Review: NYC City Proof Twistable Intense Lip Color – 031 Gramercy Park Plum

NYC City Proof Twistable Intense Lip Color review header

Lipsticks in potloodvorm. Clinique begon ermee met de Chubby Sticks en al vele merken volgden. Ik ben groot fan van die van Bourjois en heb daarvan al een aardige verzameling back ups verzameld. Enig nadeel: er zijn niet zo veel kleuren van verkrijgbaar. NYC heeft maar liefst 12 kleuren uitgebracht en dat allemaal voor een zacht prijsje. Maar… zijn ze wel fijn?

Het eerste pluspunt is in ieder geval al de verpakking. En dan niet die van de lipstick zelf, maar het feit dat er een extra plastic seal omheen zit als je hem koopt. Super fijn, want bijvoorbeeld die van Bourjois heeft dat niet en toen ik die kocht moest ik echt zoeken naar een ongebruikte versie, aangezien de meesten al uitgebreid waren getest door anderen. Niet echt fijn om een lipstick te kopen die al meerdere keren gebruikt blijkt te zijn. Daar hoef je je bij deze van NYC gelukkig helemaal geen zorgen om te maken.

NYC City Proof Twistable Intense Lip Color review

De verpakking van de lipstick zelf vind ik leuk. De kleur is exact hetzelfde als de lipstick. De lipstick is twistable. Oftewel: je draait hem omhoog en hoeft hem dus niet te slijpen. Het voordeel hiervan is dat het lekker makkelijk is en dat je geen speciale puntenslijper nodig hebt. Houd er wel rekening mee dat de vorm van de lipstick naar verloop van tijd minder puntig wordt. De dop sluit stevig. Toch doe ik hem in mijn tas voor de zekerheid in een apart vakje (na een vervelende ervaring met die van Bourjois).

NYC City Proof Twistable Intense Lip Color review 2

Ik heb de lipstick in de kleur 031 Gramercy Park Plum, een mooie, donkere bessenrode kleur. Heel chique en classy en het past helemaal bij de beautytrends van deze winter. Echt plum vind ik de kleur alleen niet, daarvoor is hij te donker.  Naast deze kleur zijn er nog elf andere kleuren verkrijgbaar, variërend van nude en roze, tot rood en oranje. Gramercy Park Plum is geloof ik de donkerste kleur van de twaalf.

NYC City Proof Twistable Intense Lip Color review 3

Het eerste wat mij opvalt tijdens het aanbrengen van de lipstick, is de geur. De lipstick ruikt namelijk heel zoet. Naar snoepjes die ik at toen ik klein was, volgens mij die kersen van Haribo. Na het aanbrengen merk je niks meer van de geur, dus mocht je het storend vinden weet je dat je er maar kort last van hebt.

De lipstick is lekker zacht en glijd over mijn lippen. Bij het eerste laagje was ik een beetje teleurgesteld: de kleur was vlekkerig en de velletjes op mijn lippen waren opeens goed zichtbaar. Na een tweede laagje te hebben aangebracht was hier gelukkig niks meer van te zien. De lipstick dekt met twee laagjes goed en geeft een mooie glans af. Doordat hij zo zacht is, blijft de lipstick niet zo lang zitten. Na een drankje moet je hem sowieso weer bijwerken. Dit is uit te stellen door de lipstick even af te happen na het aanbrengen, maar ook dan moet hij om de twee uur weer bijgewerkt worden.

NYC City Proof Twistable Intense Lip Color review 4

Ik vind het een fijne lipstick. Die van Bourjois vind ik beter want die blijft langer zitten, maar die is dan ook gelijk bijna drie keer duurder. De NYC City Proof Twistable Intense Lip Color lipstick is zeker een goede budgetversie. De lipsticks kosten namelijk maar €3,99 per stuk! Ze zijn verkrijgbaar in twaalf kleuren en te koop bij een aantal filialen van de Kruidvat.

 

Heb jij deze lipstick al geprobeerd? Wat vind jij ervan?

Xx Sarah

3 gedachtes over “Review: NYC City Proof Twistable Intense Lip Color – 031 Gramercy Park Plum

Geef een reactie

