Beauty: Dol op… bronzers

bronzers header

Soms heb je dat je helemaal dol bent op een bepaald soort product. Zo heb ik mijn blauwe oogschaduwfase gehad (ik begon toen net met make up en gelukkig heeft die fase niet extreem lang geduurd), kon ik een tijdje niet zonder roze lipstick, kon ik de maanden daarna weer niet zonder highlighter en zo wisselen alle producten elkaar vrolijk af. Nu zijn de bronzers aan de beurt. En daar ben ik zo dol op, dat ik er maar eens een artikel over besloot te schrijven.

9f843dd91abb324dd5b2c9c98a15c3af

Tot een maand geleden gebruikte ik nooit bronzers. Ik, met mijn bleke huid? In de zon verkleurd mijn huid amper, dus een bruin kleurtje zou vast raar staan. Daarnaast had ik te veel foto’s van slecht aangebrachte bronzer voorbij zien komen om te besluiten dat dit product niks voor mij is. Want stel je voor dat ik ook met zo’n oranje hoofd rond zou lopen!

Maar toen werd het februari. Ik werd wakker, bekeek mijn extra bleke gezicht in de spiegel en was het zat. Ik wilde zomer en alles wat daar ook maar een beetje bij zou helpen, zou worden toegepast. Dus pakte ik mijn make up koffertje (die ik toen nog had) en dook ik naar de bodem van de koffer om mijn bronzers eruit te vissen. Niet dat dat veel voorstelde: een te rode bronzer van Sephora en een te donkere en oranje bronzer van Maybelline.

326ecbb2c5f97e9d0055092d8824f8cb

Tot ik mij bedacht een mini van Hoola van Benefit te bezitten. Ik pakte de mini, greep naar mijn poederkwast, bracht een beetje bronzer aan op mijn wangen.. en ik was verkocht. Wat een mooi effect! En hoe dramatisch het ook klinkt, dat was de dag dat ik dol werd op bronzers.

Nou kost Hoola van Benefit maar liefst €33 en ik ben ook maar een studentje. Tijd dus voor een goedkopere versie. Maar dat bleek makkelijker gezegd dan gedaan… Het vinden van de perfecte bronzer is moeilijker dan het klinkt. Zo prefereer ik matte bronzers. Daarnaast moet de bronzer gelig bruin zijn en niet rood of oranje. Dat klinkt logisch, maar het zou je verbazen als je wist hoeveel bronzers te rood of te oranje zijn. High end merken hebben vaak hele mooie en goede bronzers in hun assortiment, maar als je een budget bronzer zoekt is het een stuk lastiger.

e0e35b25f975766cc18c3e490951c6e0

Juist om die reden besloot ik naar de perfecte budget bronzer te zoeken. Er moet er toch ergens een zijn? De budget bronzer moet gelig bruin zijn en het liefst een matte finish hebben. Die van NYC kwam al aardig in de buurt, maar perfect is hij niet. Daarom kan je de komende tijd meerdere reviews van bronzers verwachten.

Mijn favoriete bronzer is (en blijft de komende tijd waarschijnlijk ook) Hoola van Benefit. De kleur is mooi en past goed bij mijn huid, de pigmentatie is goed en hij heeft geen shimmers. Perfect! Maar ik zou geen beauty blogger zijn als ik alleen maar dezelfde bronzer zou gebruiken, dus ik zet mijn zoektocht voort. Weet jij nog een goede bronzer? Laat de naam dan achter in de comments.

Hoewel velen bronzers gebruiken om mee te shapen, ben ik daar geen fan van. Nu ik mijn review van Hoola van een tijd geleden terug lees, zie ik dat ik het toen wel daarvoor gebruikte. Maar persoonlijk vind ik bronzers veel te warm van kleur om een natuurlijk effect te geven als je gaat shapen. Maar een subtiel laagje in een passende kleur kan een super mooi effect geven. In plaats van grauw en bleek, oogt mijn huid opeens gezond. Alsof ik eventjes op vakantie ben geweest.

d31ea936984cfa901564090d2fb09c2b

Waar breng ik mijn bronzer dan aan? Ik gebruik de bekende E-vorm (of 3-vorm, hoe je het ook wil noemen). Ik breng de bronzer aan bij mijn haargrens, werk naar mijn slapen toe, breng het vervolgens aan op mijn wangen bij mijn jukbeenderen en breng het dan langs mijn oor naar beneden en langs mijn kaaklijn. Daarna breng ik een klein beetje aan op de brug van mijn neus en op mijn kin. Vervolgens blend ik het allemaal in, pak ik een hele kleine hoeveelheid bronzer op met mijn kwast en veeg ik mijn kwast heel lichtjes over mijn hele gezicht. Zo loopt de kleur beter over en is het effect nog natuurlijker. Ook neem ik een stukje van mijn nek mee, zodat de kleur niet opeens stopt bij mijn kaaklijn. Op deze manier zit de bronzer op alle plaatsen waar je huid als eerst bruiner wordt door de zon. Maar dit is mijn manier. Je kan het zelf natuurlijk aanbrengen zoals je het zelf graag wil. Het filmpje hieronder laat vijf verschillende manieren zien om een bronzer aan te brengen.

Hoewel ik me nu nog niet kan voorstellen dat ik over een paar maanden waarschijnlijk helemaal dol ben op een ander product, weet ik zeker dat dat gaat gebeuren. Ik dacht dat mijn liefde voor blushes ook oneindig zou zijn. Nu behoren blushes nog steeds tot mijn favoriete producten, maar ik draag het niet meer elke dag. Daarvoor heeft de bronzer plaats gemaakt. En tot ik een nieuwe favoriet heb, zal ik het product elke dag trouw gebruiken. I love it!

 

Op welk product ben jij momenteel helemaal dol?

Xx Sarah

 

Alle afbeeldingen komen van Pinterest.com. 

3 gedachtes over “Beauty: Dol op… bronzers

  1. svenja zegt:

    Zelf gebruik ik stiekem alleen bronzer in de zomer, en dan vind ik het idd echt zo mooi. Bovenstaande foto’s zijn echt super mooi, waardoor ik spontaan zin krijg bronzer toch wat meer te gaan gebruiken.

    • saarenzo zegt:

      Ik vond het eerst ook meer een product voor in de zomer, maar als je een lichtere kleur neemt is het ook in de winter prima te gebruiken. En juist dan geeft het een extra mooie, gezonde gloed, omdat je huid dan snel een stuk bleker en grauwer oogt.

Geef een reactie

