Review: Sothys Nourishing Body Elixer – Orange Blossom & Cedar Wood

Review Sothys Nourishing Body Elixer – Orange Blossom & Cedar Wood

Body olie. Ik had het nog nooit gebruikt. Toen de moeder van mijn vriend er een had staan die ik mocht gebruiken, besloot ik eens te kijken wat ik ervan vond. Het werd de Nourishing Body Elixer van het luxe Franse merk Sothys. En ik kan je alvast vertellen: ik ben fan!

Sothys bestaat al zo’n zestig jaar. In Nederland is het niet zo bekend en wordt het eigenlijk bijna alleen door schoonheidssalons gebruikt. Sothys heeft make up, lichaamsverzorging en gezichtsverzorging. Ik heb er zelf een bruin oogpotlood van, die ik heel fijn vind. De verzorgingsproducten kende ik nog niet.

Tot ik de Nourishing Body Elixer ging proberen. Het was de geur Orange Blossom & Cedar Wood. De geur is echt heerlijk. Sensueel, luxe en ergens ook een beetje fris. Mijn vriend merkte zelfs op dat de badkamer zo lekker rook, terwijl hij normaal niet zo op dat soort dingen let. Naast Orange Blossom & Cedar Wood zijn er (als ik het goed heb) nog vijf andere geuren verkrijgbaar. Sothys zegt het volgende over de Nourishing Body Elixer:

“Een cocktail met marula-oliën, etherische oliën van gember, nootmuskaat, sinaasappel en mandarijn om de huid satijnzacht te maken en de zintuigen te stimuleren. Deze droge olie is perfect geschikt voor modellering.

Deze voedende olie met een parfum van oranjebloesem en cederhout maakt de huid zacht en satijnachtig en voorziet haar van een delicaat parfum. Verstuif de olie over het hele lichaam en masseer deze in de huid met behulp van ronddraaiende bewegingen. Geschikt voor dagelijks gebruik of voor het uitvoeren van massages.”

Review Sothys Nourishing Body Elixer – Orange Blossom & Cedar Wood 2

De olie zit in een doorzichtige, plastic flacon. Het is een sprayflacon, wat heel handig werkt tijdens het insmeren. De spray werkt ook goed als je de fles op zijn kop houdt. Hierdoor kan je makkelijk alle delen van je lichaam bespuiten. Wel werkt de spray soms wat moeilijk als je je al deels hebt ingesmeerd en de olie op je handen zit.

En dan de werking. Oohh, wat is deze body olie heerlijk! Door de heerlijke geur raak ik helemaal ontspannen tijdens het insmeren. De olie voelt heerlijk voedend aan. Nadat de olie is ingetrokken is mijn huid super zacht. Wat zeg ik je: zo zacht is mijn huid nog nooit geweest door een hydraterend product!

 

Review Sothys Nourishing Body Elixer – Orange Blossom & Cedar Wood 3

L: zonder olie, M: de olie net opgespoten, R: de olie uitgesmeerd. 

De olie is ook te gebruiken als massageolie. Dat merk ik ook tijdens het insmeren. Mijn handen glijden echt over mijn huid tijdens het insmeren, maar de olie trekt niet zo snel in als andere verzorgingsproducten voor het lichaam die ik heb geprobeerd. De olie is dus wel echt een product om ’s avonds te gebruiken als je geen normaal kleding meer aan hoeft. Wel raad ik aan om een pyjama te dragen als je gelijk je bed in kruipt, want ik er is een kans dat body olie vlekken achterlaat in stoffen. Of deze dat doet weet ik niet, maar je kan maar beter het zekere voor het onzekere noemen.

Is deze body olie dan zo perfect dat ik geen echte nadelen kan bedenken? Helaas ontdekte ik het grote nadeel toen ik hem in alle enthousiasme voor thuis wilde bestellen: de prijs. Voor een flacon van 200 ml betaal je namelijk maar liefst €49,95. Aiii, dat is een hoop geld. Maar mocht je dat bedrag over hebben voor een body olie, is deze van Sothys zeker een aanrader.

Kijk hier voor alle verkooppunten van Sothys in Nederland.

 

Ken jij Sothys al? Wat vind jij van body olie?

Xx Sarah

8 gedachtes over “Review: Sothys Nourishing Body Elixer – Orange Blossom & Cedar Wood

Geef een reactie

