Review: Etos handzeep scrub

review etos handzeep scrub

De veranderingen in het weer de laatste tijd zijn funest voor mijn handen. Ik smeer ze al elke avond in met kokosvet, maar ook dat mocht niet meer baten. Mijn handen bleven kapot scheuren en ik had constant last van velletjes. Bij de Etos zag ik een handzeep met scrubdeeltjes staan en besloot te proberen of dat zou helpen. Inmiddels gebruik ik hem al een paar weken. Lees verder voor mijn review.

De handzeep zit in een doorzichtige pompflacon. Een simpele maar handige verpakking. Alleen werkte die van mij niet echt mee. In het begin werkte het pompje heel stroef, waardoor er bijna geen scrub uitkwam en raakte hij soms verstopt door de scrubdeeltjes. Na een aantal keer hard op het pompje gedrukt te hebben doet hij nu wel gewoon normaal. Het kan zijn dat dit gewoon toevallig bij mijn versie was en dat de andere versies wel gelijk normaal werken.

review etos handzeep scrub 2

De handzeep zelf is lichtblauw van kleur en zit vol met donkerblauwe scrubdeeltjes. De scrubdeeltjes zijn klein en zitten tussen mild en grof in. Je hebt van die milde scrubs waarbij je het gevoel hebt dat er niks gebeurd. Dat is bij deze niet zo! Maar ze zijn ook weer niet zo grof dat je de scrub niet dagelijks kan gebruiken. Het zit er tussenin en dat is bij dagelijks gebruik precies goed.

review etos handzeep scrub 3

De zeep maakt mijn handen tijdens het wassen schoon, maar droogt ze niet uit. De scrubdeeltjes scrubben mijn huid en laten mijn handen na afloop lekker zacht aanvoelen. Ik heb nog een beetje last van velletjes, maar sinds ik deze handzeep scrub dagelijks gebruik is het wel een heel stuk verminderd. Ondanks dat ik een gevoelige huid heb, heb ik geen last van irritaties. Hier was ik van tevoren wel even bang voor, maar ik heb nergens last van.

Ik vind de Etos handzeep scrub een fijn product. En het is ook nog eens heel budgetproof. Voor een pompflacon van 300 ml betaal je namelijk maar €1,35! De handzeep is uiteraard verkrijgbaar bij de Etos.

Wat vind jij van deze handzeep met scrubdeeltjes?

Xx Sarah

5 gedachtes over “Review: Etos handzeep scrub

  1. kaoutarschrijft zegt:

    Lijkt mij een fijne handzeep. Alleen zie ik wel dat er enzyl alcohol en parfum in de ingrediënten staan. En ik wil je niet bang maken, maar de combi benzyl alcohol en parfum droogt na een tijdje (veel gebruik) je huid uit. Dat had ik tenminste ooit gelezen. Heb je ooit gedacht aan Zwitsal? Mijn broertje gebruikt het nu voor zijn handen en dat maakt zijn handen zacht en niet droog.

Geef een reactie

