Review: Bourjois Light oogschaduws

Review Bourjois Light oogschaduws

Een paar jaar geleden kwam Bourjois met de Light oogschaduws. Ik besloot alle drie de beschikbare kleuren te testen. Lees verder voor mijn review.

Review Bourjois Light oogschaduws 2

De oogschaduws zitten in de bekende ronde doosjes van Bourjois. De doosjes sluiten met behulp van een magneet, wat ik erg prettig vind. Van die kliksystemen willen namelijk soms wat moeilijk openen of sluiten of breken uiteindelijk af. Bij deze doosjes heb je daar dus geen last van. In de deksel zit een klein spiegeltje. Door de grootte is hij niet heel handig in gebruik en pak ik liever mijn eigen spiegel erbij. Maar voor onderweg is het wel fijn. Eigenlijk is de verpakking hetzelfde als bij de cream blushes van Bourjois.

Review Bourjois Light oogschaduws 4

De Light oogschaduws zijn highlighters. Je kan ze natuurlijk ook gebruiken als gewone oogschaduw, maar ze zijn het mooist op je wenkbrauwbot en binnenste ooghoeken. Ook kan je ze volgens Bourjois over een andere oogschaduw aanbrengen om meer shimmers aan je ooglook toe te voegen. Nu vind ik dit zelf nooit zo nodig, maar liefhebbers van veel shimmers kunnen zich dus helemaal uitleven met deze oogschaduws.

De Light oogschaduws zijn verkrijgbaar in de volgende kleuren:

–          01. Een goudgele oogschaduw.
–          02. Een babyblauwe oogschaduw.
–          03. Een roze oogschaduw.

Review Bourjois Light oogschaduws 5

Alle drie de oogschaduws zitten vol met zilveren shimmers. Het zijn allemaal koele kleuren. Dit vind ik persoonlijk wel jammer, want ik heb zelf een warme huidskleur. Ik had liever gehad dat Bourjois er ook een warme kleur tussen had gedaan.

Review Bourjois Light oogschaduws 3

Ik vind de oogschaduws mooi. Ze geven een mooie kleur en glans af, voelen prettig aan en blijven (in combinatie met een oogschaduwbasis) goed zitten. De oogschaduws zijn, zoals alle oogschaduws van Bourjois, gebakken en zitten vol met parelmoerdeeltjes, die voor de mooie glans zorgen.

Het was best wel lastig om de kleuren vast te leggen op camera. Daarom heb ik meerdere foto’s van de swatches geplaatst. Voor alle foto’s geldt: links 01, midden 02 en rechts 03.

Review Bourjois Light oogschaduws 7 Review Bourjois Light oogschaduws 8 Review Bourjois Light oogschaduws 9 Review Bourjois Light oogschaduws 90

Voor liefhebbers van koele producten zijn deze oogschaduws lekker multifunctioneel. Je kan de roze en de gele kleur namelijk ook makkelijk gebruiken als highlighter op je jukbeenderen! Alleen met de blauwe kleur zou ik dat niet zo snel doen, haha.

Review Bourjois Light oogschaduws 6

De oogschaduws kosten €11,49 per stuk (1 gram). De producten van Bourjois zijn verkrijgbaar bij de drogist en een aantal parfumerieën.

 

Wat vind jij van deze oogschaduws?

Xx Sarah

Geef een reactie

