Review: Yves Rocher Moisturising Cream Lipstick – 34 Rouge Boisé

yves rocher rouge boise lipstick

Van Yves Rocher had ik veel verschillende producten uitgeprobeerd, maar nog nooit een lipstick. Tijd om er eens een te testen dus. Sommige producten van Yves Rocher vind ik heel fijn, maar sommige ook totaal niet. Benieuwd bij welke groep deze lipstick hoort? Lees dan verder.

De huls is goud met een plastic dop in de kleur van de lipstick. Dit was een speciale verpakking voor de kerstcollectie. De “gewone” variant is helemaal goudkleurig. De kleur Rouge Boisé was helaas gelimiteerd, maar de lijn bestaat uit veel verschillende tinten rood, dus er zit er vast een tussen die er veel op lijkt. Yves Rocher zegt het volgende over deze lijn:

yves rocher rouge boise lipstick 3

“Prachtige rode lipsticks waarvan u nauwelijks merkt dat u het draagt. Intense kleur die lang blijft zitten en uitzonderlijk goed aan te brengen is, verpakt in een geraffineerde roodgouden huls. De textuur van deze Verzorgende lipstick voelt aan als een tweede huid, hydrateert de lippen, en is ongekend makkelijk aan te brengen.

+punt: De elegante en geraffineerde huls benadrukt de intense kleuren van de lipsticks.

Onze lipsticks bevatten geen karmijnzuur, lanoline of minerale olie.”

Aangezien er veel mensen zijn die minerale olie vermijden, is dat laatste een fijn pluspunt. De kleur is donkerroze en doet mij erg veel denken aan de kleur Pink Me Up van Catrice, waar ik dol op ben maar die helaas niet goed blijft zitten. Zal deze van Yves Rocher beter zijn?

De lipstick brengt prettig aan. Hij voelt niet aan als een tweede huid, je merkt wel dat je lipstick op hebt. Mijn lippen voelen verzorgt aan, alsof ik een lipbalsem op heb. De kleur vind ik heel mooi. Chique en vrolijk tegelijkertijd. Vooral een mooie kleur voor in het najaar. Tot nu toe een fijne lipstick.

yves rocher rouge boise lipstick 2

Maar waar ik mij vooral over verbaasde was de houdbaarheid van deze lipstick. Hij blijft namelijk heel goed zitten. Af en toe keek ik even in de spiegel om te zien of hij al bijgewerkt moest worden, maar de kleur bleef heel goed zitten. Wel verdween de glans en werd het meer een matte lipstick, maar wow, wat een resultaat! Ik hoefde de lipstick pas ’s avonds bij te werken, nadat ik een kom misosoep had gegeten. Maar toen was alleen de lipstick aan de binnenkant van mijn lippen vervaagd. Eerlijk gezegd had ik dit, na wat teleurstellende producten van dit merk, niet verwacht. Ik ben heel blij verrast!

Ik ben dik tevreden over deze lipstick en inmiddels staat hij in mijn dagelijkse bakje. De lipstick is op de website te vinden onder de naam “Verzorgende Lipstick” en kost €17,90. Ik vind het een hoge prijs voor een product van Yves Rocher (de lipsticks van M.A.C. zijn maar een paar euro). Gelukkig heeft Yves Rocher zowel in haar winkels als op haar website regelmatig kortingsacties waarbij je tot 50% korting krijgt.

Wat vinden jullie van deze lipstick?

Xx Sarah

4 gedachtes over “Review: Yves Rocher Moisturising Cream Lipstick – 34 Rouge Boisé

Geef een reactie

