Review: Lee Stafford Dry Shampoo

Review Lee Stafford Dry Shampoo

Degene die droogshampoo heeft uitgevonden is briljant. Ik kan niet meer zonder! Mijn pony wordt sneller vet dan de rest van mijn haar en om te voorkomen dat ik mijn haar dagelijks moet wassen, gebruik ik graag droogshampoo. Sprayen, inwrijven, uitkammen en you’re good to go. De afgelopen tijd testte ik de droogshampoo van het merk Lee Stafford.

Ik ken het merk Lee Stafford al van de sea salt spray van het merk, die ik in de zomer graag gebruik. Lee Stafford is een kappersmerk, maar is gelukkig gewoon bij de drogist te koop. Wel is het iets duurder dan bijvoorbeeld Andrélon. Daarvoor krijg je vaak wel betere kwaliteit. Dan heb ik die paar euro extra er wel voor over.

Review Lee Stafford Dry Shampoo 3

Sorry voor de ietwat wazige foto. De bus rolde steeds weg, haha. 

Net als de andere producten van Lee Stafford zit de droogshampoo in een vrolijke, knalroze verpakking. I like! Lekker girly. Ik heb de originele versie. Er is ook een variant voor donker haar verkrijgbaar. Een nadeel van droogshampoos is namelijk dat het zo’n witte waas op je haar achterlaat. Bij blond en lichtbruin haar valt niet dit op, maar bij donkerbruin en zwart haar is de waas moeilijk weg te krijgen. Voor dames en heren met een donkere haarkleur raad ik dan ook de versie voor donker haar aan.

Voor degenen die niet bekend zijn met droogshampoo even een snelle uitleg. Droogshampoo is een poeder dat je op vet haar spuit. Het poeder zuigt het vet als het ware uit je haren. Als je het poeder uit je haar wrijft, is het vette laagje verdwenen en ziet je haar er weer uit alsof je het pas hebt gewassen. Super handig! Droogshampoo maakt je haar echter niet schoon. De dag nadat je droogshampoo hebt gebruikt moet  je je haar wel gewoon weer wassen. Droogshampoo verwijdert namelijk geen vuil van je haar en hoofdhuid en laat je haar, als je het te veel gebruikt, vies en heel stug aanvoelen.

Review Lee Stafford Dry Shampoo 2

De droogshampoo van Lee Stafford werkt niet anders dan alle andere droogshampoos. Over het effect ben ik erg tevreden. De droogshampoo laat mijn haar er weer mooi uitzien en zorgt voor een beetje extra volume. Maar gelukkig niet voor te veel. Ik heb bij droogshampoo namelijk wel eens dat het mijn pony veel te volumineus maakt. Dan bleef mijn pony half overeind staan als ik mijn hand erdoorheen haalde, haha! Maar bij de droogshampoo van Lee Stafford heb ik dat niet. Het effect is precies goed. Ik ben fan!

Review Lee Stafford Dry Shampoo 4

Vet haar.

Review Lee Stafford Dry Shampoo 5

Droogshampoo gebruikt.

Review Lee Stafford Dry Shampoo 6

Na het uitwrijven van de droogshampoo. Mijn haar lijkt hier lichter te zijn. Dit komt echter door mijn camera, niet door de droogshampoo.

Review Lee Stafford Dry Shampoo 7

Yaay, mijn haar is niet meer vet!

Lee Stafford is o.a. verkrijgbaar bij Etos. Voor de droogshampoo betaal je €9,99 voor een bus met van 150 ml.

 

Wat vind jij van droogshampoo? Welke is jouw favoriet?

Xx Sarah

 

Pssst…. heb jij al op mij gestemd voor de Insiders Tip van de Maand van Stylefruits? 

7 gedachtes over “Review: Lee Stafford Dry Shampoo

  1. Beautyjuf zegt:

    Ondanks de goede en fijne werking, vind ik dit erg duur. Bij mij vliegen de droogshampoos erdoorheen. Met deze prijzen houd ik niets meer over in mijn portemonnee 😉

Geef een reactie

