Health: Kruidvat huid, haar en nagels voedingssupplementen

Health Kruidvat huid, haar en nagels voedingssupplementen

Zeven maanden geleden begon ik (half onder dwang van een kapper) met het slikken van vitamine B pillen tegen haaruitval. Het werkte echt top en ik was dik tevreden. Na een tijd was mijn potje vitamines op en ik besloot even te kijken of ik zonder kon. Een paar weken ging het goed, maar de afgelopen tijd verloor ik weer meer haren en mijn nagels werden (nog) zwakker en scheurden al af als ik er naar keek. Toen ik over de vitamine B pillen schreef, vertelde een bezoekster over de huid, haar en nagels supplementen. Aangezien hier ook heel veel vitamine B in zit, besloot ik deze eens uit te proberen.

“Kruidvat Huid, Haar & Nagels tabletten bevatten vitaminen, mineralen en kruidenextracten. Akkerpaardenstaartextract ondersteunt de conditie van huid, haar en nagels. Het ondersteunt de groei en houdt het sterk. Vitamine B2 en biotine helpen bij de verzorging van de huid van binnenuit. Selenium en zink zijn goed voor haar en nagels. Een gevarieerde, evenwichtige voeding en een gezonde levensstijl zijn belangrijk. Voedingssupplementen zijn geen vervanging van een gevarieerde voeding.”

Health Kruidvat huid, haar en nagels voedingssupplementen 2

Je dient ’s ochtends eenmaal daags 1 à 2 tabletten in te nemen met water. De tabletten zijn niet geschikt voor kinderen jonger dan vijftien jaar, houd daar rekening mee. De tabletten zijn groot, veel groter dan vitamine B of C pillen, dus als je grote tabletten moeilijk doorgeslikt krijgt, kan je deze voedingssupplementen beter niet gebruiken.

Health Kruidvat huid, haar en nagels voedingssupplementen 3Health Kruidvat huid, haar en nagels voedingssupplementen 4

Een overzicht waarom ik met deze voedingssupplementen begonnen ben:

Nagels: Mijn nagels zijn van zichzelf al erg slap en breken snel af. De laatste tijd is dit alleen maar erger geworden. Ze krijgen amper de kans om te groeien of ze breken alweer. Ook laat de bovenste laag los, waardoor ik steeds velletjes op mijn nagels heb. Dit hebben veel mensen bij hun nagelrand en daar had ik het eerst ook alleen. Maar nu heb ik het steeds vaker ook bij mijn nagelbed en daar voelt het een stuk vervelender.

Haar: Sinds ongeveer een half jaar heb ik meer last gekregen van haaruitval. Ik verloor niet zo veel haar dat ik opeens kale plekken had (gelukkig!), maar wel veel meer dan normaal. Ik heb een tijd vitamine B pillen geslikt en dat werkte goed. Na het stoppen met de vitamine B pillen begon het weer. Ook is mijn haar futlozer dan ooit.

Huid: Op zich heb ik weinig problemen met mijn huid. Af en toe heb ik wat onzuiverheden, maar daar stopt het ook. Toch kan een mooiere huid nooit kwaad.

Toen ik begon met het gebruiken van deze voedingssupplementen, slikte ik iedere ochtend twee tabletten. Ik ben van plan om over een paar weken maar één tablet te slikken, maar in de winter heb ik alleen maar meer last van slappe nagels en dat soort dingen, dus vandaar dat ik met twee tabletten begin.

Dit artikel schrijf ik een maand nadat ik ben begonnen. Bij mijn vitamine B tabletten merkte ik na een week al gelijk verschil, maar aangezien het toen alleen om mijn haar ging en nu om meerdere punten, besloot ik een heel potje op te maken voordat ik er iets over zou schrijven. Hieronder beschrijf ik het resultaat na dertig dagen.

Nagels: Ik merkte bij mijn nagels eigenlijk geen verschil. Ze braken iets minder snel af, maar toch hebben ze nooit de kans om een mooie lengte te krijgen. De bovenste laag laat ook nog steeds los, al moet ik wel zeggen dat dat iets minder is geworden. Ik merkte eigenlijk pas echt verschil toen ik mijn nagels had gelakt met Sunday Funday van Essie. De meeste nagellakken blijven bij mij maximaal vier dagen zitten. Deze begon pas na een week te chippen. Toen ik mijn nagels controleerde op chips, merkte ik opeens hoe veel ze waren gegroeid. Veel meer dan normaal! Sterker maken de voedingssupplementen mijn nagels dus niet, maar ze groeien wel een stuk sneller.

Haar: Net als bij de vitamine B tabletten merkte ik direct resultaat. Mijn haar oogt gezonder en, het belangrijkste, het valt minder uit. Natuurlijk verlies ik nog wel haren, dat hoort. Maar als ik mijn haar heb geborsteld, heb ik maximaal tien losse haren in plaats van een heel bosje. Over dit resultaat ben ik dan ook erg tevreden.

Huid: Mijn huid is na dertig dagen exact hetzelfde als normaal. Ik zie totaal geen verschil. Maar ik heb wel eens gelezen dat je huid meer tijd nodig heeft voordat je de werking van een bepaald product kan zien, dus misschien heb ik bij het tweede potje een beter resultaat.

Ik ben nog niet mega enthousiast. Voor mijn haar werken de supplementen erg goed, maar dat doen vitamine B tabletten ook. Ik had drie potjes van de huid, haar en nagels voedingssupplementen gekocht, dus ik slik vrolijk verder en hou jullie op de hoogte.

Mijn huid, haar en nagels voedingssupplementen zijn van Kruidvat. Ik betaalde €3,89 voor een potje van 60 tabletten. Maar andere drogisterijen, zoals Etos, verkopen ze ook voor ongeveer dezelfde prijs.

 

Heb jij wel eens voedingssupplementen voor huid, haar en nagels geprobeerd? Wat vind jij ervan?

Xx Sarah

31 gedachtes over “Health: Kruidvat huid, haar en nagels voedingssupplementen

  1. Svenja zegt:

    Jammer dat het nog niet de resultaten heeft gebracht die je wil, op je haar na. Ben benieuwd hoe het over een maand gaat. Succes! Fijne zondag, liefs Svenja.

  2. Pearl zegt:

    Hoi Sarah, ik kwam op je site terecht omdat ik een middel zocht tegen haaruitval.
    Morgen ga ik een potje huid, haar en nagels kopen bij het Kruidvat,
    hartelijk bedankt voor de goeie tip en veel groetjes, Pearl.

  3. linny zegt:

    Hoi dank je wel. Van kruidvat toch die huid, haar en nagels? Zijn pillen groot of valt het mee? Is makkelijk om in te nemen, weg slikken? Als het echt werkt dan koop ik ze ook. Groetjes lindsay

    • saarenzo zegt:

      Ja ze zijn van Kruidvat, maar ook andere drogisten hebben ze in hun assortiment. Ik gebruik nu bijvoorbeeld die van Trekpleister en merk eigenlijk geen verschil. De pillen zijn aardig groot. In ieder geval groter dan een paracetamol. Maar ze zijn ook glad, waardoor ze wel makkelijk wegslikken. Ik heb er in ieder geval geen moeite mee, maar dat verschilt natuurlijk weer per persoon. Anders kan je in de winkel op de verpakking kijken. Daar staat een voorbeeld van de grootte van de pil op aangegeven.

  4. Pearl zegt:

    Hoi Lindsay, ik gebruik ze nu sinds 17 juli en ze bevallen me goed. Er komt geen bosje haar meer uit mijn borstel maar wat ik nu wel doe is dat ik mijn haar vóór ik het was al recht borstel dus niet na het wassen meer borstel en dat scheelt ook een hoop getrek aan mijn haren . Groetjes Pearl:)

  5. linny zegt:

    Hoi, dank jullie wel, ik ga nog even naar de dokter ik denk wel dat ik ze ga proberen. Ik kam mijn haar ook nu voor het wassen/douchen. Toch komt nog wel losse haren maar misschien hoort dat een beetje. Wordt het ook meer? Krijg je ook wat meer haar van de pillen? En wordt je niet misselijk? Ik heb van mezelf erg fijn, dun en weinig haar. Ik hoor het graag.
    Groetjes Lindsay

    • Pearl zegt:

      Hoi linny, nee ik heb er niet meer haren van gekregen, zelf heb ik net als jij ook fijn en dun haar maar dat het niet meer zo uitvalt is wel erg fijn. Goed van je om je haren nu ook voor het douchen te kammen, scheelt best wel. Zelf ben ik niet misselijk van de pillen maar ik weet natuurlijk niet of dat voor een ander ook geldt, misschien weet de huisarts hier meer over. Sarah, ik wilde je nog bedanken voor de tip over de pillen, groetjes van Pearl 🙂

    • saarenzo zegt:

      Vergeet niet dat je elke dag gemiddeld zo’n 100 haren verliest! Het is dus normaal dat je wat losse haren hebt. Zelf heb ik niet meer haar van de supplementen gekregen, het werkt meer tegen het uitvallen dan voor extra haar. Ik word er totaal niet misselijk van. Succes bij de dokter!

  6. linny zegt:

    Hoi 🙂 ja dat klopt 100 haren verliezen elke dag. Wat ik nou te horen heb gekregen dat ik deze pillen niet beter moet slikken omdat ik al te veel ijzer heb in mijn lichaam. Mijn hb gehalte is ook hoog. Mijn dokter zei dat beter is om pillen te slikken waar geen ijzer in zit. Ik mag wel vitaminen slikken maar hoop dat ik ze kan vinden zonder ijzer. En dat wel voor haaruitval is. Bij mij is andersom ik heb te veel hb gehalte, te veel ijzer. En als ik nog meer ijzer krijg dan werkt het niet en misschien wordt ik wel beetje ziek. Raar he? Groetjes lindsay

    • saarenzo zegt:

      Wat apart dat je zoveel last hebt van haaruitval terwijl je te veel ijzer hebt. Maar goed dat je eerst even naar de dokter bent gegaan voordat je begon met de supplementen. Misschien vitamine B pillen slikken? Dat helpt geloof ik ook tegen haaruitval. Alleen dan moet je tijdens het kopen wel goed opletten, want ik heb ook zulke pillen geslikt en daar zat gewoon ijzer in.

  7. Merrr zegt:

    Zou het heel veel uitmaken als ik de pillen al op mijn 14e zou slikken, wánt ik heb ze thuis en ik heb precies de zelfde problemen als jij (versleten nagels, haaruitval, maar toch een redelijk goede huid) of kan ik beter tot mijn 15e vitamine B slikken en later eventueel overstapen op huid haar en nagels van de kruidvat

    • saarenzo zegt:

      Volgens mij moet je de pillen gewoon al kunnen slikken. Ik denk niet dat dat ene jaar heel veel uitmaakt. Maar ik heb er niet heel veel verstand van, dus als je twijfelt kan je het het best even met de huisarts overleggen.

  8. Simone Flohr zegt:

    Helleuuu, zijn deze vitaminen ook geschikt om de haargroei van je wenkbrauwen te bevordere n? Of is het echt alleen voor de groei van je hoofdharen? En ik vraag me ook af of de groei van beenhaar, armhaar en okselhaar etc ook versneld? Fijne avond!!

    • saarenzo zegt:

      Ik heb geen verschil gemerkt in de snelheid waarmee mijn haar groeide. Het werkte bij mij alleen tegen het uitvallen van mijn haar. Maar mijn haar groeit sowieso heel langzaam. Wie weet merk jij wel verschil.

  9. Grootmans zegt:

    Al ruim 35 jaar ben ik werkzaam als huisarts in z/o Nederland en heb samen met collega’s een studie gedaan betreft diverse voedingssupplementen.

    Voedingssupplementen zijn zeer zeker geen medicijnen dus zullen je verdwenen haren er door geen enkel supplement weder keren…
    Wel kun je door supplementen te gebruiken gezond en fit blijven… En dat geld voor het hele lichaam.

    Laat jullie aub nooit gek maken door de zogenaamde goedkope en goede producten die bijvoorbeeld kruidvat, etos, aldi,action enz enz aanbieden…..deze producten doen ronduit gewoon niets of zeer weinig… Dus goedkoop is Duurkoop!!!

    De beste supplementen op dit moment :

    Orthica Multimax
    Forever Living Products
    Benicural
    Mannavita
    Methafarma

    Niet de goedkoopste maar zeker de meest betrouwbare en beste

    • Rutje zegt:

      Nou dat is dus niet helemaal waar. Heb wel degelijk hele sterke nagels gekregen met vitamine b van t kruitvat. En heb ontzettend last van tintelende handen en voeten steeds als ik ze slik. Kwam er zelf achter waarschijnlijk door teveel vitamine b6. Dus krijg wel degelijk wat binnen. Of het verder veel doet durf ik niet te ze zeggen. En of de hoeveelheden die op het potje vermeld staan kloppen, vraag ik me ook af. Dus het advies om supplementen te gebruiken om gezond te blijven vind ik ook niet helemaal top, beetje kort door de bocht. In de huid haar en nagels zitten vitamines waar je niet teveel van mag krijgen en vind het dus verstandig om eerst te overleggen met je huisarts en te vermelden of je ook andere supplementen gebruikt. Of even zelf goed na te gaan wat je slikt. Je kunt echt last krijgen als je van bepaalde vitamines teveel binnenkrijgt.

  10. Cathy zegt:

    Hier misschien een goede tip: ik slik ook de haarpillen van kruidvat maar na advies van mijn kapper neem ik deze 2 maand en dan een maand zonder (elke ochtend 1 pil), zo geraakt je lichaam niet ‘gewoon’ aan deze vitaminen en blijven ze hun ‘volle’ werk doen. Volgens de kapper heeft je haar ook om de zoveel jaren een echte groeispurt, hij heeft me aangegeven wanneer deze was en in deze periode moest ik zeker de pillen nemen en geloof me, mijn haar is plots veel langer en levendiger geworden + dit zorgt ervoor dat de nieuwe haren sneller groeien en je zo minder lang met een pluiskoppie en uitspringende haartjes op je hoofd moet rondlopen :)… Hopelijk snappen jullie een beetje mijn uitleg, voor mij werken ze dus meer dan goed op gebied van haargroei 🙂

Geef een reactie

