Shoplog: Forever 21 en H&M

shoplogheader

Afgelopen vrijdag ging ik met mijn moeder winkelen in Amsterdam. Bij de Forever 21 en de H&M heb ik een aantal leuke spullen gekocht. Ik wilde de shoplog eigenlijk filmen, maar wegens tijdgebrek maak ik er toch maar een artikel van. Lees verder om te zien wat ik allemaal heb gekocht.

De winkel waar we als eerst heen gingen en waar ik ook het meest heb gekocht, is de Forever 21. Ik ben in Londen en Antwerpen al een paar keer in de Forever 21 geweest en vind het een hele leuke winkel, dus ik keek er echt naar uit. We waren er een kwartier na openingstijd en konden rustig rondkijken.

Maar helaas was alleen dat het rustige. Voor de paskamers stonden enorm lange rijen. Maar ja, ik wilde nu wel graag de spullen passen, dus we zijn in de rij gaan staan. Het duurde maar liefst een uur voordat we eindelijk aan de beurt waren! En het werd alleen maar drukker! Na het passen liepen we naar de kassa, waar we weer drie kwartier in de rij hebben gestaan. Mensen stonden gewoon foto’s en filmpjes te maken van de rijen. Echt Forever 21, waarom maken jullie zo’n grote winkel met zo weinig paskamers en kassa’s?

Toch heb ik er aantal leuke spullen gekocht. Waarschijnlijk het enige wat ik er de komende tijd ga kopen, want als het altijd zo belachelijk druk is, ga ik er niet elke keer als ik in Amsterdam ben heen.

shoplog1

Na het inleveren van mijn scriptie wil ik gaan beginnen met hardlopen. Ik wil dat al een hele tijd, maar stel het steeds uit. Maar als ik klaar ben met mijn scriptie heb ik geen excuses meer en wordt het tijd om te beginnen. Ik kocht daarom deze twee sportbroekjes. Ze lijken hetzelfde, maar de blauw/zwarte is van een dunne, glanzende stof en de roze/oranje juist weer van een iets dikkere en stuggere stof. Aan beide broekjes hing een kaartje dat ze lucht en vocht doorlaten en zo, dus de werking is hetzelfde. Ik ben benieuwd of ik tijdens het hardlopen verschil ga merken. Een van de broekjes hou ik thuis en de andere leg ik bij mijn vriend in Amsterdam. Zo kan ik elke week hardlopen. Beide sportbroekjes kosten €12,75 per stuk.

shoplog2

Ook kocht ik deze skater skirt. Het is een simpel rokje, maar ik vind de kleur leuk. Lekker fel! Daarnaast zit hij gewoon lekker en voor €5,95 kon ik hem niet laten liggen.

shoplog4

Voor in de zomer kocht ik deze broekrok. Ik heb een paar jaar geleden een broekrok bij de Mango gekocht en die vind ik heel lekker zitten. Eerst was ik niet zo van de broekrokjes en dat ben ik eigenlijk nog steeds niet, maar deze ziet er eigenlijk uit als een rokje, alleen heb je geen last van inkijk tijdens het fietsen, haha. De stof is heel dun, wat het een perfect broekrokje maakt voor op hele warme dagen. Ik betaalde er €17,75 voor.

shoplog3

Ik twijfelde eerst of ik het broekrokje wel zou kopen, omdat ik ook al deze rok kocht en bang was dat de prints te veel op elkaar zou lijken. Uiteindelijk viel dat hartstikke mee, dus ik kocht ze gewoon allebei. Het rokje is wit met roze bloemen en groene blaadjes. Onder de buitenste stof zit een ingebouwd wit onderrokje. Ik vind het altijd heel fijn als rokken en jurkje al een onderrok bevatten, omdat je je dan niet constant druk hoeft te maken of hij doorschijnt of dat je eigen onderrok te lang is. Ik ben dol op dit soort zwierige rokjes en weet nu al dat ik deze van de zomer regelmatig ga dragen. Ook deze kost €17,75.

shoplog5

Als laatste kledingstuk nam ik bij de Forever 21 dit jurkje mee. Toen ik hem zag hangen dacht ik eerst dat hij veel te kort zou zijn. Ik heb ondertussen regelmatig jurkjes bij de Forever 21 gepast, maar tot nu toe waren ze allemaal veel te kort. Lang zijn heeft zo ook zijn nadelen… Gelukkig was de lengte van dit jurkje langer dan op het eerste gezicht leek. Het model en de print vind ik erg leuk. Ook zit er een smal riempje bij. Het jurkje kost €10.

shoplog7

Het laatste product dat ik bij de Forever 21 kocht waren haarelastiekjes. Een beetje saai om te laten zien, maar het zijn elastiekjes zonder ijzeren stukje. Hierdoor beschadigt je haar niet als je een elastiekje in doet. Ik zocht ze al een tijdje en heb ze  nu dan eindelijk. Voor een setje betaalde ik €1,50.

shoplog6

Bij de H&M kocht ik ook nog twee kledingstukken. Het eerste kledingstuk was dit jurkje. De kleur is rood, maar neigt naar roze. Aan de buitenkant van het bovenste gedeelte zit een doorzichtig stukje met ruitjes, wat ik een leuk detail vind. Het jurkje kost €9,95.

shoplog8

Als laatst kocht ik bij de H&M een soort kimonovestje. Normaal hebben die wat langere mouwen, dus ik weet niet precies hoe ik het moet noemen, maar ik noem het maar gewoon een kimonovestje. Hij komt net tot over mijn billen en is lekker wijd. Het vestje is zwart met witte bloemen met paars en rood. Ik vind dit soort vestjes heerlijk voor in de zomer, als alleen een hemdje te koud is, maar een normaal vest te warm is. Daarnaast staat hij gewoon leuk over jurkjes heen, zoals over mijn nieuwe H&M jurkje. Het kimonovestje kost €19,95.

Dat waren al mijn aankopen! Doordat ik zo druk ben met mijn scriptie kom ik niet meer echt aan winkelen toe, dus ik vond het heerlijk om weer eens een dagje de stad in te gaan met mijn moeder. En ik ben super blij met mijn aankopen!

 

Wat vind jij van mijn aankopen? Wat heb jij de laatste tijd geshopt?

Xx Sarah

10 gedachtes over “Shoplog: Forever 21 en H&M

    • saarenzo zegt:

      Ze hebben nu bij de Forever 21 heel veel van dit soort kleding. Dus als je nog dingen met bloemetjes wil hebben kan je er het best binnenkort heengaan 🙂

  1. Nathalie zegt:

    Hi saar! Kijk net al een lange tijd rond op je blog! Doe je leuk! Nog even en dan zijn we beiden afgestudeerd en dan kun jij lekker alle tijd in je blog steken!

    X vanuit Rosmalen

Geef een reactie

