Review: Dove Intense Repair – shampoo, conditioner, leave in conditioner & masker

Review Dove Intense Repair – shampoo, conditioner, leave in conditioner & masker

Alweer meer dan een half jaar geleden ging ik naar een event van Dove, waarbij de vernieuwde Intense Repair producten werden getoond. Sinds het event staan alle producten uit de lijn in mijn kast te wachten om gebruikt te worden. Maar ja, ik ben aan het afbouwen met het aantal keer dat ik mijn haar was, waardoor ik shampoos niet meer zo snel verslind als vroeger. Maar eindelijk zijn ze aan de beurt. Vandaag review ik de shampoo, de conditioner, de leave in conditioner en het haarmasker. Een review van de overige producten uit de lijn houden jullie nog van mij tegoed.

Review Dove Intense Repair – shampoo, conditioner, leave in conditioner & masker 2

De producten van Dove Intense Repair helpen droog, beschadigd haar diep van binnen te herstellen dankzij een unieke formule op basis van Keratin Repair Actives. Deze actieve ingrediënten versterken het kwetsbare haar tot op celniveau. Door het grondige herstel zal het haar minder snel beschadigen en afbreken en voorkom je gespleten punten. De intens voedende haarverzorgingslijn van Dove zorgt ervoor dat je weer snel volop kunt genieten van je mooie haar – en zorgeloos je gebruikelijke stylingsgewoontes kunt behouden.

Review Dove Intense Repair – shampoo, conditioner, leave in conditioner & masker 3

Review Dove Intense Repair – shampoo, conditioner, leave in conditioner & masker 7

Ingrediënten shampoo. Zoals je kan zien zit er veel SLS in. Hier heb ik zelf geen problemen mee, maar ik weet dat er een hoop mensen zijn die SLS proberen te vermijden. 

Review Dove Intense Repair – shampoo, conditioner, leave in conditioner & masker 8

Ingrediënten conditioner. 

Shampoo & conditioner

Ik reviewde al eerder de Split Ends Rescue lijn van Dove en mijn grootste probleem bij die producten was dat de shampoo te zwaar is voor mijn haar. Mijn haar is van zichzelf al steil, maar na het gebruiken van de shampoo en conditioner werd het alleen maar nog steiler en daarnaast ook nog sneller vet.

Bij de shampoo en conditioner uit de Intense Repair lijn is dat gelukkig een stuk minder. Ik heb het gevoel dat de producten alsnog iets te zwaar zijn voor mijn haar. Ik slaap vaak met nat haar waardoor er wel een beetje slag in zit, maar als ik dat niet doe wordt mijn haar echt mega steil na het gebruiken van deze producten. Maar het is niet zo erg als bij de Split Ends Rescue producten. Daarnaast ben ik met het verdere resultaat tevreden. Mijn haar glanst mooi en ik kan nu makkelijk een halve week doen zonder het te wassen. Wel heb ik soms opeens last van een droge hoofdhuid, maar ik weet niet of dat door deze producten komt of dat het toeval is.

De shampoo zit in een tube van 250 ml (€3,89) en de conditioner in een van 200 ml (€3,89). Dit vind ik het fijnst, aangezien ik meer shampoo dan conditioner gebruik en achteraf vaak nog met conditioner zit terwijl mijn shampoo al op is. Mocht je echter van beide producten ongeveer evenveel gebruiken, dan kan het zijn dat  na veelvuldig gebruik de conditioner eerder op is dan de shampoo. Beide producten ruiken erg lekker. Maar ik ben eigenlijk nog nooit een Dove product tegengekomen waarvan ik de geur niet heerlijk vind.

Review Dove Intense Repair – shampoo, conditioner, leave in conditioner & masker 4

Review Dove Intense Repair – shampoo, conditioner, leave in conditioner & masker 9

Ingrediënten conditioner spray. 

Conditioner spray

Ik gebruik de conditioner spray (€4,49 voor 200 ml) nu in plaats van mijn gebruikelijke serum, omdat ik niet te veel haarproducten wil gebruiken. De conditioner spray spray je in je haar en was je niet uit. Het zorgt voor extra verzorging en een mooie glans. De conditioner bestaat uit twee verschillende lagen, dus van tevoren moet je even goed schudden. Ik vind het een prettig product. Daarnaast krijg ik een echt kappersgevoel door de combinatie van het spray geluid en de geur van het product. Of klinkt dat raar? Haha. Wel zijn mijn haarpunten wat droger geworden. Ik heb zelf dus echt een serum nodig, maar dames met normaal tot vet haar zullen daar geen last van hebben.

Review Dove Intense Repair – shampoo, conditioner, leave in conditioner & masker 5

Review Dove Intense Repair – shampoo, conditioner, leave in conditioner & masker 99

Ingrediënten haarmasker. 

Haarmasker

Eens in de week verzorg ik mijn haar graag extra met behulp van een haarmasker. Die van TONI&GUY is mijn favoriet en dat is hij nog steeds, maar deze van Dove (€6,99 voor 200 ml) doet zijn werk ook goed. Het masker verzorgt mijn haar goed en laat mijn haar net wat gezonder ogen. De dag na gebruik glanst het meer en voelt het zachter aan. Fijn masker!

Review Dove Intense Repair – shampoo, conditioner, leave in conditioner & masker 6

L: haarmasker, M: conditioner, R: shampoo. De spray conditioner is doorzichtig en kan je niet zien, vandaar dat die niet op de foto staat. 

De producten van Dove zijn te koop bij de drogist.

 

Ken jij deze producten al? Wat vind jij van deze producten?

Xx Sarah

4 gedachtes over “Review: Dove Intense Repair – shampoo, conditioner, leave in conditioner & masker

  1. Mariet zegt:

    Ik heb vanmorgen eens dove shampoo en conditioner geprobeerd. Voor de eerste keer. En jawel hoor. Het was meteen raak. Wat een rotzooi. Mijn hele hoofdhuid brandt en jeukt. Ik heb naar de ingrediënten gekeken, heb het meteen weggegooid. Puur vergif. Ik zit bij Radar in het testpanel en ga dit doorsturen. Ook ga ik naar een dermatoloog. Dat zo iets verkocht mag worden.
    Niet te geloven.

Geef een reactie

