Review: Pupa Precious Gold Eyeshadow Case

Review Pupa Precious Gold Eyeshadow Case

Over het merk Pupa had ik al veel gehoord, maar zelf had ik er nog geen producten van. Tot nu! Ik testte de Precious Gold Eyeschaduw Case. Dit oogschaduwpalette is inmiddels niet meer te koop, maar de draagbare kleuren leken mij een fijne kennismaking met het merk. Tegenvaller of nieuwe favoriet? Lees verder om erachter te komen.

Review Pupa Precious Gold Eyeshadow Case 2

Het palette is goudkleurig en heeft een spiegeleffect. Op de deksel zit een soort namaak edelsteen. Het is persoonlijk niet mijn smaak, maar ik snap dat anderen het heel mooi vinden. Op de voorkant staat het rode Pupa logo. Het deksel gaat dicht door middel van een klik-systeem en sluit stevig. Aan de binnenkant zit een spiegel, een (waardeloze, want doet zijn werk niet goed) sponsapplicator en de vier oogschaduws.

Review Pupa Precious Gold Eyeshadow Case 3

Het palette bevat een witte, een goud/gele, een bruine en een donkerdere kleur bruin oogschaduw. Alle vier de oogschaduws bevatten gouden shimmers.

Review Pupa Precious Gold Eyeshadow Case 4

En dan de pigmentatie. Daar gaat het eigenlijk fout met dit palette. De pigmentatie valt namelijk behoorlijk tegen. Voor de foto’s heb ik een meerdere lagen oogschaduw aangebracht, zodat de kleuren nog een beetje terug te zien zijn. Daarnaast zijn de oogschaduws kruimelig.

Review Pupa Precious Gold Eyeshadow Case 5

Tijdens het swatchen beloofde het allemaal al weinig goeds, maar op mijn ooglid aangebracht valt het al helemaal tegen. De oogschaduws hebben fall out, waardoor de shimmers vooral onder mijn oog belanden in plaats van erop. De aangebrachte kleuren zien er heel kruimelig en rommelig uit. Als ik probeer alles te blenden zodat het er wat mooier uitziet,  verdwijnen de kleuren bijna volledig, waardoor het net lijkt alsof ik zo goed als niks op mijn oogleden draag.

Review Pupa Precious Gold Eyeshadow Case 6

Wat een tegenvaller! Ik had zo veel meer verwacht van dit palette. Hij is dus niet meer te koop, maar het is ook absoluut niet nodig om nog op zoek te gaan naar dit palette (of je moet fan zijn van onzichtbare oogschaduw).

Geen goede eerste kennismaking dus voor mij met Pupa. Toch geloof ik niet dat al hun producten deze kwaliteit hebben. Heb jij wel een goede ervaring met een bepaald product van Pupa? Laat het dan achter in de comments. Dan kan ik die een keer uitproberen in de hoop dat die een stuk beter bevalt.

Xx Sarah

11 gedachtes over “Review: Pupa Precious Gold Eyeshadow Case

  1. Thea zegt:

    Ik heb een pupa princess oogshaduw palette en diva lash mascara, lipstick,wenkbrauwpoeder, bb Cream en nagellak van dit merk. Alles zeer goed. Jammer dat jouw palette tegenvalt maar verder niets dan lof.

  2. malinkathe zegt:

    Hah! Ik heb het palette ook nog liggen en heb precies hetzelfde probleem als jij… Prachtige kleurtjes, maar de dekking is mwoah. Misschien heeeeel veel laagjes over elkaar? Ik heb ook nagellak van Pupa en daar ben ik echt fan van! Makkelijk lakbaar en dekkend in 1 laagje (als je netjes bent :P).

    • saarenzo zegt:

      Jammer hè, dat de kwaliteit zo slecht is. Het had zo’n mooi palette kunnen zijn! Ik heb inmiddels een lipstick van Pupa aangeschaft om te testen, maar de nagellak zal ik onthouden voor de volgende keer. Dankje voor de tip!

Geef een reactie

