TAG: How much is your face worth?

TAG header how much is your face worth

Op verschillende blogs kwam ik deze leuke tag tegen: how much is your face worth? Oftewel: hoeveel euro aan make up smeer jij er dagelijks op? Ik was wel benieuwd en rekende het uit.

Nou was ik voor mijn dagelijkse look snel klaar. Ik ben niet iemand die elke dag make up draagt en als ik het draag, gebruik ik vaak maar een paar producten. Maar er zijn ook dagen waarop ik zin heb in een uitgebreidere look en vaak pak ik daarvoor ongeveer dezelfde producten. Beide looks wissel ik steeds af. Daarom heb ik een rijtje voor mijn dagelijkse look en een rijtje voor mijn uitgebreidere look gemaakt.

Dagelijkse look

Mijn dagelijkse look is heel simpel: concealer om eventuele plekjes weg te werken, wenkbrauwpoeder voor mijn gatenkaaswenkbrauwen, blush om er gezonder en minder bleek uit te zien en lipstick omdat ik gewoon dol ben op lipstick.

Concealer: Catrice Camouflage Cream 010 Ivory – €2,99.
Wenkbrauwpoeder: Catrice wenkbrauwpoeder set – €3,99.
Blush: L’Oréal Paris True Match blush 115 True Rose – €12,49.
Lipstick: Essence Long Lasting lipstick 04 On the Catwalk – €2,39.

Totaal: €21,86.

large
Oké, wel een beetje make up dan, maar alsnog kan ik heerlijk zorgeloos in mijn ogen wrijven met deze look! 

Zo, dat valt mee. Ik moet er wel bij zeggen dat ik regelmatig producten afwissel. Zo heb ik hier de Essence lipstick staan, maar ik gebruik ook vaak lipsticks van Bourjois, Maybelline en Yves Rocher, die toch weer een stukje duurder zijn. Maar dit zijn de producten die ik er de laatste tijd het meest bij pak.

Ik kom net tot de ontdekking dat ik helemaal geen duidelijke foto van mijn dagelijkse look heb! Maar de onderstaande foto komt aardig overeen met hoe ik er meestal uit zie. (Alleen droeg ik op die foto volgens mij helemaal geen make up.)

sarah-221

Uitgebreidere look

Wat voor mij een uitgebreidere look is, is voor veel anderen denk ik wel een dagelijkse look. De uitgebreidere look draag ik als ik ’s ochtends meer tijd (en goed licht!) heb om mij op te maken.

Concealer: Catrice Camouflage Cream 010 Ivory – €2,99.
Wenkbrauwpoeder: Catrice wenkbrauwpoeder set – €3,99.
Blush: BE Creative blush 003 Precious – €12,21.
Highlighter: Inglot AMC highlighter nr. 85 – €20.
Lipstick: Bourjois Color Boost lipstick (kleur verschilt) – €9,99.
Oogschaduwbasis: Too Faced Shadow Insurance – ongeveer €18.
Oogschaduw: Chanel Illusion d’Ombre 82 Émerveillé en 83 Illusoire – €57 (€28,50 per stuk).
Oogpotlood: Bourjois Kohl & Contour 79 Bronze Raffiné – €7,69.
Mascara: Maybelline Big Eyes – €15,99.

Totaal:  €147,68.

Een hele rij vergeleken met mijn dagelijkse look! En ook een veel hogere totaalprijs. Ai, dat is even slikken.

Ook van deze look heb ik geen foto en het is steeds te donker om er een duidelijke foto van te kunnen maken. Op de onderstaande foto gebruik ik bijna alle producten uit het rijtje, alleen zijn de Chanel oogschaduws ingewisseld voor het L’Oréal Paris Color Riche les Ombres palette (een review van dit palette verschijnt binnenkort) en heb ik geen oogpotlood gebruikt.

l'oréal paris color riche les ombres palette

Wat een verschil in prijs! Ook al komt de hoge prijs bij de uitgebreide look ook vooral dankzij mijn Chanel oogschaduws.

Ik vind het een erg leuke tag. Neem hem gerust over op jouw eigen blog en/of laat me in de comments weten op welk bedrag jij uitkomt.

Xx Sarah

2 gedachtes over “TAG: How much is your face worth?

Geef een reactie

