NOTD: roze met zilveren glitters

NOTD roze met zilveren glitters header

Na wekenlang creamy kleurennagellakjes te hebben gedragen, kreeg ik weer eens zin in glitternagellak. Maar ik wilde geen discobalnagels met heel veel glitters. Daarom besloot ik een zilveren glitternagellak te combineren met een roze creamy nagellak. Ik laat de how to zien in mijn allereerste NOTD (nails of the day).

NOTD roze met zilveren glitters 2

Stap 1: base coat. 

Als eerst breng ik een base coat aan. Ik gebruik mijn favoriete base coat van het moment: Underwear van Ciaté. Deze laat ik goed drogen.

NOTD roze met zilveren glitters 3

Stap 2: het eerste laagje roze nagellak. 

Daarna breng ik een lichtroze, creamy nagellak aan. Deze is van Bourjois. Ik heb op hun website gekeken en deze precieze versie wordt niet meer gemaakt, maar de kleur Oh So Rose van de So Lacque So Glossy lijn van Bourjois lijkt er heel veel op.

NOTD roze met zilveren glitters 4

Stap 3: een tweede laagje lichtroze nagellak. Zoals je kan zien zijn mijn halve maantjes nu niet meer zichtbaar. 

De kleur is bijna hetzelfde als de kleur van mijn nagelbed. Hierdoor zie je de nagellak niet gelijk zitten, maar worden mijn halve maantjes bedekt met een roze laagje. Bij de eerste laag is de nagellak transparant. Bij de tweede laag die ik aanbreng is de kleur dekkend roze.

Als de roze nagellak droog is, breng ik een zilveren glitternagellak aan. Ik gebruik de nagellak Locket van Ciaté. Deze bestaat uit kleine zilveren glitters, afgewisseld met wat grotere exemplaren. De eerste laag breng ik tot aan de helft van mijn nagels aan.

NOTD roze met zilveren glitters 5

Stap 4 & 5: de zilveren glitternagellak. 

Als de glitternagellak goed droog is (gelukkig duurt dit bij glitternagellakjes vaak niet zo lang), breng ik een twee laagje aan aan de onderkant van mijn nagels. Dit doe ik alleen waar de witte rand van mijn nagels zit en een klein stukje daarboven. Op deze manier loopt de nagellak goed over van roze naar roze met een beetje glitters, naar heel veel glitters.

Ik laat de nagellak extra lang drogen om er zeker van te zijn dat alle nagellak goed hard is geworden en breng dan een top coat aan. Hiervoor gebruik ik Speed Coat van Ciaté. Op deze manier blijft de nagellak langer zitten en heb je ook geen last van stukjes uitstekende glitters die aan je panty blijven hangen.

NOTD roze met zilveren glitters

Het eindresultaat. 

Mijn nagels zijn helaas niet zo fotogeniek, dus op de foto’s ziet het er minder mooi uit dan in het echt. Per ongeluk kwam er wat handcrème op de lens van mijn camera, waardoor de foto ietwat wazig werd. Dit liet het effect het mooist uitkomen. Vandaar dat de foto iets wazig is, maar dan krijg je een goede indruk van hoe het er in het echt uitziet.

NOTD roze met zilveren glitters 6

De gebruikte producten. 

 

Wat vind jij van deze NOTD? Waarvan zou jij graag een NOTD willen zien?

Xx Sarah

10 gedachtes over “NOTD: roze met zilveren glitters

      • kaoutarschrijft zegt:

        Jaa het zijn mooie foto’s geworden 😀 Haha zoals het nu ernaar uitziet krijg ik geen diploma hoor XD Zit vast met mijn stuk, hoofdvraag en deelvragen slaan nergens op, weet niet welke modellen ik moet gebruiken en ik ben ook niet zo ver 😦

      • saarenzo zegt:

        Ugh, die modellen zoeken is echt vreselijk ja. Maar je kan het! Je moet gewoon wat positiever gaan doen, anders werk je jezelf alleen maar tegen.

  1. svenja zegt:

    Staat echt zo mooi, ik houd er wel van dat het wat subtiel is. Glitters over de gehele nagels is vaak toch iets to much. Tenzij het voor een leuk feestjes is o.i.d. 😉

Geef een reactie

