Review: Ayvo Sonic Face Brush (elektrische gezichtsborstel Blokker)

ayvo sonic face clean blokker review

Ik ben al een hele tijd benieuwd naar elektrische gezichtsborstels als de Clarisonic. De gezichtsborstels reinigen beter dan een normale cleanser en zorgen vaak voor een mooie, schone huid. Het nadeel aan zulke borstels is alleen dat ze aan de dure kant zijn en ik ben niet bereid om meer dan honderd euro voor een gezichtsborstel neer te leggen. Gelukkig kwam ik bij de Blokker een goedkope versie van het merk Ayvo tegen. Benieuwd of het wat is? Lees dan verder.

Momenteel ben ik bezig met het veranderen van mijn huidverzorging. Ik moet namelijk bekennen dat ik nooit zo veel aandacht aan het schoonmaken van mijn huid heb besteed. ’s Avonds wat reinigingsmelk en tonic en dat was het wel. Daar moest verandering in komen! Dus ik kocht een Kruidvat cleanser en deze Ayvo gezichtsborstel en begon met testen.

ayvo sonic face clean blokker review 2

De Ayvo zit in een kartonnen doos. De doos is dichtgeplakt met een stevige sticker, dus je weet zeker dat niemand al onderdelen uit de doos heeft kunnen halen. De Ayvo bestaat uit zes onderdelen: het apparaat zelf, drie opzetborstels, een houder en een tasje om alles in te doen. Je hebt vier AA batterijen nodig. Deze zitten er niet bij, dus die moet je er zelf bij kopen.

ayvo sonic face clean blokker review 3

Er zitten dus drie verschillende opzetborstels bij. Een gewone borstelkop voor de normale huid, een sensitive borstelkop voor de gevoelige huid en een moisturising kop om na het reinigen je gezichtscrème mee aan te brengen. Die laatste borstel vind ik een beetje raar. Gezichtscrème kan je toch gewoon met je vingers aanbrengen? Maar goed, misschien ben ik te bevooroordeeld en blijkt het juist heel fijn te zijn.

ayvo sonic face clean blokker review 4

Allereerst het geluid dat het apparaat maakt. Dat is namelijk best wel veel. Het is niet zo dat hij zo veel herrie maakt dat je buren denken dat je aan het verbouwen bent, maar het geluid is duidelijk hoorbaar. Op zich geen probleem, maar als jij iemand bent die altijd heel laat naar bed gaat terwijl iedereen al ligt te slapen en dan nog de borstel wil gebruiken, dan is dat niet zo’n goed en sociaal idee. Want daarvoor is hij te hoorbaar.

ayvo sonic face clean blokker review 5

Ik heb als eerst de gezichtsborstel voor de normale huid getest. Deze vond ik niet zo fijn. De haren zijn te hard en voelen tijdens het reinigen vervelend aan op mijn gezicht. Maar ik heb dan ook een gevoelige huid, dus het kan zo zijn dat jij er geen last van hebt. De gezichtsborstel voor de gevoelige huid bevalt een stuk beter. Hij reinigt mijn huid goed, zonder dat het vervelend aanvoelt. De haartjes zijn zacht, maar doen hun werk op een prettige manier. Ja, van deze borstel ben ik fan!

Dan de allerlaatste: de moisturising borstel om je gezichtscrème mee aan te brengen. Nou, ik heb het geprobeerd en ik heb geen idee waarom deze borstel überhaupt gemaakt is. De borstel is een soort dikke spons, waardoor hij dicht op de huid ligt. Hierdoor blijft hij aan mijn huid kleven en gaat vanzelf een hele andere richting op dan ik zelf wil. Ik heb het vervolgens maar op mijn arm uitgeprobeerd met bodylotion, maar ook dat was drie keer niks.

ayvo sonic face clean blokker review 6

Wat ik verder vervelend vind, is dat je de borstels niet los kan kopen. Als de sensitive borstel te vies of oud wordt om te gebruiken, heb ik eigenlijk niks meer aan het apparaat.

Van twee van de drie opzetstukken ben ik dus geen fan en het is niet handig dat je de borstels er niet los bij kan kopen. Ben ik dan niet tevreden over deze elektrische gezichtsborstel? Juist wel! De borstel voor de normale huid en de borstel voor gezichtscrème vind ik dan niet fijn, maar de borstel voor de gevoelige huid juist wel! Ik heb nu eindelijk een goedkope gezichtsborstel gevonden die zijn werk goed doet. Een prima aankoop dus! En die gezichtsborstel voor de normale huid kan ik nog altijd gebruiken om mijn rug of zo mee te scrubben, haha.

De Ayvo Sonic Face Brush kost €19,95 en is te koop bij de Blokker.

 

Wat vind jij van elektrische gezichtsborstel? Ken jij die van Ayvo al?

Xx Sarah

6 gedachtes over “Review: Ayvo Sonic Face Brush (elektrische gezichtsborstel Blokker)

    • saarenzo zegt:

      Ik merk nu wel al dat mijn huid zachter aanvoelt. Ik heb gelukkig niet zo vaak last van een onzuivere huid, dus heel veel verschil daarin zal ik niet merken, maar qua zachtheid en schoon gevoel merk ik zeker verschil!

Geef een reactie

