TAG: My Life In 20 Questions

header goede

Een bezoekster vroeg laatst of ik meer over mijzelf kon vertellen. Op veracamilla.nl zag ik deze tag en het leek mij een leuke manier om jullie wat over mij te vertellen. Lees verder voor al mijn antwoorden op de tag ‘My Life In 20 Questions’.

Wat is je lievelingskleur?
Mijn lievelingskleur is rood. Maar ik ben ook dol op vrolijke kleuren als geel, knalroze en turquoise.

Wat is je favoriete nummer?
12. Al weet ik eigenlijk niet meer waarom. Ik zocht geloof ik als kind een lievelingsgetal en kwam toen overal twaalf dingen van tegen (twaalf paarden, twaalf auto’s, twaalf bloemen). En toen is het twaalf geworden.

Wat is jouw droom carrière?
Ik vind PR heel leuk, maar ook interne communicatie of iets met marketingcommunicatie. Daarnaast houd ik erg van schrijven, mode, beauty en koken, dus ik hoop iets wat met die dingen te maken heeft. PR medewerkster bij een PR bureau dat culinaire merken of beauty en fashion merken vertegenwoordigd of zo. Zoiets. Maar ik vind heel veel dingen leuk, dus ik heb niet één specifieke droom carrière, maar meerdere.

amsterdam

Waar zou je op jezelf willen wonen?
Mijn vriend gaat heel hard lachen als hij dit leest, maar Amsterdam. Ik was eerst totaal niet van Amsterdam. Ik vond Amsterdam maar overgewaardeerd en vond steden als Utrecht veel gezelliger. Maar mijn vriend woont in Amsterdam, waardoor ik daar opeens heel veel ben geweest. Nu ik er zo vaak kom, vind ik de stad veel leuker. Ik ben er heel vaak geweest, maar elke keer ontdek ik weer nieuwe dingen. Dus daar zou ik graag willen wonen. Maar dan niet in een mini huisje in het centrum, liever in een gewoon huis in een iets rustigere buurt. Daarnaast kan ik niet klein wonen, want ik heb veel spullen en als ik het huis uit ga krijg ik nog mijn piano mee (enorm luxeprobleem, ik weet het). Naast Amsterdam lijkt de omgeving van Amsterdam mij ook leuk. Als ik opeens in Amstelveen of in ’t Gooi, waar ik nu woon, terecht kom, heb ik daar absoluut geen problemen mee.

Wat is je favoriete manier om te reizen?
Hangt er vanaf waar ik heen moet en wat het weer is. Ik vind fietsen fijn, maar naar Limburg neem ik toch liever de trein ;). Daarnaast ben ik niet zo kritisch met vervoer. Ik vind busreisjes bijvoorbeeld ook prima, terwijl veel mensen daar een hekel aan lijken te hebben.

cooking 2

Wat doe je in je vrije tijd?
Dan ben ik vooral bij mijn vriend of hij is hier. Daarnaast doe ik veel aan bloggen, koken, lezen shoppen, houd ik van muziek en films kijken en doe ik een poging tot het oefenen van mijn huiswerk voor pianoles.

boeken

Wat zijn je favoriete kledingwinkels
Mango! Ongeveer mijn halve kledingcollectie komt bij de Mango vandaan. Verder vind ik de Zara ook leuk. En Vanilia, ook al is die winkel gelijk wat duurder. Oo en Forever21. Ik ben zo blij dat hij over een paar maanden eindelijk in Amsterdam zit!

Naar welk concert zou je graag gaan?
Paul McCartney, die wil ik zoooooo graag een keer live zien! En David Bowie (ook al heeft hij gezegd niet meer te gaan touren). En the Rolling Stones. Te veel om op te noemen, eigenlijk! Maar Paul McCartney het allerliefst.

tea

Wat is je favoriete thee smaak?
Ik ben dol op thee en drink het iedere dag wel een paar keer. Mijn favoriete smaak is, heel simpel, Engelse thee of Earl Grey. Dat drink ik dan met melk en suiker. Hmmmmm..

sherlock holmes

Verzamel je iets?
Ja, te veel, met als resultaat een uitpuilende kamer. Ik spaar Sherlock Holmes spullen, cd’s, oude boeken (voornamelijk Engelse literatuur uit de 18e’/19e eeuw), servies van Blond Amsterdam en oude serviezen met bloemetjes erop (zoals Royal Albert). Daarnaast koop ik graag kleding, schoenen, dvd’s en beauty producten, al vind ik dat niet echt onder verzamelen vallen. Meer uit de hand gelopen hobby’s, haha.

servies

Je slaapt niet zonder…
Deken en pyjama. Ook moet het voeteind van mijn deken altijd zijn ingestopt, anders val ik niet in slaap.

Als je 1 miljoen euro zou krijgen, helemaal voor jou alleen, wat zou je er dan mee doen?
Een groot deel op de bank zetten, een huisje voor mijn vriend en mij (in Amsterdam) kopen, een rondreis van een paar maanden door Toscane maken en een keer goed shoppen en uit eten met mijn ouders en zus.

Wat is je favoriete make-upmerk?
Ik ben niet zo merkvast en heb dus ook niet een favoriet make up merk. Zo vind ik Bourjois een fijn merk, maar ze heeft ook producten die ik niet goed vind. Mijn favoriete make up merken zijn denk ik Chanel en Too Faced (high end), Bourjois (drogist) en Catrice (budget).

Wat is je favoriete seizoen?
Ik ben een groot fan van de winter. Ik houd van Kerst, sneeuw, gezellige lichtjes, knus op de bank zitten met chocomel en dekentjes terwijl het buiten waait en koud is en dikke sokken, vesten, marathons van It’s A Wonderful Life en Love Actually en dat soort dingen. Maar nu het zo lang warm is gebleven en December alweer voorbij is, heb ik nu vooral zin in de lente. De sneeuw mag dan maar een jaartje overgeslagen worden.

winter

Slaap je met de deur open of dicht?
Met de deur dicht. Ik kan ook niet slapen als een deur open staat, daar word ik onrustig van. Mijn vriend moet altijd heel hard lachen als ik loop te zeuren dat hij de deuren van zijn slaapkamer en kledingkast dicht moet doen, maar als hij dat niet doet kan ik gewoon niet slapen.

Wat eet je het liefst?
Lamskotelletjes en salades. En dan niet alleen saaie (maar lekkere) ceasar salads, maar uitgebreide salades met rucola, watermeloen, prosciutto, stukjes kippendijen, brie, rode besjes, hmmmm.. ik krijg nu alweer trek! Oh, en ik ben een echt fruitmens. Ik vind alle soorten fruit lekker, met als enige uitzondering grapefruit. In de zomer word ik altijd helemaal blij van een rondje markt: kilo’s aardbeien, meloen en ander lekker fruit voor een lage prijs. Yummy!

Waarom ben je begonnen met bloggen?
Ik liep stage voor een mega leuk bedrijf: Modeagenda.nl. Daarvoor schreef ik teksten over producten en interviewde ik mensen, waar ik dan weer een artikel van maakte. Ik vond dit heel leuk om te doen en zat er al aan te denken om een blog te beginnen, maar twijfelde of ik wel goed genoeg zou zijn en genoeg tijd zou hebben. Mijn stagebegeleidster heeft mij toen heel veel aangemoedigd om een blog te beginnen en ook een vriendin begon erover. Na nog even te hebben getwijfeld heb ik uiteindelijk mijn blog aangemaakt. De eerste reden was om al mijn artikelen die ik voor Modeagend.nl had geschreven te verzamelen. Daarnaast wilde ik verder met artikelen schrijven en ik zou wel kijken hoe vaak dat zou lukken. Dat is inmiddels bijna elke dag en na acht maanden heb ik dagelijks gemiddeld honderd unieke bezoekers. Hier ben ik best wel trots op, want dat had ik van tevoren nooit verwacht. Dus bedankt, lieve  lezers en lezeressen!

Mode-Agenda

Heb je een abonnement op een tijdschrift?
Ja, op drie tijdschriften. De Glamour, Jamie Magazine en de OOR, een muziektijdschrift. En wij krijgen thuis elk weekend de Grazia en de Margriet, dus die lees ik ook.

Wat deed je gisteravond om 12 uur?
Een poging om in slaap te vallen…

Wat is je favoriete parfum?
Alles van Chloé, op Chloé Love eau de Florale na. Die vind ik naar Grand Marnier ruiken. Maar alle andere geuren van Chloé vind ik heerlijk en staan zeker bovenaan mijn favorietenlijstje.

chloe


Dat waren alweer alle twintig vragen van deze tag! Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen. Heb jij nog een vraag over mij die hierboven niet beantwoord wordt? Stel hem dan in de comments!

Xx Sarah

4 gedachtes over “TAG: My Life In 20 Questions

Geef een reactie

