TAG: TMI (Too Much Information)

Mij leek het wel leuk om de TMI TAG in te vullen. Geen zorgen, dit is geen TAG over dingen die je echt niet van mij wil weten, maar gewoon vijftig vragen over dingen als liefde, mijzelf en andere dingen. Lees verder voor mijn antwoorden en neem de TAG vooral zelf over op je eigen blog.

 1. Wat draag je?
Nou, momenteel draag ik niet de meest charmante outfit: een donkerbruine panty, een simpel beige jurkje en daarover een grijze trui van the Beatles omdat ik het net koud kreeg en geen zin had om een vest uit te zoeken. En aan mijn voeten roze, wollen huissokken van Yaya.

2. Ben je wel eens verliefd geweest?
Ja, dat ben ik nu. Op mijn lieve vriend Alexander!

2d229a153a5e3e6926393cfe2c191924

3. Heb je wel eens een vervelende break-up gehad?
Nee, gelukkig niet.

4. Hoe lang ben je?
Ik ben 1.79 m, maar vind mezelf op een of andere manier altijd wat kleiner ogen. Bij vrouwen van 1.80 denk ik aan hele lange vrouwen met meterslange benen, maar zelf heb ik die (helaas) niet. Ik ben op zich wel blij met mijn lengte. Het enige nadeel is alleen dat veel kledingstukken van goedkope winkelketens (bijvoorbeeld Primark en Forever21) vaak veel te kort vallen. En mijn vriend vind het wat minder leuk als ik hakken draag, aangezien ik dan bijna 1.90 m ben en boven hem uitsteek, haha.

5. Hoeveel weeg je?
Dat wisselt. Ik hou mijn gewicht niet zo goed in de gaten. Een tijdje geleden was ik heel veel afgevallen doordat ik na een operatie niet goed kon eten en toen heb ik mijn gewicht goed in de gaten gehouden omdat het veel te laag werd voor bij mijn lengte. Maar nu zit ik weer op normaal gewicht, wat zo rond de 66 kilo is. Maar ik ga eigenlijk pas op de weegschaal staan als mijn kleding opeens iets losser of strakker zit dan normaal.

6. Heb je tattoo’s?
Nee. En ik ben ook absoluut niet van plan er ooit een te zetten.

7. Heb je piercings?
Als gaatjes voor oorbellen meetellen als piercings: ja. Anders niet.

8. OTP?
Wut?

9. Wat is je favoriete fictieve TV koppel?
Pffff, dat is een moeilijke. Ik weet wel een paar leuke fictieve TV koppels, maar het zijn allemaal boekverfilmingen (Elizabeth Bennet & Mark Darcy uit Pride & Prejudice, Jane Eyre & Edward Rochester uit Jane Eyre, Margaret Hale & John Thornton uit North & South). O wacht, ik weet er wel een. Ook uit een boekverfilming, maar ze spelen het zo briljant dat het wel als TV koppel genoemd mag worden: Scarlett O’Hara (Vivien Leigh) en Rhett Butler (Clark Cable) uit Gone with the Wind. En Jess en Nick van New Girl.

MSDGOWI EC001

10. Wat is je favoriete serie?
The IT Crowd, Black Books, Sherlock (met Benedict Cumberbatch), Sherlock Holmes (met Jeremy Brett), the Simpsons, That 70s Show, New Girl en ik kijk graag BBC kostuumdrama miniseries. O en ik ben sinds kort helemaal dol op Plain Jane op MTV. Wat een schattig programma is dat.

11. Wat is je favoriete band?
The Beatles, Snow Patrol en The Crookes. Die laatste is een stuk minder bekend, maar zeker een aanrader als je van vrolijke, Britse indie bandjes houdt.

12. Wat mis je?
Momenteel mis ik mijn vriend. We zien elkaar vaak doordeweeks, maar bijna nooit in het weekend. Ik werk op zaterdagochtend en hij werkt vaak vrijdagnacht en zaterdagnacht (hij is barman), dus ligt overdag dan te slapen. Op maandagen zit ik bij mijn opdrachtgever aan mijn scriptie te werken, maar dinsdag ga ik weer naar hem toe, dus daar kijk ik nu al naar uit. (Dit klinkt misschien raar, aangezien het woensdag is als jullie dit lezen, maar nu ik dit typ is het vrijdagavond.)

13. Wat is je favoriete liedje?
Oef, ik kan er echt niet even één noemen. Hey Jude van the Beatles, I’ve Just Seen A Face van the Beatles, Backstreet Lovers van the Crookes, Chasing Cars van Snow Patrol, Gimme Shelter van the Rolling Stones, God Only Knows van the Beach Boys, Waterloo Sunset van the Kinks, Space Oddity van David Bowie, Tin Soldier van the Small Faces, Dry the Rain van the Beta Band en nog veel meer.

af3a33c5578acaeaf2b4ac68a6ef101d

14. Hoe oud ben je?
Ik ben 21 jaar.

15. Wat is je sterrenbeeld?
Ik ben een Weegschaal. Mijn verjaardag is op 20 oktober.

16. Kwaliteit of eigenschap die ik zoek in een partner?
Pfff.. Dat ze betrouwbaar en lief zijn. En ik vind het fijn als je naast partners ook vrienden bent en gewoon alles met elkaar kan bespreken, zonder dat de ander je beoordeeld.

17. Wat is je favoriete quote?
Ik zit nu heel hard te denken, maar heb eigenlijk geen favoriete quotes.

18. Wat is je favoriete acteur?
Dat was Johnny Depp altijd, maar de laatste tijd vind ik hem een beetje raar. Vooral sinds hij zijn haar heeft geblondeerd. Volgens mij zit hij in een midlife crisis. Nu heb ik geen favoriete acteur, meer meerdere acteurs die ik vaak gewoon goed vind, zoals Leonardo DiCaprio, Benedict Cumberbatch, Colin Firth, uhm…

4f35049fc5d81d3dea34e2b5874830f8

19. Wat is je favoriete kleur?
Rood en vrolijke kleuren als turquoise, knalroze, geel, etc.

20. Harde muziek of zachte muziek?
Dat hangt van mijn stemming af. Ik luister vaak best wel zacht naar muziek… tot ik mijn kamer ga opruimen. Maar als ik tussen de twee moet kiezen, kies ik toch voor zacht. Als je in gesprek bent moet de ander wel verstaanbaar blijven.

21. Waar ga je naartoe als je verdrietig bent?
Naar mijn kamer en dan ga ik in bed liggen.

22. Hoe lang douche je?
Veel te lang. Ik denk dat de energierekeningen van mijn ouders gehalveerd worden zodra ik het huis uit ben. Vaak douche ik toch wel zo’n 20 à 30 minuten. Ik probeer het echt in te korten, maar het lukt niet. Het is ook niet dat ik een beetje sta te niksen onder de douche, ik ben echt bezig. Haren wassen, haarmasker, conditioner, gezichtsscrub, lichaamsscrub, scheren, wassen,etc.

23. Hoe lang doe je erover om je klaar te maken in de ochtend?
Als ik rustig aandoe inclusief ontbijten een uur à anderhalf uur. Maar op zaterdagochtend heb ik bijvoorbeeld maar drie kwartier en dan red ik het ook prima.

dd4d7313c29dbd9f9dd0205de2df95f2

24. Ben je ooit in een fysiek gevecht geraakt?
Nee, gelukkig niet.

25. Wat is een turn-on?
Leuk karakter, goed gevoel voor humor en mooie ogen.

26. Wat vind je een afknapper?
Onbeleefdheid, slecht verzorgd uiterlijk, bepaald taalgebruik, laatkomers, e.d. Maar als je echt dol op iemand bent zie je zelfs afknappers door de vingers. Zo is mijn vriend een vreselijke laatkomer en ik ben daardoor meerdere keren best wel boos geworden, maar ik vind hem nog steeds heel erg leuk.

27. Wat is de reden waarom je een YouTube kanaal bent gestart?
Ik heb geen Youtube kanaal. Wel ben ik van plan er misschien een te starten als ik mijn studie heb afgerond. Die gebruik ik dan als aanvulling voor mijn blog.

28. Heb je angsten?
O ja, meerdere zelfs. Ik ben een eersteklas watje. Zo ren ik luid gillend door het huis als ik een grote spin of een papiervisje zie. Ook ben ik bang voor de dood van zowel dierbaren als van mijzelf. Daar moet ik echt niet te veel bij stil staan, want dan raak ik echt in een dip. En ik heb mega veel last van hoogtevrees. Ik weet nog dat ik in de tweede van de middelbare school ging poldersporten en op een trappertje van één meter hoog moest staan en dan met een touw over een plas water moest springen. Nou, ik stond er echt met bibberende benen. Vreselijk! Maar ik ga deze zomer met mijn vriend parasailen, omdat we allebei last van hoogtevrees hebben en er op deze manier vanaf willen komen (en omdat het volgens mij stiekem best wel tof is).

Parasailen

29. Wat heeft je voor het laatst aan het huilen gemaakt?
Pfff, echt huilen? Dat weet ik niet meer. Ik huil ook niet zo snel. Ik ben een echte binnenvetter en krop al mijn gevoelens op. Mijn vriend weet dat dondersgoed en zorgt altijd dat ik er met hem over ga praten (hij is echt de enige die dat lukt) en dan willen de tranen wel eens over mijn wangen glijden. Maar dat komt dan vooral doordat ik me heel ongemakkelijk en onzeker voel, dan dat het echt een grote reden heeft.

30. Wanneer was de laatste keer dat je zei dat je van iemand houdt?
Vandaag, tegen mijn vriend.

31. Wat is de betekenis achter de naam van je YouTube kanaal?
Ik heb geen Youtube kanaal.

32. Wat is het laatste boek dat je hebt gelezen?
Ik heb de slechte gewoonte om meerdere boeken door elkaar te lezen en dan de helft vergeten uit te lezen. Daarnaast heb ik de laatste tijd niet meer zo veel gelezen als ik normaal doe. Ik denk dat het the Lovely Bones van Alice Sebold was. Momenteel lees ik Kitchen Confidential (insider’s edition) van Anthony Bourdain. Het is echt een geweldig boek. Iedereen die dol is op koken en het leven van een kok interessant vindt, moet dit boek echt lezen. Aanrader!

DSC_8376

33. Wat is de laatste serie die je hebt gezien?
Net heb ik samen met mijn vader de aflevering van the Following van afgelopen woensdag gekeken. Ik was toen bij mijn vriend, dus we hebben de aflevering opgenomen zodat we hem alsnog samen konden kijken. En dat was net. Ik vind the Following een hele goede serie. Sommige series verslappen wat na het eerste seizoen en gekeken naar het einde van seizoen 1 was ik bang dat het bij deze ook zo zou zijn, maar de afleveringen zijn weer hartstikke spannend.

ba35202bd0521fce9c3ab6c8220553e5

34. Wie is de laatste persoon waarmee je hebt gepraat?
Net mijn vriend via Whatsapp. Maar als hiermee echt persoonlijk contact wordt bedoeld, dan net met mijn ouders.

35. Wat is de relatie tussen jou en de laatste persoon die je een bericht hebt gestuurd?
Heel goed, want dat is mijn lieve vriend met wie ik nu al een tijdje samen ben.

36. Wat is je favoriete eten?
Ik hou veel van fruit… en koekjes. Maar ik denk niet dat die echt meetellen als eten. Uhm.. lamskoteletjes vind ik echt super lekker. Net als maïs. Maar echt een favoriet soort eten heb ik niet. Ik vind verschillende dingen niet lekker, maar vind ook heel veel dingen juist heel lekker.

37. Waar wil je nog graag naar toe?
Praag. Daar zou ik deze zomer met mijn vriend heengaan, maar doordat hij pas later kan beginnen met afstuderen en daar waarschijnlijk in de zomer mee bezig is, gaat deze vakantie niet door. Verder wil ik heel graag naar Toscane, Zuid-Spanje, Parijs en een aantal plaatsen in Engeland.

Praag in de avond.

38. De laatste plaats waar je was?
Thuis.

39. Heb je een crush?
Ja, mijn vriend. Maar ik weet niet of dat nog echt onder crush valt?

40. Wat was de laatste keer dat je iemand hebt gekust?
Donderdag. Ook dat was mijn vriend. Voordat ik naar huis ging.

41. Wat was de laatste keer dat je je beledigd voelde?
Daar kan ik zo één, twee, drie even niet op komen.

42. Wat is je favoriete smaak in snoepjes?
Ik houd van aardbeiensnoepjes. Bijvoorbeeld bij die rollen van Mentos fruitsmaken of Fruitella, haal ik altijd de aardbeieinsnoepjes er uit.

43.  Welke instrumenten speel je?
Ik speel piano. Helaas ben ik er niet goed in, maar ik vind het wel heel leuk om te doen.

piano

44. Wat is je favoriete sieraad?
Dat zijn er meerdere. Allereerst mijn horloge, omdat ik hem heel mooi vind en er absoluut niet tegen kan als ik niet weet hoe laat het is. Als ik vergeet mijn horloge om te doen, ben ik ook volledig van slag tot ik hem weer heb omgedaan. En verder de ketting en de oorbellen die ik van mijn vriend heb gekregen. En mijn zes zilveren armbandjes, waarvan ik er een van mijn vriend, twee van mijn ouders en een van mijn oma heb gekregen en twee zelf heb gekocht. Maar dat zijn ook gelijk alle sieraden die ik elke dag draag, haha.

45. Wat is de laatste sport die je hebt gedaan?
Oef, is dat even lang geleden. De allerlaatste sport die ik heb gedaan was… dansen. Geloof het of niet, maar ik heb best wel lang op dansen gezeten (zeker zo’n 4,5 jaar). Maar als je mij ziet dansen is daar niks van terug te zien. Ik ben namelijk zo stijf als een plank en zie eruit als een dansende strijkplank.

b783ccff41ebe98997042a73bd239557

46. Wat is het laatste liedje dat je hebt gezongen?
Ik zing heel vals, dus zing ook niet zo vaak. Maar als ik zing doe ik het expres extra vals met rare dansjes erbij. Het laatste liedje was geloof ik I’m Gonna Be (500 Miles) van the Proclaimers.

47. Wat is je favoriete openingszin?
“Hoi, ik ben (NAAM)”. Ik houd niet van die vreselijke openingszinnen. Gewoon jezelf voorstellen en een gesprek beginnen is de beste basis.

48. Heb je die openingszin wel eens gebruikt?
Ja, alleen nooit om iemand te versieren, want dat heb ik nooit gedaan, haha.

49. Wat is de laatste keer dat je hebt gechillt?
Als ik chill noem ik het absoluut niet zo, want ik gebruik dat woord zelden. Maar de laatste keer was vanmiddag.

50. Wie geef je de tag door?
Iedereen die genoeg vrije tijd heeft om hem over te nemen.

Zo , dat waren al mijn antwoorden! Wat vind jij van deze tag? Ga jij hem ook invullen?

Xx Sarah

Een gedachte over “TAG: TMI (Too Much Information)

  1. Svenja zegt:

    Super leuk om te lezen! Lekker uitgebreid artikel. Je hebt een goede smaak in series en muziek ❤ Ben ook dol op snow patrol, the kooks etc. Praag lijkt me ook een super mooie stad om een keer te bezoeken. Leuke tag 😉 Veel liefs Svenja.

Geef een reactie

