Fashion: trash the dress

trashthedress0

Er is een nieuwe trend bezig op het gebied van trouwen en hoewel het nog járen gaat duren voordat ik zelf naar het altaar loop en mij dus weinig bezig hou met trouwen, vind ik deze trend zo apart dat ik hem even met jullie deel.

Welke trend is het dan? ‘Trash the dress’, al wordt het ook ‘fearless bridal’ of ‘rock the frock’ genoemd. Het idee achter ‘trash the dress’ is dat je jouw trouwjurk op een bijzondere manier vernielt, in plaats van dat hij jarenlang een beetje in je kast hangt. Voor de speciale ‘trash the dress’ fotoshoots wordt de trouwjurk in brand gestoken terwijl de bruid hem draagt, loopt het pasgetrouwde koppel door vies water, rennen ze over een modderig weiland… niets is te gek! De trouwjurk ziet er na afloop niet meer uit, maar het levert wel hele mooie en aparte foto’s op.

trashthedress1 trashthedress2 trashthedress3 trashthedress4 trashthedress5 trashthedress6  Deze foto vind ik zo leuk! trashthedress7 trashthedress8 trashthedress9

Zelf vind ik de trend grappig en de foto’s heel mooi en interessant. Maar of ik het zelf zou doen? Nee, dat niet. Want juist je trouwjurk zie ik als een soort aandenken aan (hopelijk) een van de mooiste dagen uit je leven. En hoewel de foto’s heel tof zijn, bewaar ik de mijne later gewoon in mijn kast.

Maar dat is mijn mening. Misschien ben jij wel van plan later aan deze trend mee te doen. Ga jij voor een ‘trash the dress’ fotoshoot of laat je jouw trouwjurk gewoon in je kast hangen? Laat je mening achter bij de comments!

Xx Sarah

 

Bronnen foto’s: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, header

3 gedachtes over “Fashion: trash the dress

  1. aspasiablog zegt:

    Ik had er ook al van gehoord en ik vind het maar niets. Zo’n zonde om zo’n mooie jurk zo zwaar toe te takelen!
    Vind het toch een beetje respectloos tegenover de ontwerper en de mensen die zo lang en zo hard aan je jurk gewerkt hebben.

  2. saracurl zegt:

    Hmm.. heel apart. Het levert leuke foto’s op maar het lijkt mij veel leuker om later die jurk uit de kast te kunnen pakken en tegen je kinderen kunnen zeggen: daar is mama in getrouwd.
    Dat van die jurk in brand steken lijkt me trouwens echt gruwelijk. 😐 Bah.

Geef een reactie

