Review: the Body Shop Ginger Sparkle Shower, Scrub & Moisture set

the body shop ginger sparkle set

Deze set van the Body Shop ligt al langer dan een maand op mijn kamer te wachten om gereviewd te worden, maar omdat ik hem ook aan mijn beste vriendin Charlotte ging geven en bang was dat zij het zou zien, moest ik even wachten. Inmiddels heeft Charlotte het cadeau gekregen, dus kan ik er eindelijk een artikel over schrijven: de Ginger Sparkle Shower, Scrub en Moisture set van the Body Shop.

De verpakking vind ik ge-wel-dig en is ook de reden waardoor mijn oog op deze set viel. Zonder die verpakking was hij me waarschijnlijk geeneens opgevallen. Alle producten zitten namelijk in een super schattig koekjes blik! Het blik is stevig, dus als je alle producten hebt gebruikt, kan je deze nog gebruiken als koekjestrommel. Leuk!

Het blik zelf vind ik al heel leuk, maar hij is ook nog eens gevuld met de producten uit de Ginger Sparkle lijn. In het blik vindt je een full size douchegel (250 ml), een mini body butter (50 ml), een body polish (75 ml) en een zeepje in de vorm van een hartje (25 gr). Alle producten hebben dezelfde lekkere geur van gemberkoekjes, die onder de douche een beetje naar cola neigt.

the body shop ginger sparkle set 2

De douchegel is de enige full size in deze set. Het is een dunne douchegel en je hebt niet veel nodig om je hele lichaam te kunnen wassen. De douchegel schuimt fijn en laat een heel subtiele geur achter op je huid. De body polish is een mini, maar er zit nog best veel in. De body polish is bijna hetzelfde als de douchegel, alleen zitten er nu allemaal kleine scrubdeeltjes in. Het is een milde scrub – hij doet mij zelfs denken aan mijn gezichtsscrub – dus liefhebbers voor hele grove scrubs zullen hier niet zo’n fan van zijn. Ik vind hem fijn, maar pak voor het betere scrubwerk toch maar mijn scrub van Rituals. De body polish heeft als basis de douchegel en schuimt daardoor net zo.

De body butter komt ook in een minivariant van 50 ml. Dat is vijf keer kleiner dan een gewone body butter van the Body Shop, maar er zit genoeg in om je zo’n drie keer helemaal mee in te kunnen smeren. De body butter is heerlijk romig en hydrateert goed. Ik gebruik deze body butter nu al een paar weken (ik heb ook een full size versie) en heb helemaal geen last van een droge huid. Een uitgebreider review over de body butter kan je hier lezen. Het zeepje is niet bijzonder, maar door de leuke vorm en de lekkere geur alsnog een leuke toevoeging aan de set.

the body shop ginger sparkle set 3

Ik vind het een leuke set. Van het blik werd ik al blij, maar de inhoud is net zo leuk. Leuk om aan iemand te geven voor Kerst (mocht je nog een last minute cadeau nodig hebben), maar ook leuk om voor jezelf te kopen. De Ginger Sparkle Shower, Scrub & Moisture set van the Body shop kost €20. De set is een onderdeel van hun collecties voor de feestdagen, dus als je hem wil hebben moet je er snel bij zijn.

 

Wat vinden jullie van deze set?

Xx Sarah

2 gedachtes over “Review: the Body Shop Ginger Sparkle Shower, Scrub & Moisture set

Geef een reactie

