Beauty: nagellaktrends lente 2014

witte nagellak 4 fade

Hoewel het nog winter is, komt de lente steeds dichterbij (yaay!). De kledingcollecties voor het voorjaar verschijnen langzamerhand in de winkels en ook op beauty gebied worden de make up collecties voor de lente bekend gemaakt. Tijd om de trends voor de komende lente te bespreken. Vandaag laat ik jullie de nagellaktrends voor de lente van 2014 zien.

Wit (en alles wat in de buurt van wit komt)

Ik zag het al in de nieuwe collectie van L’Oréal, maar ook andere merken doen met deze trend mee: witte nagellak en verschillende pastelkleuren die bijna wit zijn. Dus: heel lichtblauw, heel lichtroze, heel lichtgeel, etc. Alles is goed, zolang het maar bijna wit is.

Ik vind deze trend wel tof. Witte nagellak vind ik meestal mooi staan, mits het mooi is aangebracht en niet te veel op tipp-ex lijkt. Het staat fris en als je door het zonnetje weer een kleurtje hebt gekregen, lijken je handen ook gelijk iets bruiner. Ook de kleuren die bijna wit zijn vind ik tof. Het is bijna wit, maar net iets anders. Leuke trend!

b763142582cfbe78ea39570635c98c5b witte nagellak 2   witte nagellak

Pastelkleuren

Pastelkleuren komen volgens mij elke lente wel weer terug. Vrolijke kleuren op je nagels, je moet er maar van houden. Ik ben er dol op, dus deze trend is bij mij zeer welkom. Een goede reden om mijn nagels weer roze, lila of blauw te lakken. Leuk!

pastel nagellak 4 pastel nagellak pastel nagellak 2

Metallic

Metallic nagellak. Ik vind het maar een vreemde trend voor de lente. Bij lente denk ik aan mooi weer, bloemen die beginnen te bloeien, een blauwe lucht, een briesje en vrolijke, eventueel zachte kleuren. Metallic nagellak is vaal donker van kleur en ik moet altijd aan het najaar denken bij metallic nagellakjes. Waarschijnlijk om juist dan veel merken met metallic nagellakjes komen. Mocht je fan zijn van metallic nagellak en was je bang ze over een paar maanden weer voor een half jaar op te kunnen bergen: dat is dus niet nodig, want ook in de lente kan je gerust met metallic nagels rondlopen.

metallic nagellak 2 metallic nagellak 3 metallic nagellak 4 metallic nagellak

Moon mani

Dit is zo’n trend die we al eerder hebben gehad en waarvan ik nog steeds niet heb besloten of ik het nou leuk vind of niet. Ik vind het vaak een beetje raar staan. Maar de versie met de stipjes en die met de subtiele top coat vind ik dan wel weer erg leuk.

moon mani 2 moon mani 3 moon mani 4 moon mani 5 moon mani

Speelse nail art

Liefhebbers van nail art kunnen hun hart ophalen dit voorjaar. Speelse nail art wordt namelijk helemaal in! Nou ben ik geen ster in nail art, maar ik vind het altijd heel leuk om te zien. Ben jij er net zo’n fan van? Dan kan je je dit voorjaar uitleven met stipjes, bloemetjes, patronen of hele kunstwerken op jouw nagels. Wees creatief! Alles kan, zolang het maar speels is.

nail art 4 nail art 5 nail art nail art 2 nail art 3

Streepjes

Een vorm van nail art die ik met mijn klunzige nail art skills nog wel aankan: streepjes! Ook een vorm van nail art, maar een stuk makkelijker. De streepjes keerden tijdens de voorjaarsshows op de catwalk in grote hoeveelheden op, zowel in subtiele kleuren als in heel opvallende. Leuk en vrolijk!

streepjes nagellak 2 streepjes nagellak 3 streepjes nagellak 4 streepjes nagellakj

Dit zijn alle trends voor het komende voorjaar. Ik ben vooral fan van de (net niet) witte nagellak, de pastelkleuren en het streepjespatroon. Metallic nagellak en de moon mani spreken mij een stuk minder aan, maar misschien vindt jij die juist wel hartstikke leuk. Het zijn in ieder geval lekker afwisselende trends, dus ik denk dat er voor iedereen wel wat bij zit.

 

Wat vind jij van deze nagellaktrends voor het komende voorjaar? Welke trend is jouw favoriet?

Xx Sarah

 

Alle afbeeldingen komen van Pinterest.com.

 

8 gedachtes over “Beauty: nagellaktrends lente 2014

Geef een reactie

