Een dag uit mijn leven: 12 april 2014 – introductie & baaldag

daguitmijnleven12april

Toen ik begon met bloggen vond ik het maar moeilijk om te kiezen waar ik graag over wilde schrijven. Ik heb nu eenmaal veel interesses en kon er niet zomaar een kiezen. Ondertussen schrijf ik vooral over beauty, fashion en culinaire dingen. Maar even grote hobby’s zijn muziek, literatuur en films. Dingen die nu zelden aan de orde komen. Omdat ik het zonde vind om daar zo weinig over te schrijven, ga ik voortaan een artikel over een dag uit mijn leven schrijven, waarin ik ook die onderwerpen verwerk. Vandaag is het eerste artikel aan de beurt.

Allereerst wat meer informatie over wat deze artikelen inhouden. Mijn blog begon ik eigenlijk om alle artikelen die ik voor mijn stage bij Modeagenda.nl heb geschreven op één pagina te verzamelen. Vandaar dat mijn eerste artikelen voornamelijk over modeshows en andere events gaan. Over muziek en boeken schrijven deed ik wel eens, maar ik merkte dat er minder interesse in was dan in beauty en fashion. Maar mijn blog is persoonlijk en wil ik bijhouden met artikelen over dingen die mij interesseren. En daar horen de minder populaire onderwerpen ook bij. De ‘een dag uit mijn leven’ artikelen plaats ik ’s middags als een extra artikel. Het wordt dus een extra toevoeging aan mijn blog en liefhebbers van mijn vaste onderwerpen hoeven zich dus geen zorgen te maken. Die blijven bestaan.

Elke dag een boek of liedje beschrijven zit er voor mij alleen niet in. Dat zou te eentonig zijn en ik denk dat ik dan zelf ook mijn interesse in het schrijven van die artikelen snel ga verliezen. Daarom wil ik deze rubriek wijden aan dingen die mij op een bepaalde dag hebben bezig gehouden. Een leuk liedje; een mooi boek; een bepaalde gebeurtenis, noem maar op. Er komt denk ik niet elke dag zo’n artikel online. Sommige dagen heb ik het gewoon te druk om tijd aan het schrijven van een extra artikel te kunnen besteden. Daarnaast heb ik een leuk maar niet een mega interessant leven. En elke dag een artikel over dat ik aan mijn afstudeerscriptie heb gewerkt is ook niet een geweldige toevoeging aan mijn blog. Ik kijk dus een beetje hoe het loopt, maar het idee is er.

En dat idee ontstond gisteren. Zaterdag 12 april om precies te zijn. Het was helaas niet echt een hele leuke dag. Ik had ontzettend slecht geslapen en ’s ochtends vroeg ging mijn wekker alweer omdat ik moest werken. Als bijbaantje werk ik elke zaterdagochtend in een bejaardencentrum, waar ik als gastvrouw werk op een gesloten afdeling met dementerende ouderen. Deze help ik met eten (klaarmaken) en dat soort dingen. Gelukkig was het een rustige dag, want ik was enorm moe en mijn humeur was daardoor ook niet opperbest. Daarnaast heb ik de afgelopen week een vervelende ruzie bij een dierbare van mij thuis meegemaakt en omdat ik totaal niet gewend ben aan ruzies heeft dat veel invloed op mijn stemming en nachtrust. Veel meer dan ik had verwacht en zelf doorhad.

De rest van de dag heb ik weinig gedaan. Ik was van plan aan mijn scriptie te werken, maar mijn concentratie was ver te zoeken dus die poging heb ik snel opgegeven. Gelukkig heb ik nog genoeg tijd voor ik hem moet inleveren, dus ik hoef me niet druk te maken. Om maar iets nuttigs te doen heb ik maar mijn bureau opgeruimd. Nu kan ik er weer gewoon achter zitten als ik aan school ga werken en dat is wel net zo fijn. Toen ik klaar was kwam mijn vader terug van de Mega Platen & Cd Beurs in Utrecht, waar we normaal samen heen gaan. Hij had vier cd’s voor mij meegenomen, waar ik erg blij mee ben. Nog iets leuks: ik werd voor het eerst herblogt. Eline schrijft op haar blog http://gossipgirlnetherlands.wordpress.com/ over de laatste roddels en nieuwtjes en ze herblogte mijn artikel over de special edition van Rimmel. Lief!

’s Avonds keek ik de Kwis en de Popquiz op televisie. Ik vind het allebei erg leuke programma’s, dus elke zaterdag zit ik met mijn ouders trouw voor de televisie. Ook keek ik een live concert van Elbow in Paradiso die vorige week op tv was. Ik vind Elbow echt een hele goede band. Ze maken zulke mooie liedjes.

Nu ik dit schrijf lig ik lekker in bed. Ik kan niet wachten tot ik eindelijk kan gaan slapen! Net heb ik maar even een heerlijke warme douche genomen. Hopelijk helpt dat om extra snel in slaap te vallen.

Voor morgen heb ik weinig plannen staan. Ik wil mijn kamer wat verder opruimen zodat het geen zootje is als mijn vriend dinsdag komt. Verder ga ik met mijn ouders en mijn zus naar het oude huis van mijn opa en oma kijken. Mijn oma is al een aantal jaar geleden overleden en mijn opa helaas een paar jaar geleden ook. De nieuwe bewoners van hun oude huis hebben alles verbouwd en ons vervolgens uitgenodigd om te kijken hoe het er nu uitziet. Volgens mij wordt het best wel raar om er weer te zijn, vooral als alles opeens heel anders is. Het is toch een plek waar ik jarenlang bijna dagelijks kwam. Ik ben in ieder geval heel benieuwd.

Goed, ik ga nu maar eens (eindelijk) slapen. Welterusten!

Outfit van de dag: Jeans van Dept en een wit/oranje geblokte blouse van Vero Moda. Oh, en zwarte sokken met watermeloenen erop. Ik draag altijd sokken met leuke prints. Mijn outfit was behoorlijk saai, maar als ik heb gewerkt heb ik zelden zin om me om te kleden naar een hele leuke outfit, dus ik had alleen even een andere blouse aangetrokken. Bij minder leuke dagen horen simpele, comfy outfits!

Beautyproducten van de dag: Wenkbrauwpoeder voor mijn gatenkaas wenkbrauwen en Jil Sander Sun als parfum.

Liedje van de dag: Umberto Tozzi – Gloria (Italiaanse versie). Tijdens het opruimen van mijn bureau heb ik dit liedje non stop op repeat gehad. Ik word er zo vrolijk van! De Engelse versie vind ik vreselijk, maar deze Italiaanse is super leuk. Waarschijnlijk ken je hem wel, want hij het best wel bekend.

Boek van de dag: Ik heb eigenlijk alleen maar tijdschriften gelezen vandaag. Dat waren de Grazia en de Margriet. Beide tijdschriften lees ik elke week.

Film/serie van de dag: Naast de televisieprogramma’s die ik eerder beschreef heb ik niks gekeken. Saai hè?

 

Wat heb jij allemaal gedaan? En wat vind jij van deze nieuwe rubriek? Als je feedback of (persoonlijke) vragen heb hoor ik het graag!

Xx Sarah

Geef een reactie

