Review: L’Oréal Paris Color Riche Le Nail Art luxueuze nagelstickers – 010 Gold Lingerie

L'Oréal Paris color riche le nail art nagelstickers gold lingerie

Deze nagelstickers van L’Oréal Paris liggen al sinds april op mijn kamer, maar ik vond ze zo mooi dat ik ze besloot te bewaren voor Kerst. En nu was het eindelijk zo ver: het was bijna Kerst! Tijd om de Color Riche le Nail Art luxueuze nagelstickers van L’Oréal Paris uit te proberen. Ik testte ze in 010 Gold Lingerie.

De nagelstickers zitten in een zwart kartonnen hoesje. Per setje krijg je in totaal 18 stickers, negen verschillende formaten voor elke hand. Op de achterkant staat een gebruiksaanwijzing. Je dient de nagelstickers als volgt aan te brengen:

  1. Kies het formaat dat het beste bij iedere nagel past.
  2. Breng de ronde zijde van de nagelsticker aan op het begin van de schone nagel. Druk de nagelstick van onder naar boven gaan.
  3. Vouw het uiteinde van de sticker over de nagelrand.
  4. Vijl de nagel om het overtollige van de sticker te verwijderen.

Volgens L’Oréal Paris zijn de nagelstickers foutloos aan te brengen, heb je geen droogtijd en nagellakremover nodig en blijven ze tot tien dagen zitten. Klinkt goed!

010 Gold Lingerie zijn glanzend zwarte nagelstickers met smalle, gouden randen die ruitjes vormen. Naast Gold Lingerie zijn er verschillende andere designs verkrijgbaar.

L'Oréal Paris color riche le nail art nagelstickers gold lingerie 2

Voordat ik de nagelstickers aanbreng, maak ik mijn nagels schoon met nagellakremover, om ervoor te zorgen dat er geen vettigheid meer op zit. Vervolgens kies ik de maten voor mijn nagels. Dit gaat moeilijk dan ik dacht, want op het stickervelletje zien de maten er breder uit dan ze op de nagels zijn, waardoor ik de eerste keer een te smalle nagelsticker op plakte. Gelukkig zijn de nagelstickers als je ze nog niet helemaal goed hebt vast gewreven heel makkelijk te verwijderen. Poging twee. Dit gaat een stuk makkelijk. Zonder vouwen zit mijn eerste nagelsticker erop. Dat ging lekker snel!

Mijn ringvinger gaat moeiteloos. Bij mijn middelvinger en wijsvinger gaat het minder soepel. Voor beide vingers kan ik namelijk geen passende nagelsticker vinden en die het mooist zouden passen heb ik al voor mijn ringvinger gebruikt. Het resultaat zijn twee iets te brede nagelstickers, waardoor er aan de zijkanten allemaal vouwtjes ontstaan. Hmm, dat is niet mooi. Gelukkig valt het alleen van dichtbij op.

L'Oréal Paris color riche le nail art nagelstickers gold lingerie 3

Na enkele minuten heb ik alle nagels van beide handen gedaan. Het gaat inderdaad snel en makkelijk. Maar als ik het teveel aan sticker weg wil vijlen, lukt dat niet. Mijn glazen vijl is niet grof genoeg. Ik zoek op mijn kamer naar een kartonnen vijl en vind er gelukkig een. Maar ook daarmee gaat het vijlen niet goed. Na het vijlen zien mijn nagels er mooi uit, maar van dichtbij zie ik allemaal haakjes, die constant aan mijn panty blijven hangen. Ik probeer de haakjes weg te vijlen en krijg een klein beetje weg, maar de meeste haakjes blijven zitten. L’Oréal had beter een mini vijl erbij kunnen doen, want er zullen er meer zoals mij zijn die gewoon geen hele grove, kartonnen vijl hebben liggen, die je dus wel voor deze nagelstickers nodig hebt.

Na het aanbrengen ga ik de nagelstickers steeds minder leuk vinden. Hoewel ze heel mooi staan, voelen de haakjes vervelend aan, sneuvelde een panty en lieten ze zelf ’s avonds al een beetje los. Hé, als een merk beloofd dat iets tot tien dagen blijft zitten, verwacht ik niet per se tien dagen, maar wel dat ze langer blijven zitten dan een kwart dag.

De dag erna laten de stickers zowel aan de bovenkant als aan de onderkant steeds meer los, waardoor de sticker begint te krullen. Op sommige delen van de onderkant is de sticker versleten. Dit ziet er hetzelfde uit als wanneer nagellak begint te chippen. Niet mooi. Dat ik diezelfde dag complimentjes over mijn mooie nagels krijg, maakt het wel iets beter.

Op de derde dag zijn de nagelstickers nog meer losgelaten en beginnen ze er lelijk uit te zien. Op de helft van de dag haal ik ze eraf. Dit gaat heel makkelijk, je trekt de stickers namelijk gewoon los. Als ik de stickers heb verwijderd, komt de zoveelste tegenvaller: mijn nagels zijn beschadigd en uitgedroogd door de stickers, waardoor er allemaal witte strepen op staan en er laagjes nagel losraken.

L'Oréal Paris color riche le nail art nagelstickers gold lingerie 4
B: het resultaat na 2,5 dag. O: beschadigde nagels na het verwijderen van de nagelstickers.

Ik was verbaasd over dit tegenvallende resultaat. Ik had goede dingen gehoord over deze nagelsticker, maar bij mij blijven ze totaal niet zitten. L’Oréal belooft tot tien dagen, maar bij mij waren ze na een paar uur al aan het losraken en na 2,5 dag waren ze zo lelijk dat ik ze maar heb verwijderd, waardoor ik ze geeneens op Kerst heb kunnen dragen, waarvoor ik ze had bewaard. Misschien werken ze beter als je sterke nagels hebt. Mijn nagels zijn slap en buigen snel om. Mocht je daar ook last van hebben, kan je deze nagelstickers beter skippen of alleen voor een feestje gebruiken.  Ze staan namelijk heel mooi, maar blijven helaas niet zitten.

L’Oréal Paris Color Richel le Nail Art luxueuze nagelstickers kosten €7,99 per setje en zijn o.a. verkrijgbaar bij de drogist en Bol.com.

 

Wat vinden jullie van deze nagelstickers? Hebben jullie er betere ervaringen mee?

Xx Sarah

3 gedachtes over “Review: L’Oréal Paris Color Riche Le Nail Art luxueuze nagelstickers – 010 Gold Lingerie

Geef een reactie

