Review: Bourjois Cream Blush – 01 Nude Velvet

Review Bourjois Cream Blush – 01 Nude Velvet

Blush behoort zonder twijfel tot mijn favoriete make up producten. Een cream blush had ik echter nog niet. Daar moest verandering in komen! Ik voegde een cream blush van Bourjois in de kleur Nude Velvet aan mijn stash toe. Vandaag review ik hem voor jullie.

Review Bourjois Cream Blush – 01 Nude Velvet 2

De verpakking is een schattig, klein doosje in de kleur van de blush. Het doosje opent en sluit met een magneet, waardoor je je niet druk hoeft te maken over kliksystemen die afbreken (ik heb er zo’n hekel aan als dat gebeurd). In de deksel zit een spiegeltje. Het is een kleine verpakking.  Hij is net zo groot als de oogschaduwdoosjes van Bourjois, alleen dan platter. Er zit dan ook niet zo veel product in: maar 2,5 gram.

Review Bourjois Cream Blush – 01 Nude Velvet 5

Nude Velvet is een lichte, zalmroze kleur. Ideaal voor de lichtje huidjes! Naast Nude Velvet heeft Bourjois nog drie andere kleuren cream blush in haar assortiment: een donkere perzikkleur, een licht roze en een donker roze. De donkere perzikkleur is een donkere versie van Nude Velvet, dus als je Nude Velvet te licht vindt is die misschien iets voor jou.

Toen ik het doosje voor het eerst open deed, verraste de donkere kleur mij een beetje. Oef, dat zal niet mooi staan op mijn bleke huid! Gelukkige is de bovenste laag wat donkerder dan de officiële kleur. Als je een keer met je vinger door de blush gaat, komt de officiële kleur tevoorschijn. Op de foto hieronder kan je zien wat ik bedoel.

Review Bourjois Cream Blush – 01 Nude Velvet 4

De blush is matte, wat ik zelf het mooist vind. Doordat het een cream blush is, is de blush ook een beetje vettig. Als er een extra glans in had gezeten was het te veel van het goede geweest. Zo zijn ze precies goed. De blush is trouwens niet zo vettig dat het lijkt alsof je dagcrème niet goed is ingetrokken. Het zorgt gewoon voor een glansje. Ik breng de blush gewoon aan met mijn vingers. Lekker snel en makkelijk.

Review Bourjois Cream Blush – 01 Nude Velvet 3

De kleur is heel natuurlijk en licht, waardoor het net lijkt alsof ik geen blush draag. Het effect is natuurlijk en mooi. Het zorgt voor een heel gezonde uitstraling, als je begrijp wat ik bedoel. Bij het eerste laagje zag ik geen verschil, maar ik bracht dan ook voorzichtig een dunne laag aan. Op de foto draag ik drie laagjes en dat is bij mij het mooist. De kleur is heel makkelijk op te bouwen, dus als je een iets donkerdere huid hebt, kan je gewoon een extra laagje toevoegen.

Review Bourjois Cream Blush – 01 Nude Velvet 6

Doordat je de blush met je vingers kan aanbrengen, is de cream blush van Bourjois vooral erg handig voor onderweg. Daarnaast neemt hij door de kleine verpakking weinig ruimte in je tas in beslag.

Review Bourjois Cream Blush – 01 Nude Velvet 7

Bourjois Cream Blush kost €10,99 voor 2,5 gram en is verkrijgbaar bij de drogist en sommige parfumerieën.

 

Wat vind jij van de Bourjois Cream Blush?

Xx Sarah

5 gedachtes over “Review: Bourjois Cream Blush – 01 Nude Velvet

    • saarenzo zegt:

      Het is even wennen als je poeder blushes gewend bent, maar het effect is heel natuurlijk omdat het echt samensmelt met je huid. Deze van Bourjois zijn dan ook zeker een aanraden als je wil beginnen met cream blushes.

Geef een reactie

