Review: L’Oréal Paris Color Riche Les Ombres oogschaduwpalette – E3 Infiniment Bronze

l'oréal paris color riche les ombres palette 3

Soms heb je van die producten die je al hebt liggen sinds ze te koop zijn, maar waar je gewoon nooit iets over schrijft. Dat had ik met dit oogschaduwpalette van L’Oréal Paris. Hoewel ik hem elke keer weer in mijn planning zette, verschoof hij iedere keer naar een latere week. Vandaag stel ik het artikel niet langer uit en review ik het Color Riche les Ombres oogschaduwpalette van L’Oréal Paris in de kleur E3 Infiniment Bronze.

l'oréal paris color riche les ombres palette 4

De bovenkant van de verpakking is gemaakt van een glanzende, goudkleurige rand met in het midden een transparant vakje, waardoor je de kleuren van de oogschaduws makkelijk kan zien. De onderkant is gemaakt van zwart plastic. Hoewel het palette luxer oogt dan een gemiddeld palette van een drogisterijmerk, voelt en oogt het toch wat goedkoop. Dit komt denk ik vooral door het lichte gewicht van het palette – luxe verpakkingen zijn vaak wat zwaarder dan normaal – en het materiaal, waar onvermijdelijk binnen de kortste keren krassen en vingerafdrukken op zitten.

Het oogschaduwpalette bevat vier kleuren. Een lichte highlighter, een koperbruine, een chocoladebruine en een donkerbruine oogschaduw. De kleuren van het palette doen mij erg veel denken aan het Big Eyes palette van Maybelline, alleen is de koperen kleur in het Maybelline palette meer oranje. Alle oogschaduws hebben een warme ondertoon en bevatten gouden shimmers. Bij het oogschaduwpalette krijg je een dubbele sponsapplicator met een ovalen kant en een schuin afgesneden kant.

l'oréal paris color riche les ombres palette 2

Boven in daglicht, onder met flits. 

Op naar de swatches. Zoals je kan zien is de pigmentatie goed. Maar – ai, de grote ‘maar’ –  de oogschaduws zijnook erg kruimelig. Als ik zoiets zie ben ik gelijk bang voor fall out. Tijdens het aanbrengen van de oogschaduws kwam ik helaas tot de ontdekking dat ik daar gelijk in had. Niet zo zeer door de oogschaduwkleuren zelf, maar door de shimmers. Jammer, jammer.

l'oréal paris color riche les ombres palette

Ooglook met het palette. 

De kleuren zijn mooi en bruikbaar en met de pigmentatie zit het ook goed. Het probleem ligt echt bij de shimmers in de oogschaduws, die zorgen voor fall out. Als je er aan denkt om het palette aan te schaffen, moet je er rekening mee houden elke keer na het aanbrengen jouw wangen met make up remover schoon te moeten maken. En eerlijk gezegd heb ik dat er niet voor over. Maar als je dat niet erg vindt, is dit verder een prima oogschaduwpalette.

De Color Riches les Ombres oogschaduwpalettes van L’Oréal Paris zijn verkrijgbaar in 9 verschillende kleuren. Ze kosten €14,89 per stuk en zijn verkrijgbaar bij de drogist en sommige parfumerieën.

 

Wat vind jij van dit oogschaduwpalette?

Xx Sarah

6 gedachtes over “Review: L’Oréal Paris Color Riche Les Ombres oogschaduwpalette – E3 Infiniment Bronze

Geef een reactie

