Fashion: How to wear… shorts in de winter

how to wear shorts in de winter header

Hoewel ik normaal dol ben op de winter, heb ik er nu geen zin meer in. Ik wil lente, zonnige dagen, bloeiende bloemen, vrolijke kleuren en vooral mijn zomerjurkjes, rokjes en shorts weer kunnen dragen. Waar zomerjurkjes op zich wel kunnen in de winter, vind ik ze vaak veel te koud en kort. Maar shorts zijn echter het hele jaar heel draagbaar, ook in de winter. Lees verder voor mijn stijltips.

shorts in winter 19

Panty’s zijn je beste vriend

Houd je benen warm met panty’s of leggings. Ik ben zelf een grotere fan van panty’s, omdat je voeten dan ook gelijk warmer blijven. Je kan gewone, dunne panty’s dragen, maar ik raad je aan om voor een dikkere variant te gaan. Anders is het wel erg koud! Bij Primark verkopen 40 dernier panty’s die super lekker zitten (€4 voor 3 stuks). Hema, V&D en andere winkels verkopen ze ook, maar dan zijn ze al snel zo’n zes euro per stuk.

shorts in winter 8

Let op materiaal en kleur

Shorts in een hele lichte kleur en van heel dun materiaal kan je beter bewaren voor in de zomer. Hoe lekker je witte of beige linnen shorts ook zitten, laat ze nog maar even in de kast liggen. De temperaturen liggen nu namelijk zo’n 20 graden lager dan in de zomer en dat zal je ook zeker merken als je in dit weer in zulke shorts gaat lopen. Daarnaast zijn lichte kleuren meer wat voor in het voorjaar. Kies een donkergrijs of zwart exemplaar of ga voor (donkere) jeansshorts. Extra leuk (en warm!) voor in de winter zijn shorts van leer of tweed. Het probleem is alleen dat je die door het dikke materiaal niet in de zomer kan dragen en dus wel beperkt bent tot het najaar.

shorts in winter 7

Ga voor laagjes

Goed, je hebt nu al goede shorts en een dikkere panty of legging aan. Aangezien je benen minder stof omvatten dan wanneer je een spijkerbroek draagt, draag je aan de bovenkant meerdere laagjes om warm te blijven. Zelf draag ik in het najaar altijd een hemdje onder mijn kleding. Het liefst een huidkleurige, zodat je hem niet door mijn kleding heen ziet. Als ik shorts draag, draag ik daar een blouse en een dik, wollen vest over. Of een lekkere dikke trui. Je kan je kledingstukken aan de bovenkant in je shorts stoppen of alles eroverheen dragen. Kijk zelf wat je het mooist vindt. Sjaal om, zwarte kousen aan, enkellaarsjes aan en klaar om te gaan!

shorts in winter 6

Benadruk je figuur

Als je je kleding over je shorts heen draagt, kan door al die laagjes kleding de vorm van je lichaam wel eens verdwijnen. Dit is op zich niet erg, maar kan er een beetje vreemd uitzien, doordat je benen slechts een dunne laag stof omvatten en er daardoor veel dunner uitzien. Dit probleem is makkelijk te verhelpen met behulp van een tailleriempje. Doe hem om je taille en maak hem vast. Doe hem niet té strak; je moet wel gewoon kunnen zitten zonder dat hij gaat knellen.

shorts in winter 5

Kousen

Zelf ben ik hier geen fan van, maar er zijn zat meiden die het wel leuk vinden, dus ik noem hem toch: kousen. Mijn hele sokkenmand ligt vol kniekousen, maar als ik een rok of shorts draag, draag ik ze altijd als gewone sokken, in plaats van dat ik ze omhoog trek. Mocht je dat juist leuk vinden, dan zijn kniekousen of over-the-knee kousen een goede manier om je benen extra te verwarmen. Ook kan je ze gebruiken om wat kleur toe te voegen aan je outfit, door bijvoorbeeld bordeauxrode kniekousen te dragen.

shorts in winter 9

Let op het weer

Dalen de temperaturen opeens en is het plotseling -10 graden? Laat de shorts dan liggen en kies voor een warmere outfit. Als je echt per se shorts wil dragen, kan je eventueel een thermo panty/legging dragen. De Action verkoopt ze vaak in het najaar en ze zijn heel warm. Maar vergeet niet dat je gezondheid belangrijker is dan je outfit en dat je je vooral niet te koud moet kleden!

shorts in winter 3

 

Draag jij wel eens shorts in de winter? Wat vind jij hiervan?

Xx Sarah

 

Alle afbeeldingen komen van Pinterest.com. 

2 gedachtes over “Fashion: How to wear… shorts in de winter

Geef een reactie

