Een dag uit mijn leven: woensdag 16 april – lammetjes & Laren

daguitmijnleven16april

Wat was het gisteren prachtig weer! Een mooie dag om naar buiten te gaan. Daarom ging ik met mijn vriend naar de schaapskooi in Blaricum en fietsten we daarna door naar Laren om, alweer, poffertjes te eten.

Het was een leuke dag, maar er was ook een bepaald iets minder leuk aan de dag. Want wat had ik een last van mijn verstandskies! Ze zijn al een tijdje door aan het komen, maar maar heel weinig en ik merkte er weinig van. Maar een van de verstandskiezen doet sinds drie dagen opeens veel pijn en vandaag was het alleen maar erger geworden. De oplossing is simpel, namelijk gewoon naar de kaakchirurg om hem te laten trekken. Maar aangezien ik in de laatste maand van mijn scriptie zit, stort ik me liever op school dan dat ik word afgeleid door zo’n behandeling. Nog even volhouden dus en misschien stopt het snel.

Maar verder was het dus een leuke dag. ’s Ochtends las ik in de regionale krant dat er veel lammetjes zijn geboren bij de schaapskooi in Blaricum en ik sprak met mijn vriend af daar binnenkort naartoe te gaan. We zouden officieel namelijk naar Naarden Vesting fietsen, omdat hij daar al heel lang niet meer is geweest en het wel een leuke plek is om eventjes te lunchen en rond te lopen.

Toen we naar de Turkse slager gingen om lamsvlees voor het avondeten te halen, ontdekten we echter dat we helemaal geen tijd hadden om uitgebreid naar Naarden Vesting te gaan. Die avond zouden we namelijk ook samen koken en als we naar Naarden zouden gaan zouden we te weinig tijd hebben om te koken. Daarom besloten we alsnog naar de schaapskooi in Blaricum te fietsen. Misschien een beetje een gemene overgang na net lamsvlees te hebben gehaald, maar ja.

Er waren maar liefst 70 lammetjes geboren! Echt super schattig! Toen we er net waren kwam er iemand aan die de schapen en de lammetjes die oud genoeg waren naar buiten stuurde. Ik vind lammetjes echt heel lief, dus ik heb een tijd vrolijk staan te kijken naar de schattige beestjes die over het gras heen renden.

2014-04-16 14.15.48

Ahhw, kijk dan!

Toen we weer genoeg lammetjes hadden gezien voor die dag, fietsten we door naar Laren. We liepen even een rondje, want mijn vriend was er nog nooit geweest. Niet dat Laren echt een heel interessante plek is, maar aangezien het zo dichtbij is moest hij er toch een keertje heen. Na het rondlopen aten we poffertjes bij de poffertjeskraam en haalden we iets verderop een ijsje. Die hebben we heerlijk in het zonnetje opgegeten.

Eenmaal weer thuis aangekomen was het tijd om te koken. We maakten lamsvlees uit de oven, met uien, wortelen, knoflook, rozemarijn, tijm en olijfolie. Daarbij aten we aardappels, die we eerst kookten en daarna ook in de oven deden met dezelfde garnering. Toen het vlees klaar was, lieten we het rusten en maakten we in de tussentijd jus van het overgebleven braadvet. Het was erg lekker!

Na het eten hebben we niet meer zo veel gedaan. Morgen gaat mijn vriend helaas weer naar huis, sinds hij moet werken. Ik heb ’s middags les op school en ga daarna met twee vriendinnen eten in Amsterdam en daarna naar de film Hartenstraat in de bioscoop. Ik ben erg benieuwd hoe de film is. Hij lijkt mij in ieder geval heel leuk! Ik weet nog niet of ik morgenavond tijd ga hebben om een nieuwe ‘een dag uit mijn leven’ te schrijven, maar ik laat sowieso weten wat ik van de film vond.

Fijne dag nog!

Outfit van de dag: Donkerblauw jurkje van de H&M met een zwarte 50 denier panty. Daaronder droeg ik bordeauxrode platte schoenen van de Manfield, die er eigenlijk totaal niet bij passen. Maar ja, ik had gewoon geen zin in hakken.

Beautyproducten van de dag: Wenkbrauwpoeder van Catrice, een blush van Clarins en een koraalroze lipgloss van Bourjois.

Liedje van de dag: Heb ik vandaag niet.

Boek van de dag: Ik heb alweer niets gelezen. O wacht, dat is niet waar. Ik heb vanmorgen een paar artikelen in het muziektijdschrift OOR gelezen.

Film/serie van de dag: Niks gekeken. Maar straks ga ik geloof ik met mijn vriend de film Cry Baby kijken. Super slecht, maar stiekem leuk.

 

Wat heb jij woensdag allemaal gedaan?

Xx Sarah

Geef een reactie

