Fashion: Opening Forever21 Amsterdam

forever21amsterdam

Hoera, 19 april is het zo ver. Dan opent de Forever21 eindelijk haar deuren in Amsterdam! Het is het allereerste filiaal in Nederland en ik kan niet wachten tot hij eindelijk open is. Vandaag vertel ik wat meer over de opening en laat ik jullie mijn favoriete items zien.

Het Amerikaanse modeketen Forever21 heeft wereldwijd al meer dan 500 winkels, maar Nederland werd steeds overgeslagen. Liefhebbers van de betaalbare kleding van het merk moesten een bezoekje aan de filialen in de buurlanden of aan de webwinkel brengen. Daar komt binnenkort verandering in, want aanstaande zaterdag opent Forever21 haar allereerste Nederlandse filiaal in onze hoofdstad.

forever21adam2

De winkel wordt maar liefst 4.500 m² en telt vijf verdiepingen. Het filiaal is gevestigd in het begin de Kalverstraat. Als je vanaf de Dam de Kalverstraat in loopt, vind je iets verderop de winkel al. Naast de Forever21 opent ook modeketen Pull & Bear haar eerste Amsterdamse filiaal, dus als je klaar bent in de Forever21 kan je gelijk verder gaan met het scoren van betaalbare kleding. Het filiaal van Pull & Bear opent wel iets later haar deuren. Daar moeten we dus nog even geduld voor hebben.

forever21adam

Ik maakte al eerder een wishlist, maar Forever21 heeft zo veel leuk kleding dat het onmogelijk is niet steeds andere leuke items erbij te vinden. Daarom heb ik hieronder nog wat toevoegingen voor bij mijn vorige wishlist. Bijna alleen maar jurkjes, maar ja, ik draag ik nu eenmaal veel jurkjes.

forever21 1

Leuke kleur en vorm jurk met een mooi detail bij de rug. Twist-Back Midi Dress in Coral €21,75

forever21 2

Maxi jurken staan mij voor geen meter. Ik zie er altijd gelijk heel kort en lomp uit. Deze maxi jurk is wat strakker en korter dan andere maxi jurken die ik heb gepast en door de split aan de zijkant valt hij denk ik wat mooier bij mij dan andere maxi jurken. Ik ga in ieder geval een poging wagen! Day Trip Maxi Dress €10,45

forever21 3

Vrolijk en schattig. Ik houd van dit soort jurkjes! Pleated Floral Dress €21,75

forever21 4

Volgens mij heeft de Mango ook zo’n soort jurkje in haar zomercollectie. Maar deze van Forever21 is een stuk goedkoper. Hopelijk maakt de kleur mij niet nog bleker dan ik al ben. Eyelash Lace Sheath Dress €23,75

forever21 5

Wow, wat een toffe jurk! Love it! De doorschijnende details maken hem draagbaar voor verschillende gelegenheden. Het is echt zo’n jurk die je zo casual of chique kan maken als je zelf wil. Lace & Mesh Shift Dress €26,75

forever21 6

En omdat ik nog steeds op zoek ben naar een zomerhoed: een zomerhoed! Mesh Stripe Straw Sunhat €14,90

Op de website kan je de volledige collectie van Forever21 vinden. Je kan van tevoren dus alvast een wishlist samenstellen of kijken of er wel wat voor je tussen zit (voordat je helemaal naar Amsterdam afreist en daar tot de ontdekking komt dat ze niks leuks voor je hebben). Ik heb in ieder geval enorm veel zin in de opening! De eerste week ga ik nog niet, omdat het dan waarschijnlijk ongelooflijk druk is. Maar vanaf de weken daarna ben ik sowieso regelmatig in de Forever21 te vinden.

 

Wat ga jij allemaal shoppen bij de Forever21?

Xx Sarah

 

4 gedachtes over “Fashion: Opening Forever21 Amsterdam

Geef een reactie

