Review: Lancaster make up removers

review lancaster make up removers header

Hoera, mijn vreselijke Yves Rocher reinigingsmelk en tonic zijn eindelijk op! Ik vond het zonde om volle verpakkingen weg te gooien, dus heb me er maar doorheen geworsteld. Nu is het tijd om op zoek te gaan naar make up removers die wél fijn zijn. Zou ik die bij Lancaster al hebben gevonden?

Ik heb de Suractif Non-stop Lifting Advanced Comfort Cleansing Emulsion en de Express Cleanser Cleansing Tonic. Zo, wat een namen. Voor het gemak noem ik ze vanaf nu reinigingscrème (de cleansing emulsion) en tonic (de cleansing tonic).

Beide producten zitten in een lekker grote pompflacon van maar liefst 400 ml. De tonic ziet er niet andere uit dan de gemiddelde tonic. De reinigingscrème is een dikke, gelige crème die mij eerder doet denken aan een gezichtscrème dan aan een make up remover. Beide producten hebben een aangename, niet overheersende geur.

review lancaster make up removers 4

L: de reinigingscrème, R: de tonic. Deze is minder goed te zien omdat hij doorzichtig en licht van kleur is. 

Op de website van Douglas vind ik de volgende beschrijvingen van deze producten:

Reinigingscrème: “Luxe voor de veeleisende huid – de crèmig zachte en aangenaam geparfumeerde reinigingsemulsie is perfect op de behoefte van een droge huid vanaf 40 afgestemd. Zij bevrijdt haar van make-up, verwijdert dode huidcellen, maakt de huid glad en bereidt haar voor op de verzorging die volgt.”

Nu ben ik nog lang geen veertig jaar oud, maar ik heb wel een veeleisende huid. En ja, die kan wel wat luxe gebruiken na te zijn toegetakeld door de slechte reinigers die ik er eerst op smeerde.

Tonic: “De luchtige, vitaliserende express-cleanser met de geur van een aquatisch bloemenboeket is een combinatie van reiniging en gezichtswater. Het reinigt het gezicht zowel grondig als aangenaam en maakt de huid soepel.” De tonic is geschikt voor alle huidtypes.

review lancaster make up removers 31

Ingrediëntenlijst van de reinigingscrème.

review lancaster make up removers 2

Ingrediëntenlijst van de tonic. 

De reinigingscrème is op twee verschillende manieren te gebruiken. Op de verpakking staat dat de reinigingscrème dat het product in het gezicht en de hals gemasseerd dient te worden. Vervolgens kan je met water of een wattenschijfje het product verwijderen. Deze manier voedt mijn huid goed, maar is niet zo effectief als je (veel) make up draagt. Daarom breng ik twee pompjes aan op een wattenschijfje om mijn make up te verwijderen. Vervolgens verdeel ik een derde pompje op mijn gezicht en laat ik die kort intrekken om mijn droge huid te voeden.

Het teveel aan product verwijder ik met de tonic, waarvan ik twee à drie pompjes per keer nodig heb. De tonic haalt de overgebleven reinigingscrème en eventuele restjes make up goed weg en mijn huid blijft heerlijk schoon en fris achter.

Wat ik erg fijn vind aan deze producten is hoe mijn huid aanvoelt tijdens en na het gebruiken ervan. Bij de make up removers die ik hiervoor heb gebruikt, begon mijn gezicht bij de reinigingsmelk al te prikken en bij de tonic voelde mijn huid al helemaal prikkend en geïrriteerd aan. Bij deze reinigers heb ik daar absoluut geen last van. Na gebruik voelt mijn huid gevoed en schoon aan, in plaats van droog en geïrriteerd.

review lancaster make up removers

Zijn het de allerbeste reinigers ooit? Nee, ik denk dat er genoeg reinigers bestaan die je make up beter verwijderen. Na mijn routine is alle make up van mijn gezicht verdwenen, maar bedenk hierbij wel dat ik eigenlijk twee make up removers combineer. Officieel moeten de producten los van elkaar ook al hun werk goed doen en ik denk niet dat ze de huid dan goed schoonmaken.

Over de combinatie van de twee producten ben ik echter dik tevreden. En dan met name hoe prettig mijn huid aanvoelt tijdens en na het reinigen. Sinds ik deze twee reinigers gebruik, is de droogheid van mijn huid verminderd en voelt mijn huid niet meer trekkerig aan. Na het reinigen breng ik mijn gezichtscrème aan voor wat extra hydratatie en dan ben ik klaar met mijn avondroutine. Bij de reinigingscrème hoort een extra product dat de huid hydrateert en voorbereid op het gebruik van gezichtscrème. Deze heb ik zelf niet, maar kan je eventueel gebruiken als je last hebt van een zeer droge en/of oudere huid.

Ik ben erg blij met deze twee producten. Alleen de prijs valt tegen. De reinigingscrème kost namelijk maar liefst €43,28! De tonic is een stuk goedkoper met de prijs van €19,94. Beide producten bevatten 400 ml en zijn verkrijgbaar bij de luxe drogist en parfumerie.

Wat vind jij van deze make up removers? Welke make up remover gebruik jij?

Xx Sarah

2 gedachtes over “Review: Lancaster make up removers

Geef een reactie

