Review: NYC Big Bold Bronzing Powder – 601 ManhaTan

Review NYC Big Bold Bronzing Powder – 601 ManhaTan

Als ik op dit moment één product zou moeten kiezen om voortaan als enige product te mogen gebruiken… dan zou ik niet kunnen kiezen. Maar in het rijtje met favoriete producten waar ik tussen zou twijfelen, zou zonder twijfel mijn geliefde Hoola bronzer van Benefit staan.Ik gebruik Hoola de laatste tijd dagelijks. Zo vaak, dat hij sneller aan het opgaan is dan ik had verwacht. En een nieuwe kost €33. Tijd om op zoek te gaan naar een budget dupe! Mijn eerste dupe zocht ik bij NYC. Ik kocht de Big Bold Bronzing Powder in de lichtste kleur: 601 ManhaTan.

Na wat gegoogle op zoek naar een Hoola budget dupe, kwam de bronzer van NYC elke keer weer naar voren. Dit is dé dupe van Hoola. Het enige probleem: het ging elke keer over een bronzer van NYC alleen in Amerika te koop is. Gelukkig heeft NYC nog een bronzer in haar assortiment die wel gewoon in Nederland verkrijgbaar is, de Big Bold Bronzing Powder.

Review NYC Big Bold Bronzing Powder – 601 ManhaTan 3

De bronzer is groot. Wat zeg ik? De bronzer is enorm! Maar liefst 17,1 gram krijg je in ruil voor nog geen vijf euro. In de Kruidvat waar ik hem kocht hadden ze nog drie donkerdere tinten, maar het kan zijn dat er meer versies verkrijgbaar zijn in andere filialen.

Review NYC Big Bold Bronzing Powder – 601 ManhaTan 2

De bronzer zit in een simpele, ietwat goedkoop ogende verpakking. Maar hé, voor die lage prijs hoor je mij niet klagen. De verpakking is gesealed met een grote stickers. Deze laat gelukkig geen vervelende plaklaag achter na het verwijderen, maar zorgt er wel voor dat anderen geen gebruik van jouw bronzer kunnen maken voordat je hem hebt aangeschaft. En dat is wel net zo prettig. In de bronzer staat een soort zon gedrukt, wat er leuk en vrolijk uitziet.

Review NYC Big Bold Bronzing Powder – 601 ManhaTan 5

L: zonder flits, R: met flits.

In de winkel leek de bronzer volledig matte te zijn. Eenmaal thuis aangekomen ontdekte ik dat er helaas allemaal kleine shimmers in zitten. Ik wilde een matte bronzer, dus werd hier niet echt blij van. Gelukkig zijn de shimmers niet terug te zien op de huid en lijkt de bronzer eenmaal aangebracht volledig matte. Op de swatch op mijn arm is ook goed te zien hoe matte de bronzer uiteindelijk is.

Review NYC Big Bold Bronzing Powder – 601 ManhaTan 6

Op de onderstaande foto zie je links de NYC bronzer en rechts Hoola van Benefit. Op een of andere manier pakt mijn camera de kleuren niet goed, waardoor Hoola roder lijkt dan de NYC bronzer. In het echt is het juist andersom en is NYC roder van kleur en Hoola bruiner. (Wat is dat toch met goedkopere bronzers? Op een of andere manier zijn ze altijd een stuk roder van kleur dan bronzers van high end merken. Is rode pigment soms goedkoper dan gele en bruine?) Ik was bang dat de kleur hierdoor heel nep zou staan bij mijn bleke huid.

Review NYC Big Bold Bronzing Powder – 601 ManhaTan 7

Het verschil is wel te zien. Hoola is gewoon een heel mooie bronzer die ook bij bleke huidjes heel natuurlijk staat. Doordat de NYC bronzer iets roder is, is het natuurlijke effect iets minder. Dit verschil is echter niet opvallend groot. De NYC bronzer oogt alsnog natuurlijk en geeft een mooi effect. Maar als je Hoola gewend bent zie je wel verschil.

Ook zit er verschil in de pigmentatie. Op de foto van de swatches heb ik slechts één veeg Hoola op mijn arm aangebracht. Bij de NYC bronzer moest ik drie keer vegen voor dezelfde hoeveelheid kleur. Maar op zich krijg je bij NYC zo veel product dat ik het geen ramp vind dat je iets meer product moet aanbrengen.

Review NYC Big Bold Bronzing Powder – 601 ManhaTan 8

B: zonder make up, O: NYC Big Bold Bronzer Powder aangebracht op mijn wangen. 

Is de Big Bold Bronzing Powder van NYC een goede bronzer? Ja zeker, ik ben blij verrast over mijn aankoop. Van tevoren had ik eigenlijk verwacht dat de kleur veel roder zou uitpakken, maar het effect is verrassend mooi en natuurlijk. Is de bronzer van NYC een perfecte dupe van Hoola van Benefit? Nee. De kleur komt aardig in de buurt, maar je ziet wel verschil (al is dat op de foto’s helaas niet goed te zien). Maar ondanks dat is de NYC Big Bold Bronzing Powder een aanrader als je op zoek bent naar een goede bronzer, maar niet veel geld wil uitgeven. Ik voeg hem tevreden toe aan mijn stash en zal hem ook met veel plezier gebruiken, maar ondertussen ga ik toch verder met mijn zoektocht naar dé budget dupe van Hoola.

De Big Bold Bronzing Powder van NYC kost €3,99 voor maar liefst 17,1 gram. De producten van NYC zijn verkrijgbaar bij geselecteerde filialen van Kruidvat.

 

Wat vind jij van deze bronzer? Weet jij een dupe voor Hoola van Benefit?

Xx Sarah

7 gedachtes over “Review: NYC Big Bold Bronzing Powder – 601 ManhaTan

Geef een reactie

