Een dag uit mijn leven: 13 april 2014 – huisbezoek & gekrompen jurkje

daguitmijnleven13

Het is weer tijd voor ‘een dag uit mijn leven’. Vandaag vertel ik wat ik zondag 13 april allemaal gedaan heb.

Na zaterdag zo enorm moe te zijn geweest, had ik zondag heerlijk geslapen. Yaay! Ondanks dat begon de ochtend niet zo leuk. Ik ontdekte dat Plain Jane – het programma dat ik elke zondag tijdens mijn ontbijt kijk – niet meer wordt uitgezonden, gooide per ongeluk perenvla in plaats van yoghurt door mijn ontbijt, morste alles wat ik morsen kon en liet van alles uit mijn handen kletteren. Geen goede manier op de dag te starten.

Gelukkig was niet de hele dag zo en werd het ’s middags al een stuk beter. Met mijn vader keek ik vier afleveringen van de serie Hannibal. Mocht je van thrillers houden, dan is de serie echt een aanrader. Hij is supergoed! De serie speelt zich af voor Red Dragon (het eerste boek over Hannibal Lecter) en de karakters zijn gebaseerd op de personages uit het boek. Het gaat over een man, Will Graham, die zich kan inleven in moordenaars. Als hij een plaats delict ziet, kan hij zien wat er is gebeurd. De serie gaat vooral over het oplossen van vele moordzaken, waarbij de FBI hulp krijgt van de psychiater Hannibal Lecter. Wie de boeken of de films over Hannibal Lecter kent weet hoe het afloopt, maar juist de weg naar het begin van het officiële verhaal toe is heel goed bedacht.

’s Middags gingen we naar het oude huis van mijn opa. Mijn opa leeft inmiddels al een paar jaar helaas niet meer en mijn oma is meer dan tien jaar geleden overleden. Het huis is vorig jaar verkocht. Er is enorm veel aan verbouwd en daarom nodigden de nieuwe bewoners ons uit om een kijkje te komen nemen. Nou, wat een verbouwing allemaal kan doen. Ik had verwacht dat het een beetje raar zou zijn om weer terug te zijn in het huis waar ik zo lang zo vaak ben geweest, maar het ziet er heel anders uit en is echt heel mooi geworden. De nieuwe bewoners zijn heel aardig, dus het was leuk en interessant om er op bezoek te komen.

’s Avonds heb ik samen met mijn moeder een stukje op de hei vlak bij ons huis gewandeld. Ik kon wel even een frisse neus gebruiken en mijn moeder had dat waarschijnlijk gemerkte. Tijdens het wandelen zagen we zes konijntjes. Ik vind konijntjes super schattig, dus was gelijk blij. Mijn vriend whatsappte mij dat hij maandag toch niet blijkt te moeten werken, omdat het feest waarop hij moest werken verzet is, dus ik zie hem maandag in plaats van dinsdag. Yaay!

Outfit van de dag: Ik droeg een jurkje van de Mango met een rood/bruine Paisley print met daaronder een bruine 50 denier panty. Helaas kwam ik tot de ontdekking dat het jurkje is gekrompen of zo, want hij is opeens nog korter dan normaal. Het was altijd al een kort jurkje, maar als ik hem nu aan heb moet ik hem constant naar beneden trekken om te voorkomen dat ik in mijn ondergoed rondloop. Ik heb er maar even een zwarte korte broek onder aangetrokken. Die komt er net een stukje onderuit en het staat best wel leuk. Nou, voortaan maar op deze manier dragen dan. Het jurkje heeft halve mouwen en daar was het iets te koud voor, dus ik droeg er nog een rood kabelvest van de Mango over.

Maar ik vind het maar vreemd dat het jurkje gekrompen is. We wassen dit soort kleding nooit hoger dan 30 graden en bij kleding van de Mango heb ik ook nooit zulke problemen gehad. Of heeft iemand van jullie ook zoiets gehad bij kleding van de Mango?

Beautyproducten van de dag: Mijn huid doet een beetje raar de laatste tijd (waarschijnlijk door stress), dus ik gebruikte wat concealer om een paar oneffenheden te camoufleren. Verder droeg ik de lipstick L’Oréal Paris Rouge Caresse in Rebel Red, Too Faced Shadow Insurance, de oogschaduw Tabac Blond van Bourjois, Big Eyes mascara van Maybelline, wenkbrauwpoeder van Catrice, Hoola bronzer van Benefit en NYX blush in Taupe. (Op de oogschaduw na, heb ik van al deze producten een review op mijn blog staan. Je kan ze vinden door op de naam te zoeken in de searchbar.)

Liedje van de dag: Queens of the Stone Age – Smooth Sailing. Tijdens het programma Popcafé afgelopen zaterdagavond bespraken ze dit nummer en lieten ze een klein stukje horen. Het klonk wel als een tof nummer, dus ik heb hem even helemaal beluisterd. Ja, ik snap waarom ze het allemaal zo’n goed nummer vinden! Al denk ik dat niet iedereen dit nummer even goed gaat vinden. Het moet wel je smaak zijn.

Verder luisterde ik constant naar Stolen Dance van Milky Chance. Wat is dat een goed nummer! Het komt vaak voor dat ik de hele dag naar bijna niks anders dan dat nummer luister. Love it!

Boek van de dag: Ik was vandaag zo druk bezig met Hannibal kijken, dat ik helemaal niks heb gelezen.

Film/serie van de dag: Amazing Wedding Cakes. Dit keek ik tijdens mijn ontbijt en ik verbaas me elke keer weer over wat voor prachtige dingen sommige mensen van wat cake en fondant kunnen maken. En natuurlijk Hannibal, waar ik het eerder dit artikel al uitgebreid over had.

 

Wat heb jij zondag allemaal gedaan?

Xx Sarah

2 gedachtes over “Een dag uit mijn leven: 13 april 2014 – huisbezoek & gekrompen jurkje

Geef een reactie

