TAG: de nom nom nom tag

091108e049ede146a23bbf0d8bce11ff

Op Teskuh.nl kwam ik de nom nom nom tag tegen. Geen tag over beauty, maar over iets anders waar ik ook dol op ben… eten! Vandaag beantwoord ik de vragen van deze tag. Lees verder voor mijn antwoorden.

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)?

Ik bel dol op een wit bolletje met hagelslag en kaas. Dat klinkt enorm vies, maar het is heel lekker. Echt, iedereen kijkt mij raar aan als ik zo’n broodje klaarmaak waar ze bij zijn. Maar iedereen die het heeft geproefd vond het lekkerder dan verwacht.

Wat ik totaal niet lekker vind is zuurkool. Ik houd absoluut niet van zuurkool en weiger het ook gewoon te eten. Mijn vriend gelukkig ook, dus dat scheelt een hoop gedoe later, haha. Oh en ik houd niet zo van pasta. Maar dat ben ik weer aan het leren eten (vroeger bleek je me wakker te kunnen maken voor een bord spaghetti, nu krijg ik het amper naar binnen) en ik vind het leuk om pastadeeg te maken en om pastagerechten te maken. Dat eet ik dus wel gewoon, maar wel met tegenzin. Al is het met een stuk minder tegenzin dan bij zuurkool. Bah, wat is dat vies zeg!

7e6e0983e41cf5b4665f5f05de4ffa40

Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?

Ik heb niet echt een bepaald gerecht die ik heel vaak kook. Wel maak ik als ik iets simpels maar lekkers wil maken graag een curry. Maar het is niet zo dat ik die heel vaak maak. Wat ik leuk vind om te maken zijn salades. En dan geen simpele ceasar salade, maar echt experimenteren met fruit, groenten en vlees of vis. En ik vind uitgebreidere gerechten leuk om te maken. Ik kan echt genieten van een hele dag werken aan de perfecte gevulde kip.

95aa034dc778596ec8b979458a8b3b87

In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?

Ik wissel graag af met soorten eten en heb dan ook niet een favoriet (soort) restaurant. Ik vind Grieks eten erg lekker, maar Frans eten ook en ga met mijn vriend vaak naar sushi restaurants. Dus geen idee. Sowieso lijkt het me niet leuk om elke dag bij hetzelfde restaurant te eten. Ik denk dat dat heel snel gaat vervelen.

3690652ca8d236a673fdc1ab3202bdae

Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?

Mijn broodje zou de broodjesvariant zijn van een salade die ik ooit heb bedacht en thuis erg goed in de smaak valt en die ik dan ook regelmatig moet maken. Het broodje zelf zou wit zijn, omdat daar de minste smaak aan zit en het brood dan niet afleid van de ingrediënten. Op het broodje zou het volgende zitten: rucola sla, komkommer, tomaat, brie, gebakken prosciutto, stukjes kippendijen gebakken in honing, aardbeien die tot een warme saus zijn “gesmolten”, geroosterde walnoten en een beetje honingmosterdsaus. De naam weet ik niet. De salade noemen we thuis altijd de Sarahlade, een samenvoeging van Sarah en salade (heel flauw, maar we wisten niks en iedereen snapt nu wel wat ermee bedoelt wordt). Maar voor een broodje is dat niet echt van toepassing.

e8501e205321872201ce35ea82037ed6

Deel een handige kooktip:

Investeer in kookgerei van goede kwaliteit. Je hebt zo veel meer aan een pan die jouw eten op de juiste manier klaarmaakt, dan aan een pan die alles laat aanbranden zodra je er iets in legt. Producten van goede kwaliteit zijn vaak aan de dure kant, maar op de lange termijn scheelt het een hoop geld aan spullen die om de paar jaar toe zijn aan vervanging.

Een tweede tip is om te experimenteren met opmaak. Je gerecht kan heel lekker zijn, maar als alles op het bord gekwakt zit en er niet uitziet bederft dat deels het plezier van eten. Het oog wil immers ook wat. Dit hoeft niet elke dag, maar als je tijd hebt is het leuk en handig om te spelen met de opmaak van het bord.

Wat staat er nog op je food baking bucket list?

Pfff zo veel dingen. Kreeft, gevulde kalkoen à la Thanksgiving, rainbow taart… ongeveer elk gerecht uit elk kookboek dat ik heb (en dat zijn er veel!).

fe294f07e5a50b03a3a6a48b03427a72

Zelf koken / Eten bestellen / Buiten de deur eten

Ik ben dol op buiten de deur eten. Alles eraan vind ik leuk. Het uitzoeken van een restaurant, de sfeer, de omgeving, het scannen van de menukaart en tussen al dat lekkers een bepaalde gerecht kiezen, de spanning in de tijd dat je op je eten wacht, de opmaak van de borden, de eerste hap van een onbekend gerecht… ik kan daar echt van genieten!

Maar als ik ergens van houd is het zelf koken. Als ik niet zo druk bezig zou zijn met studeren zou ik elke dag in de keuken staan. En hoewel ik straks druk op zoek moet gaan naar een baan, kijk ik nu al uit naar de dagen dat ik weer een hele dag kan besteden aan het bakken van een brood, het kneden van het pastadeeg tot het soepel genoeg is om door de pastamachine gehaald te worden om er vervolgens uit te komen slierten tagliatelle en het bedenken van zomerse salades. Heerlijk!

Dus de meeste dagen zelf koken en buiten de deur eten om mee af te wisselen. Want dat laatste moet je niet te vaak doen. Dan wordt het minder speciaal.

a571c2159cc9d6329055d9d399968a3f

Ben je ergens allergisch voor?

Ja, voor mosselen. En daar heb ik geen problemen mee, want ik vind ze totaal niet lekker!

Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd?

De chocolate chip cookies met witte chocola van de Coffee Company. Ik wilde laatst per se zo’n koekje en heb half Amsterdam afgezocht naar zo’n koekje (er was geen Coffe Company in de buurt), maar ze waren nergens te koop. Weken lang heeft mijn vriend mijn gezeur en verlangen naar de desbetreffende koekjes aan moeten horen. Gelukkig ging ik laatst weer eens naar de stad en toen hadden ze er nog twee liggen bij de Coffee Company. Heb ze gelijk meegenomen en ooohh wat zijn ze toch lekker!

05bdab8ce7d6c9fd3b1eca608475f326

Wat is je favoriete toetje?

Alles waar meringues in zit. Pavolva, Etos Mess of gewoon losse meringues. Ik ben dol op meringues! Oh en trifle. Maar een bak vol fruit kan ik ook zeker waarderen. En gele vla met aardbeien en blauwe besjes. Mijn vader haalt dat in de zomer wel eens en soms eten we dan heerlijke, witte asperges met saus van eieren, een mooi stuk zalm en gebakken krieltjes en dan als toetje gele vla met aardbeien en blauw besjes. Zo lekker! Misschien niet zo’n bijzondere maaltijd, maar als we dat eten ben ik een gelukkig mens.

 

Dat was de tag! Neem hem gerust over en laat als je hem overneemt een comment achter. Ik vind het namelijk heel leuk om andermans antwoorden te lezen.

Xx Sarah

 

Alle afbeeldingen komen van Pinterest.com. 

6 gedachtes over “TAG: de nom nom nom tag

    • saarenzo zegt:

      Haha als ik ergens woon waar de oven wel naar behoren werkt? Onze oven begint steeds meer kuren te krijgen, dus een perfecte gevulde kip gaat nu denk niet meer lukken. Dus uhm.. op mijn house warming party over 2 jaar? :p

  1. kaoutarschrijft zegt:

    Wat wat er bestaan superlekker chocolate chip cookies met witte chocola en jij verteld mij daar helemaaal niets over?! Haha en de Sarahlade (hoe spreek je dat uit? Ik struikel over het woord heen :p) klinkt superlekker

Geef een reactie

