bij de drogist. Ik vind deze top coat super leuk en ga dan ook zeker even een kijkje nemen bij de andere top coats van L’Oréal Paris.

Wat vinden jullie van deze top coat? Welke nagellak dragen jullie graag rond de feestdagen?

Xx Sarah

Een gedachte over “Review: L’Oréal Paris Top Coat – 916 Confettis

Geef een reactie

