Review: Clarins Nude Inspiration Double Palette Teint & Blush

Review Clarins Nude Inspiration Double Palette Teint & Blush header

High end merken brengen maar al te graag limited edition collecties uit met daarin prachtige pronkstukken. Hoewel ik graag naar deze pronkstukken kijk, zijn ze vaak al uit het assortiment tegen de tijd dat ik het bedrag bij elkaar heb verzameld. Gelukkig heb ik alsnog een prachtig pronkstuk uit een oude Clarins collectie weten te bemachtigen. Lees verder voor mijn review.

Het palette komt in een rood kartonnen doosje met witte letters. Om het palette heen zit een chique hoesje van rood fluweel. Het hoesje sluit met een magneet, waardoor hij makkelijk te openen en te sluiten is. Ik vind het een leuke toevoeging aan het palette. Het hoesje beschermd het palette wat krassen voorkomt en het voelt heerlijk luxe aan.

Review Clarins Nude Inspiration Double Palette Teint & Blush

De onderkant van het palette is gemaakt van doorzichtig rood plastic. De deksel is van een spiegelend materiaal, waardoor je geen extra spiegel nodig hebt. De binnenkant van de deksel bevat een echt spiegeltje en de onderkant van de eerste laag van het duo is van hetzelfde spiegelende materiaal gemaakt. Zo heb je eigenlijk drie spiegeltjes om te gebruiken tijdens het aanbrengen van de poeders. Handig voor onderweg!

Toen ik het palette voor het eerst open deed, viel mijn mond een beetje open. Wauw, wauw, wauw! Wat een prachtig palette! Het palette bestaat uit twee lagen. De eerste laag is een gezichtspoeder en een prachtige gouden highlighter in de vorm van een strohalm. Ik dacht dat het alleen een gezichtspoeder en een blush zou zijn, dus die extra highlighter is mooi meegenomen. Het palette is verkrijgbaar in één kleur en de kleur van het gezichtspoeder is helaas te donker voor mij. Ach, misschien in de zomer.

Review Clarins Nude Inspiration Double Palette Teint & Blush 2

De onderste laag bevat twee kleuren blush, een peachy kleur een een bruine kleur. Beide zitten vol met gouden shimmers die een prachtige glans afgeven. Ik was altijd van de matte blushes, maar nu ik dit heb gezien snap ik gelijk waarom iedereen zo dol is op glanzende blushes. Ik ben om! De twee kleuren blush worden gescheiden door nog een gouden highlighter in de vorm van een strohalm.

Review Clarins Nude Inspiration Double Palette Teint & Blush 3

Is dit palette dan zo perfect als het lijkt? Helaas kwam ik tijdens het swatchen iets tegen wat mij een stuk minder enthousiast maakt. De gouden highlighter is een overspray. Ik had het kunnen weten, het palette zegt immers ‘Face & Blush Duo’. De highlighter wordt nergens genoemd. Maar na het swatchen van de highlighter was ik zo verliefd op de gouden glans geworden, dat ik toch wel teleurgesteld was na deze ontdekking.

Review Clarins Nude Inspiration Double Palette Teint & Blush 4

Overspray… 

Wat zit er dan onder de overspray? Onder de overspray op de bovenste laag (dus de gezichtspoeder) zit een lichtere kleur gezichtspoeder. Precies in mijn kleur! Kijk, dat is dan wel weer leuk. Onder de overspray bij de blushes zit nog een extra stukje van de bruine blush. Het liefst had ik wat meer van de peachy blush gehad, aangezien de bruine blush nog veel te donker is voor mijn witte winterhuid. Maar misschien staat hij heel mooi als ik wat meer zongebruind ben.

Review Clarins Nude Inspiration Double Palette Teint & Blush 5

Gezichtspoeder, highlighter eerste laag, peachy blush, bruine blush, highlighter tweede laag. 

De gezichtspoeder is prima. Mooi effect, maar verder niet heel bijzonder. De bruine blush heeft een prachtige glans, maar is iets te donker. Maar de peachy blush? Die is geweldig. Ik snap niet hoe ik ooit zonder deze blush heb kunnen doen. (Oké, dat klinkt wel erg dramatisch, maar hij is dan ook prachtig). De blush is goed gepigmenteerd, dus doop vooral niet te enthousiast je kwast erin. Op mijn wangen laat de blush een gezonde kleur achter en een prachtige gouden glans. De shimmers zijn heel klein en zijn alleen van dichtbij te zien, dus het lijkt alsof mijn huid van nature glanst. Ik vind het prachtig! Als Clarins deze blush ooit los gaat verkopen, ga ik er veel back ups van inslaan.

Hieronder staan verschillende foto’s van de blush op mijn gezicht, aangezien hij in elk licht weer anders lijkt. Ik heb geen foto’s van de andere poeders op mijn gezicht, omdat die kleuren te donker zijn en ze op mijn lichte huid niet tot hun recht komen.

Review Clarins Nude Inspiration Double Palette Teint & Blush 6Review Clarins Nude Inspiration Double Palette Teint & Blush 7 Review Clarins Nude Inspiration Double Palette Teint & Blush 8 Review Clarins Nude Inspiration Double Palette Teint & Blush 9

Is het een palette waar je snel naar op zoek zou moeten gaan? Ik vind van wel, al is het alleen maar voor die prachtige blush. Ik was na het ontdekken van de overspray teleurgesteld, maar na het aanbrengen van de blush ben ik weer helemaal enthousiast. Ik blijf maar in de spiegel kijken omdat mijn wangen er zo mooi uitzien (zou het palette daarom drie spiegels hebben? Haha). Wauw, ik ben helemaal fan!

Dit palette van Clarins is helaas niet meer in de winkels te koop. Gelukkig is hij online nog wel verkrijgbaar en zijn er een paar winkels waar ze beauty producten uit oude collecties verkopen (zoals Parfumstar in Rotterdam). Mocht je dit palette mooi vinden, raad ik je aan om online of in zulke winkels te kijken. De prijs van dit palette is €40.

Wat vind jij van dit palette?

Xx Sarah

6 gedachtes over “Review: Clarins Nude Inspiration Double Palette Teint & Blush

Geef een reactie

