Een dag uit mijn leven: 19 – 22 april – scriptie, voorbereiden winactie & Pasen

daguitmijnleven22april

Het is alweer bijna een week geleden dat ik de vorige ‘een dag uit mijn leven’ heb geschreven. Er is in de tussentijd ook gewoon weinig interessants gebeurd. Ik ben druk bezig geweest met school en heb verder weinig gedaan. De afgelopen dagen waren wat drukker en leuker. Daarom vertel ik over de afgelopen dag wat ik heb gedaan.

Zaterdag 19 april. Zaterdag was een rustige dag. ’s Ochtends moest ik, zoals elke zaterdag, werken en ’s middags heb ik veel aan mijn scriptie gewerkt. Ik ben op zich wel bijna klaar. Maar als de deadline opeens zo dichtbij is, zie je opeens overal dingen die wel beter of uitgebreider kunnen. Maar goed, dat komt later. Eerst alle hoofdstukken afmaken.

Gaat bij jullie de studie ook zo snel voorbij? Ik moest vrijdag een opdracht voor studieloopbaanbegeleiding maken waarbij je een reflectieverslag moest schrijven over de studie. Ik vertelde per jaar wat ik ongeveer heb gedaan maar als je ermee bezig bent lijkt het aan de ene kant heel lang geleden en aan de andere kant voelt het als een paar maanden terug. Heel raar. Maar ik heb enorm genoten van mijn studie. Er zijn zo veel leuke dingen gebeurd! Ik heb heel veel geleerd, leuke vriendinnen gemaakt waarvan ik er twee bijna elke dag spreek en niet te vergeten: ik heb mijn vriend ontmoet. Yaay!

274bb807eb9be249354c0054010952a9

Even een compleet willekeurig plaatje, maar deze kwam ik tegen toen ik een afbeelding zocht over ‘study’. Ik was even vergeten dat het in het Engels een woord is voor studeerkamer, dus kreeg allemaal resultaten van studeerkamers. Maar wauw, hoe tof is deze kamer? Dit is Nigella Lawsons ‘study’. Wat een geweldige kamer!

Zondag 20 april. Zondag was het Pasen! Ik vind Pasen altijd leuke dagen. ’s Ochtends at ik met mijn ouders en mijn zus een traditioneel paasontbijt. Daarna ben ik druk bezig geweest voor mijn blog. Niet zozeer met artikelen schrijven (wat ik stiekem wel moest doen), maar met het voorbereiden van een winactie die donderdag online komt! Het is de eerste winactie die ik doe. Maar mijn blog bestaat donderdag alweer 1 jaar en dat moet gevierd worden!

’s Middags keek ik met mijn vader en mijn zus de film Les Misèrables. Ik had hem al een paar keer gezien, maar mijn vader en mijn zus nog niet. Mijn vader houdt normaal niet van dat soort films, dus ik was best wel benieuwd wat hij ervan zou vinden. Uiteindelijk vonden ze het allebei een goede film. En dat is hij ook gewoon! Dus als je hem nog niet hebt gezien is het zeker een aanrader.

’s Avonds gingen we gourmetten. Dit doen we eigenlijk elk jaar met Pasen en Kerst, maar het is ook gewoon zo lekker en makkelijk. Iedereen kan kiezen wat hij of zo wil en ik vind het leuk dat je uit zo veel gerechten kan kiezen. Daarom vind ik van die all you can eat restaurants altijd zo leuk om te eten: je zit niet de hele avond bijna alleen maar hetzelfde te eten (al vind ik gewone restaurants ook heel leuk om te eten. Juist de afwisseling tussen die twee is fijn).

5d758feec5e0d373b36c24a317f29dfc

Hoe slim is dit? 

Maandag 21 april. Maandag was het nog steeds Pasen. Alleen gingen mijn ouders nu weg! Mijn oma was namelijk jarig op zondag en dat besloot ze maandag te vieren. Het was alleen voor kinderen en aanhang, dus mijn zus en ik moesten thuisblijven. Noh, daar gaat onze traditie om met het gezin te gourmetten! Gelukkig kwamen mijn vriend en een vriend van mijn zus, dus was het alsnog heel gezellig.

’s Middags hebben we eigenlijk bijna alleen maar spelletjes gespeeld. Mijn zus en ik hebben een Nintendo 64 en het werd tijd dat we die weer eens gingen gebruiken. We speelde Pokémon Stadium en Super Smash Bro’s. Ah, wat blijven het toch leuke spelletjes!

’s Avonds gingen we weer gourmetten en ook dit keer was het erg lekker. Na het eten keken mijn vriend en ik de Deense film the Green Butchers. Het is een beetje een vreemde film, maar hij is wel leuk. Het gaat over twee mannen die samen een slagerij openen. Helaas loopt de slagerij niet goed en het lukt ze maar niet om aan klanten te komen. Per ongeluk doet een van de mannen als hij naar huis gaat de koelcel dicht, terwijl de elektricien daar aan het werk is. ’s Ochtends vindt hij het lijk van de man en in een vlaag van paniek besluit hij het te fileren, te marineren en te verkopen. Het wordt een grote hit en klanten staan in rijen voor de deur. De man krijgt de smaak te pakken en vermoordt een aantal mensen om hun vlees te verkopen. De andere man is het er totaal niet mee eens, maar laat het alsnog toe. Het is zoals ik al eerder zei een vreemde film. Ik dacht toen ik over de film hoorde dat hij erg op Sweeney Todd zou lijken, maar dat is totaal niet zo. Als je hem gaat kijken en je vindt hem niet zoveel aan, raad ik je toch aan hem uit te zitten tot het einde. Vooral het einde is namelijk heel leuk en geeft de film een leuke en onverwachte wending.

997609c935db3bcaf3835deb84755f4f

Dinsdag 22 april. En op het moment dat ik dit schrijf is het dinsdag 22 april. Mijn vriend ging helaas weer naar huis. Gelukkig zie ik hem donderdag weer. Eigenlijk heb ik vandaag weinig gedaan. Vanmorgen heb ik weer aan mijn scriptie gewerkt (ik begin dat ding ondertussen wel zat te raken). ’s Middags heb ik met mijn vriend een stuk over de hei gewandeld en met mijn zus naar Friends gekeken. Daarna ging mijn vriend weer naar huis en ging ik naar pianoles. Dat ging gelukkig wel goed. Nog maar twee normale lessen en daarna beginnen de opnames. Mijn pianoleraar maakt namelijk na elk lesjaar een cd met een aantal opnames van nummers die je dat jaar hebt leren spelen. Ik vind het leuk om te hebben, maar heb een hekel aan het maken van de opnames zelf. Zodra ik weet dat het belangrijk is, gaat het piano spelen namelijk nog slechter dan normaal. Argh! Nog maar even heel goed oefenen dus.

Verder heb ik enorm veel zin om naar de Forever21 te gaan. Ik moet helaas nog anderhalve week geduld hebben, want volgende week vrijdag ga ik samen met mijn moeder. Voor die tijd kunnen we allebei niet, maar aah het liefst ga ik nu. De complete collectie die op de website staat kan ik inmiddels ongeveer dromen, haha.

Daarnaast kijk ik echt uit naar seizoen 2 van de geweldige serie Hannibal. Hij is al beschikbaar op verschillende downloadprogramma’s, maar ik download niet. Al heb ik daar momenteel wel even spijt van, haha. Maar ik las dat hij 6 mei in Engeland op tv komt, dus hopelijk komt hij daarna snel in Nederland op dvd uit. Zodra hij te koop is ren ik in ieder geval naar de winkels. Zo’n spannende en goede serie!

En nu kijk ik dus constant dit soort trailers, om toch nog iets van het nieuwe seizoen te kunnen zien. 

Morgen wordt een leuke dag. Dan ga ik namelijk met mijn beste vriendin naar een cupcake workshop! Hij zou eerst heel dichtbij zijn, maar het bedrijf die de workshops regelde ging eind vorig jaar failliet, dus we moesten wachten tot vakantieveilingen.nl (waar we de workshop hadden gewonnen als veiling) met een nieuwe regeling kwam. Dat kwam een paar maanden geleden en morgen gaan we dan eindelijk! We moeten vroeg opstaan, want het is in Son en Breugel en dat is meer dan 2,5 uur reizen vanaf waar wij wonen. Noh! Het wordt dus een lange reis, maar voor de workshop heb ik dat over. Ik wil al zo lang zo’n workshop volgen!

9ff5715761a72ceb66d7343033682b57

Cupcakes en Cath Kidston servies.. mijn ideale combinatie! 

Outfit van de dag: Mijn gekrompen rood/bruine jurkje van de Mango die ik nu maar als tuniek draag, met daaronder een zwarte korte broek en een donkerbruine 50 denier panty.

Beautyproducten van de dag: Wenkbrauwpoeder van Catrice, concealer van Catrice, blush van Clarins en NYX blush in de kleur Taupe om mee te shapen.

Liedje van de dag: Ik heb eigenlijk niet heel bewust naar muziek geluisterd. Naja, eventjes naar de radio dan, maar ik heb geen idee welke nummers ze toen speelden. Dus ik kies maar Monday van Ludovico Einaudi, aangezien ik die momenteel voor pianoles aan het oefenen ben.

Boek van de dag: Ik heb niks gelezen.

Film/serie van de dag: Tijdens het eten van mijn toetje keek ik naar Amazing Wedding Cakes op 24 Kitchen. Wauw, wat kunnen die mensen ongelooflijk mooie taarten maken, zeg!

 

Wat heb jij gedaan met Pasen?

Xx Sarah

 

Alle afbeeldingen komen van Pinterest.com. 

Een gedachte over “Een dag uit mijn leven: 19 – 22 april – scriptie, voorbereiden winactie & Pasen

Geef een reactie

