Mijn highlighters

mijn highlighters

Laatst liet ik jullie mijn blushes zien, vandaag zijn mijn highlighters aan de beurt. Ik ben dol op highlighters! Ze geven je gezicht zo’n mooie, gezonde gloed. Sommige highlighters gebruik ik dagelijks, andere bijna nooit. Benieuwd welke highlighters ik heb? Lees dan verder.

Niet alle producten die ik als highlighter gebruik zijn ook daadwerkelijk highlighters. Er zitten ook blushes met zeer veel shimmers en gezichtpoeders met shimmers tussen. Een subtiele glans vind ik het mooist en ik ben niet het type om mijn hele gezicht onder de glanzende producten te smeren/poederen. Vandaar dat er ook wat andere producten tussen staan, maar ik gebruik ze dus allemaal als highlighter.

mijn highlighters 2

1. The Body Shop – Shimmer Bauble. Deze highlighter in de vorm van poederbolletjes is onderdeel van de huidige kerstcollectie van the Body Shop. In de bol zit maar liefst 42 gram lichtroze en bruine bolletjes die een hele mooie glans geven. Dit was mijn allereerste product van the Body Shop en ik ben nog steeds heel blij met mijn aankoop.

2. Etos – Highlighting Illuminizer. Een fijne budget highlighters met shimmers in allemaal verschillende kleuren, zowel koele als warme. Dit is een vloeibare highlighter en persoonlijk vind ik de poedervariant toch prettiger. Deze vind ik voor op mijn jukbeenderen te vettig en te opvallend (de shimmers zijn groter dan bij mijn andere highlighters), maar hij staat erg mooi bij op mijn wenkbrauwbot.

3. Sephora – Highlighting Powder I20. Deze highlighter heb ik in deze Sculpting Disk van Sephora, maar ook los. De losse versie ligt echter bij mijn vriend en kan ik daarom niet laten zien. Volgens mij heet de losse versie Rose en heeft hij een bloemmotiefje. De highlighter geeft een mooie, warme glans af met een vleugje roze. Ik gebruikte hem vorig jaar graag, maar inmiddels heeft hij ruimte moeten maken voor mijn highlighters van INGLOT en the Body Shop.

4. Sephora – Blush Me! Abricot n. 11. Dit is officieel een blush, maar ik draag altijd matte blushes en vind deze blush veel te veel shimmers hebben om daarvoor een uitzondering te maken. De blush bestaat uit drie verschillende kleuren bruin en geeft als je de kleuren mengt een bronskleurige glans af. Doordat het een blush is, geeft hij veel meer kleur af dan een highlighter. Maar als je hem met een waaierkwast aanbrengt, is hij goed bruikbaar als highlighter.

mijn highlighters 3

5. Bourjois – Poudre de Riz. Bourjois bracht haar Poudre de Rize afgelopen zomer opnieuw uit. Het is eigenlijk een gezichtspoeder met licht reflecterende deeltjes. Ik gebruik dit soort producten liever niet over mijn hele gezicht, dan voel ik mij net een discobal. Maar op mijn jukbeenderen geeft hij een subtiele glans. Daarnaast is de verpakking al leuk!

6. Sephora – Blush Me! Rose n.10. Dit is hetzelfde product als ik net al liet zien in het bruin, alleen dit is de roze versie. Hij is minder goed gepigmenteerd dan de bruine versie, maar aangezien ik hem toch niet als blush gebruik vind ik dit geen probleem. Een fijn product die een koele, roze gloed achter laat.

7. Clarins – Stardust For Face Opal Moon. Ik weet eerlijk gezegd niet of dit een highlighter is of, net als bij Bourjois, een gezichtspoeder met licht reflecterende deeltjes. Ik gebruik deze highlighter nooit, maar heb hem vroeger een keer van mijn moeder gekregen (en zij geloof ik van mijn oma) en ik vind hem daardoor te bijzonder om weg te doen. Af en toe pak ik hem en dan kijk ik er even naar en daarna mag hij weer terug bij mijn andere make up producten.

8. INGLOT – AMC nr. 85. Mijn favoriete highlighter die ik bijna elke dag gebruik. Ik kreeg hem van mijn oude stagebegeleidster toen we samen een keer naar een event van INGLOT gingen, wat hem extra speciaal maakt. De highlighter bestaat uit hele kleine shimmers in meerdere, voornamelijk warme, kleuren. De shimmers zijn zo klein dat je ze niet ziet zitten. Er komt weinig kleur vanaf en door de kleine shimmers is dit de meest subtiele highlighter die ik ooit ben tegengekomen. Ik vind het zelf heel mooi, maar er zijn zat dames (en heren!) die liever een opvallende highlighter gebruiken. Mocht je daarbij horen, kan je deze highlighter beter skippen. Maar ik ben er heel blij mee!

mijn highlighters 4

Dat waren al mijn highlighters! Ik denk dat het wel duidelijk is geworden dat ik vooral fan ben van die van INGLOT en the Body Shop. Ooit wil ik er een keer een van Collistar uitproberen. Die hebben altijd zulke mooie highlighters. Maar ook de highlighter uit de Ice Ice Baby collectie van Essence die ik vorige week liet zien maakt mij nieuwsgierig.

 

Ben jij ook zo dol op highlighters? Wat is jouw favoriet?

Xx Sarah

8 gedachtes over “Mijn highlighters

Geef een reactie

