Fashionnieuws: Primark opent mega filiaal in Amsterdam & meer winkelnieuws

primarkheader

Goed nieuws van Primark liefhebbers uit Amsterdam: Primark opent volgend jaar een filiaal in Amsterdam. En niet zomaar een filiaal. Het wordt het allergrootste filiaal van Nederland. Maar ook andere winkelketens openen hun deuren. Dat wordt een shopdag naar onze mooie hoofdstad plannen.

Gelukkig woon ik zelf een half uurtje van Amsterdam vandaan en woont mijn vriend er, waardoor ik er regelmatig te vinden ben. Nou koop ik nooit heel veel bij de Primark – vaak alleen de basic dingen als panty’s, sokken en onderjurkjes – maar het is een fijn idee om niet meer helemaal naar Hoofddorp, Zaandam of Almere te moeten reizen om weer panty’s te kunnen halen. Het enige nadeel worden al die extra mensen in het centrum van Amsterdam. En ik kan me al zo erg irriteren aan al die toeristen die als kippen zonder kop de straten van de stad onveilig maken.

primark

Primark s/s 2014. 

Maar dat terzijde. Het filiaal wordt gevestigd op Damrak 70, waar momenteel de C&A zit. De winkel wordt maar liefst 8800 m2. Dit winkeloppervlak wordt verdeeld over negen etages shopplezier. Goh Primark, doe eens lief en maak een groot deel daarvan paskamers. We moeten nog wel even geduldig wachten op de opening. Het filiaal opent namelijk pas eind 2015 haar deuren.

Maar we hoeven ons niet te vervelen. Amsterdam wordt namelijk een nog leuke shopstad dan het nu is. Forever21 opent over een paar maanden haar eerste filiaal in Nederland. Verder wordt de winkelstad uitgebreid met filialen van &Other Stories (het duurdere zusje van H&M) en Weekday. Daarnaast worden de Primark en de Zara buren, want een tweede filiaal van de Zara komt in hetzelfde gebouw als de Primark te zitten. Als je dan nog in Amsterdam kan shoppen zonder iets leuks tegen te komen, weet ik het ook niet meer.

zara 3

Zara s/s 2014

Kom je niet uit de omgeving van Amsterdam en shop je wel graag bij de Primark? Dan kan jij misschien al eerder terecht bij een nieuw filiaal van Primark. De steden Arnhem, Den Haag, Enschede, Nijmegen, Venlo en Heerlen krijgen namelijk als eerst een nieuw filiaal.

 

Ga jij gelijk shoppen zodra de winkels geopend zijn?

Xx Sarah

 

Alle afbeeldingen komen van Pinterest.com.

 

6 gedachtes over “Fashionnieuws: Primark opent mega filiaal in Amsterdam & meer winkelnieuws

  1. Svenja zegt:

    Wat leuk! Dat betekent dus binnenkort een dagje Amsterdam 😉 Zelf woon ik in het hoge noorden van het land, ik vind het wel erg jammer dat wij vaak over worden geslagen. Wij hebben nog niet eens een Primark 😦 Hopelijk is Friesland/Groningen de volgende kandidaat voor een Primark:) Ik ben ook erg benieuwd naar &other Stories, ook al veel goede verhalen over gehoord. Fijn verslag! Liefs Svenja.

  2. gouweleeuw zegt:

    Hoi ja in Denhaag krijg je er ook een ,ik vind het er zo altijd druk ik ben zelf in Rotterdam geweest en daar waren ook niet genoeg paskamers is wel jammer dan heb je zo groot bedrijf zonder veel paskamers. in Rotterdam verkleden ze gewoon in de winkel. Wel raar als je bedenk ze hebben wel mooie spullen.
    Groetjes Angelique

    • saarenzo zegt:

      Ja klopt. Dat gebeurd eigenlijk wel in alle Primark filialen. Daarom mogen ze van mij bij die in Amsterdam best wel even een stuk meer paskamers toevoegen. Als ik ga, ga ik meestal ook op maandagochtend. Dan zijn de andere winkels nog dicht, maar de Primark gaat altijd wat eerder open. Dan is het ook gelijk een stuk rustiger 🙂

  3. datmeisjedat zegt:

    Ik kijk echt uit naar de forever21! En een primark in amsterdam zou ik vooral handig vinden omdat het dan misschien rustiger word in zaandam. Ik heb het niet zo met drukte en mensen die duwen en overal een bende van maken hihi.

Geef een reactie

