Review: UNE blush brush

review une blush kwast header

Mijn make up kwasten beginnen langzamerhand allemaal uit elkaar te vallen. Ik kocht zo’n vijf jaar geleden een hele set via Ebay en nu zijn alle kwasten aan vervanging toe. Ik vertelde de moeder van mijn vriend dat ik op zoek was naar een nieuwe blush kwast. De dag erna gaf ze, heel lief, een blush kwast van UNE cadeau. Ik kende het merk UNE al – ik heb er een paar potloodjes van – maar wist niet dat ze ook make up kwasten verkopen. Tijd om te testen!

review une blush kwast

Ik vind de blush kwast echt super schattig. Het is een kleine kwast van zo’n tien centimeter. Heel handig om mee te nemen, want mijn andere kwasten passen nooit in mijn toilettas. Ik kan weinig informatie over de kwast vinden. Maar UNE staat bekend als een milieuvriendelijk en proefdiervrij merk, dus over die punten hoef je je geen zorgen te maken.

review une blush kwast 2

De kwast weegt heel weinig. De steel is wit van kleur met een zilverkleurig metalen deel. De haren zelf zijn recht afgesneden. Hierdoor zou je al snel denken dat de haren heel erg prikken. Maar ze zijn juist heel zacht en voelen prettig aan op mijn (gevoelige) huid. Het zijn veel haren die dicht op elkaar staan, waardoor de kwast de blush goed oppakt en je met één veeg al een mooie kleur op je wangen hebt. Door de grootte van de kwast is hij trouwens ook handig om te gebruiken voor contouren. Ik vind het een prettige kwast en ben nu ook nieuwsgierig geworden naar de andere kwasten van UNE.

review une blush kwast 3

De prijs kan ik niet zo goed vinden. De ene website zegt €11,49 en de andere €10,45. De winkelprijs zal denk ik ook tussen de tien en de twaalf euro liggen. De producten van UNE zijn o.a. verkrijgbaar bij de DA Drogist en MOOI Parfumerie. Een volledig overzicht van alle verkooppunten (ook voor België) kan je vinden op de website van UNE.

 

Kenden jullie de make up kwasten van UNE al? Wat vinden jullie van deze blush kwast?

Xx Sarah

3 gedachtes over “Review: UNE blush brush

Geef een reactie

