Review: NYX Powder Blush – Taupe

Review NYX Powder Blush – Taupe header

De NYX blush in de kleur Taupe is een bekend product in beautyland. Veel visagisten en beautyliefhebbers hebben deze blush in hun collectie zitten. Ik wilde hem al een tijdje hebben, maar hij was steeds uitverkocht bij de Douglas, waar je de producten van NYX kan kopen. Vorige week kreeg ik opeens een mailtje dat hij weer op voorraad was. Gelijk bestelde ik hem en de volgende dag lag hij op de deurmat. Gelukkig maar, want momenteel is hij alweer uitverkocht.

Review NYX Powder Blush – Taupe 2

Wat maakt deze blush zo razend populair dat hij constant is uitverkocht? De kleur is perfect om mee te contouren. Taupe is, zoals de naam zegt, een taupekleurige blush. De finish is mat en de kleur is koel. Veel mensen contouren met bronzers, maar deze zijn veel te warm van kleur waardoor het er onnatuurlijk uitziet. Bronzer hoort op de jukbeenderen voor een sun kissed effect, Taupe van NYX hoort eronder voor de perfecte modellenjukbeenderen.

Review NYX Powder Blush – Taupe 4

Over de verpakking ben ik niet bepaald enthousiast. Hij voelt goedkoop aan, oogt goedkoop en het kliksysteem waarmee je hem moet openen werkt niet echt optimaal. Het voordeel hiervan is dat hij niet zomaar open kan gaan in je tas, het nadeel is dat mijn nagellak er gelijk af lag nadat ik de verpakking voor het eerst probeerde te openen. Als je de blush nieuw koopt zit er een plastic beschermingsfolie en een irritante beveiligingssticker op die er moeilijk af gaat. Hmm, jammer.

Review NYX Powder Blush – Taupe 3

Argh!

Maar het draait vooral om het product, dus laat ik maar niet te lang over de verpakking door gaan. De blush zelf ziet er wel leuk uit door het simpele maar leuke blokjespatroon. De blush zelf is oké gepigmenteerd. Niet slecht, maar niet heel goed. Persoonlijk vind ik dat niet zo’n probleem, aangezien ik deze blush ga gebruiken om te shapen en dan bouw ik de kleur liever rustig op, dan dat er opeens een grote, bruine vlek op mijn wang zit.

Review NYX Powder Blush – Taupe 8

De kleur is lichttaupe. Door de kleur en de koele ondertoon, geeft de blush hetzelfde effect als schaduw. Dit staat heel natuurlijk en mooi. Wel denk ik dat de blush voor dames met een (medium)donkere huid te koel en licht van kleur is.

Review NYX Powder Blush – Taupe 6

Je kan de blush als gewone blush aanbrengen (nee, echt?), maar ik ga er dus mee shapen. Dit doe ik door de blush net onder mijn jukbeenderen aan te brengen. Hiervoor gebruik ik de blush brush van UNE, die hier door het kleine formaat echt perfect voor is. Doordat de blush zo licht gepigmenteerd is, werkt het echt perfect. Ik breng voorzichtig twee dunne laagjes aan en helloooooo cheekbones!

Review NYX Powder Blush – Taupe 7

Ik ben dol op deze blush en het mooie effect dat hij geeft. Je kan je gezicht er op een simpele manier net iets mooier mee maken. Ik gebruik hem om mijn jukbeenderen meer te laten opvallen, maar je kan hem ook aan beide kanten van je neusbrug aanbrengen om je neus smaller te laten lijken, etc. (ik zal een keer in een artikel wat meer vertellen over shapen). Ik vind Taupe van NYX ideaal en begrijp helemaal waarom hij zo populair is. En zodra hij weer leverbaar is bij de Douglas ga ik even back ups inslaan. Topproduct!

Review NYX Powder Blush – Taupe 9

L: geen make up, M & R: met Taupe onder mijn jukbeenderen. 

Review NYX Powder Blush – Taupe 0

Deze foto maakte ik ’s avonds, vandaar het slechte licht. Rechts heb ik een kleine hoeveelheid Taupe aangebracht (net zo veel als op de vorige foto’s). Links heb ik het wat heftiger aangezet. Zie het verschil dat contouren kan maken! 

De producten van NYX zijn tegenwoordig verkrijgbaar bij de Douglas. De blush kost €6,99 voor 4 gram. Het product is niet op dieren getest. Helaas is de blush bijna altijd uitverkocht, maar je kan je aanmelden op de website en dan stuurt Douglas een e-mail als hij weer op voorraad is. Mocht je deze blush ook graag willen, is dat de handigste manier. Dat, of Ebay.

Wat vind jij van deze blush?

Xx Sarah

8 gedachtes over “Review: NYX Powder Blush – Taupe

    • saarenzo zegt:

      Wat jammer dat hij zo tegenvalt! Ik vond de slechtere pigmentatie wel handig bij deze kleur omdat ik er toch mee ga shapen, maar had wel verwacht dat de echte blushkleuren wat beter gepigmenteerd zouden zijn.

  1. dresses and daisies zegt:

    Ik heb hem ook, ben er heel tevreden over. Het was ook geen vluggertje toen ik hem kocht. Enorm gewikt en gewogen en dan uiteindelijk toch gedaan. Zo ga je wel van een product houden.

    Ps. Er is momenteel een winactie op mijn site. Doe je ook mee?

  2. gouweleeuw zegt:

    mooi en sta je geweldig en is net een kleurtje die van mij geef zo rijke kleur ik hou wel van een kleurtje op mijn wangen maar je moet het net niet zien dan is hij het moois .
    Groetjes Angelique

Geef een reactie

