Vraag: Hoe kan ik mijn haar verzorgen als ik ga zwemmen?

Vraag Hoe kan ik mijn haar verzorgen als ik ga zwemmen

Hoewel het nu even wat minder mooi weer is, hebben we een prachtig voorjaar. En nog een paar maanden en we kunnen weer genieten van zomerse temperaturen. Bij hoge temperaturen zoeken we graag verkoeling in het zwembad of de zee. Heerlijk, maar funest voor je haar. Daarom geef ik vandaag tips waarmee je je haar kan beschermen of weer op kan knappen voor of na een dagje zwemmen.

swimming5

Maak het nat

Maak je haar voordat je gaat zwemmen nat. In een zwembad zijn er douchen waar je dit kan doen. Neem als je naar het strand gaat een flesje kraanwater mee waarmee je je haar nat kan maken. Als je haar al nat is, neemt het minder chloor/zeewater op, waardoor je haar minder beschadigt en uitgedroogd raakt.

swimming4

Bescherm het

Voor extra bescherming vooraf kan je een leave in conditioner gebruiken. Dit is een conditioner is sprayvorm die je in je haar sprayt en laat zitten. De conditioner vormt een beschermlaag over jouw haar, waardoor het chloor/zeewater minder invloed op je haarconditie heeft. Voor dubbele bescherming maak je je haar eerst nat met kraanwater en spray je daarna een leave in conditioner in. Ik gebruik momenteel die van Dove en vind het een fijn product.

swimming3

Wassen

Het wassen van je haar na het zwemmen klinkt misschien als een logisch iets, maar toch zijn er veel mensen die hun haar na het zwemmen alleen uitspoelen met water. Dat is heel slecht voor je haar, want zo spoel je de chloor of het zout niet uit je haar. Was en verzorgd na het zwemmen daarom je haar altijd goed met een shampoo en conditioner. Dit herstelt de PH-waarde van je haar en houdt het gezond. Ga je regelmatig zwemmen? Verwen je haar dan extra met een verzorgend haarmasker.

swimming2

Tomatenketchup

Heb je geblondeerd haar? Dan kan het gebeuren dat je haar een groene waas krijgt als je in chloorwater gaat zwemmen. Vervelend, maar gelukkig ook makkelijk op te lossen. Smeer tomatenketchup in je haar en laat dit een kwartier zitten. Spoel het daarna goed uit en de groene waas is verdwenen!

swimming1

 

Heb jij nog tips? Wat doe jij om je haar te verzorgen als je gaat zwemmen?

Xx Sarah

 

Alle afbeeldingen komen van Weheartit.com. 

3 gedachtes over “Vraag: Hoe kan ik mijn haar verzorgen als ik ga zwemmen?

Geef een reactie

