Review: Bourjois Blush – 41 Healthy Mix

Review Bourjois Blush – 41 Healthy Mix

Laatst schreef ik een artikel waarin ik vertelde hoe je de ondertoon van je huid kan bepalen. Voor alle dames en heren met een warme ondertoon review ik vandaag een mooie blush van Bourjois.

De blush zit in het bekende ronde doosje die Bourjois voor al haar blushes en oogschaduwmono’s gebruikt. Het doosje heeft dezelfde kleur als de blush. Aan de binnenkant van de deksel zit een spiegeltje. Het is een heel klein spiegeltje, waardoor ik hem wat onhandig en liever mijn eigen spiegel gebruik. Maar als je de blush onderweg wil gebruiken en geen spiegeltje bij je hebt is het een handige oplossing. De verpakking sluit door middel van een magneet.

Review Bourjois Blush – 41 Healthy Mix 2

Bij de blush zit een platte blush kwast. Ik vind de kwast wel fijn. Het is niet de meest geweldige kwast. Daarvoor zijn de haren niet stevig genoeg. Maar de haren zijn zacht en de kwast voelt prettig aan op mijn gezicht. Daarnaast pakt de kwast genoeg product op om de blush goed mee aan te brengen. Een prettig extraatje!

Review Bourjois Blush – 41 Healthy Mix 3

Ik heb de blush in de kleur 41 Healthy Mix. Het is een perzikkleurige blush. Bourjois maakte deze blush als aansluiting voor bij de Healthy Mix lijn en zegt dat de blush ideaal is voor elke huidskleur. Persoonlijk vind ik hem te warm van kleur om neutraal te zijn. Dat betekent niet dat mensen met een koele ondertoon hem niet kunnen dragen, maar ik denk gewoon dat de kleur mensen met een warme ondertoon meer flatteert.

Review Bourjois Blush – 41 Healthy Mix 5

De verpakking heeft allemaal kleine shimmers en als ik de blush in het licht hou zie ik de shimmers ook wel in de blush zitten. Het zijn er echter heel weinig en na het aanbrengen van de blush zie je er niks meer van terug. Zelf vind ik dit geen probleem. Ik ben niet zo’n fan van glanzende blushes. Maar als je het liefst een blush met shimmers hebt kan je deze beter overslaan. De blush ruikt poederig en bloemig. Ik vind het wel lekker. Na het aanbrengen ruik je hier niks meer van.

Review Bourjois Blush – 41 Healthy Mix 4

Bourjois zegt het volgende over deze blush:

“Poederblush voor een gezonde blos op je wangen. Het extreem fijne en lichte poeder kan je perfect vervagen om je wangen te stylen zoals je wenst. Je kunt kiezen uit een schat aan kleurtjes voor elke dag, elke nacht en voor ieder seizoen. In het fraaie doosje vind je een kwastje en een spiegeltje. Handig om je blos snel even bij te werken!”

Voor de liefhebbers staan hieronder de ingrediënten van deze blush.

TALC, SYNTHETIC FLUORPHLOGOPITE, PARFUM (FRAGRANCE), BENTONITE, ZEA MAYS (CORN) STARCH, DIMETHICONE/METHICONE COPOLYMER, HYDROXYCITRONELLAL, CINNAMYL ALCOHOL, DEXTRIN, MAGNESIUM ALUMINUM SILICATE, EUGENOL, BENZYL SALICYLATE, LINALOOL, EVERNIA PRUNASTRI EXTRACT, CITRONELLOL, GERANIOL, AMYL CINNAMAL, ALPHA-ISOMETHYL IONONE, HEXYL CINNAMAL, COUMARIN, BENZYL BENZOATE, LIMONENE, BENZYL ALCOHOL, FARNESOL, BENZYL CINNAMATE,[+/- (MAY CONTAIN):CI 15850 (RED 7 LAKE), CI 19140 (YELLOW 5 LAKE), CI 75470 (CARMINE), CI 77007 (ULTRAMARINES), MICA, CI 77491, CI 77492, CI 77499 (IRON OXIDES), CI 77891 (TITANIUM DIOXIDE)].11BMT008-2C

De blush is gebakken. Hierdoor is de blush goed gepigmenteerd en heb je er maar weinig van nodig. Ik breng ’s ochtends twee dunne laagjes aan en heb dan een mooie gezonde kleur op mijn wangen. Het is een heel natuurlijke kleur. Ik twijfelde toen ik de kleur kocht of hij niet te oranje zou zijn, maar het effect is juist heel mooi. De blush blijft goed zitten. De 2,5 gram die in de verpakking zit lijkt weinig, maar door de goede pigmentatie en de lange houdbaarheid kan je hier lang mee doen.

Review Bourjois Blush – 41 Healthy Mix 6

L: swatch, R: de blush uitgeveegd. 

Review Bourjois Blush – 41 Healthy Mix 8 Review Bourjois Blush – 41 Healthy Mix 7

Ik ben heel blij met deze blush! Eerder probeerde ik al een cream blush van Bourjois. Die vond ik al fijn, maar de poederblushes van Bourjois zijn nog beter! Ik ga er zeker meer kleuren van halen.

De poederblush van Bourjois kost €10,95 voor 2,5 gram. De producten van Bourjois zijn verkrijgbaar bij de drogist en sommige parfumerieën.

 

Wat vind jij van deze blush? Heb jij al eens een blush van Bourjois geprobeerd?

Xx Sarah

4 gedachtes over “Review: Bourjois Blush – 41 Healthy Mix

Geef een reactie

