Review: Essence Studio Nails Pro White Glow

Review Essence Studio Nails Pro White Glow

Dinsdag kocht ik bij de Trekpleister een setje met allemaal producten van Essence. Vandaag is het tijd voor het eerste review van een product uit het setje: de Studio Nails Pro White Glow.

De nagellak is een nail whitener. Essence heeft vier verschillende nail whiteners in haal assortiment: Pro White Rose, Pro White Effect, Pro White Nail Hardener en Pro White Glow. Alle vier de producten laten je nagels witter lijken.

Ik heb dus de Pro White Glow. Het is een transparante roze nagellak. De verpakking is super simpel: doorzichtig flesje en een witte, plastic dop. Het oogt goedkoop, maar aan de andere kant is het ook heel goedkoop. Ach, mij hoor je niet klagen. Bij gekleurde nagellak vind ik het wel leuk als het in een mooie verpakking zit, maar met zo’n basic iets vind ik dat niet echt nodig. Het kwastje heeft een gemiddelde grootte, wat prima lakt.

Essence zegt het volgende over de Pro White Glow nail whitener: “Een blush voor je nagels! Deze roze-transparante nagellak versterkt de natuurlijke kleur van je nagels en maakt de nagelrandjes zichtbaar lichter! Voor een prachtige, verzorgde, glossy look. Wow!”

Review Essence Studio Nails Pro White Glow 2

De nail whitener laat je nagels optisch witter lijken. Het is dus geen blijvend effect, maar het komt puur door de kleur van de nagellak. De roze kleur van Pro White Glow moet de nagelranden witter maken en de nagelbedden meer roze. Ook werkt het goed als je gele nagels hebt gekregen door overmatig nagellak gebruik. Zelf heb ik dat niet, dus op dat punt heb ik het niet kunnen testen.

Na het aanbrengen van de nagellak merk ik gelijk dat mijn nagelbedden meer roze lijken. Vlak na het aanbrengen was ik even bang dat de kleur wat onnatuurlijk zou zijn, maar al snel was ik eraan gewend en vind ik het resultaat wel mooi. Alleen ik merk geen verschil met mijn nagelranden, terwijl vooral die wel een oppepper kunnen gebruiken.

De nagellak geeft een mooie glans en laat mijn nagels er net even wat verzorgder uitzien. Door de roze kleur is het effect mooier dan wanneer ik een gewone, transparante nagellak gebruik. Het is geen product om over naar huis te schrijven, maar op zich ben ik er wel tevreden mee. Dior kwam geloof ik een paar jaar geleden met een soortgelijk product en gaf ongeveer hetzelfde resultaat. Nou, zoveel geld zou ik er nooit voor over hebben. Maar voor nog geen twee euro is het een leuk product. Extra pluspunt trouwens: het droogt super snel!

Op de foto’s hieronder kan je het verschil zien. Allereerst sorry voor de staat van mijn nagels. De conditie van mijn nagels is echt slecht. Maar ik weet ook niet hoe het komt. Ze brokkelen constant af en mijn nagelriemen zijn heel droog, ondanks dat ik ze elke avond goed insmeer met kokosvet. Iemand tips?

Review Essence Studio Nails Pro White Glow 3

Geen nagellak.

Review Essence Studio Nails Pro White Glow 4

Ringvinger gelakt met Pro White Glow. Hier zie je het kleurverschil bij de nagelbedden goed.

Review Essence Studio Nails Pro White Glow 5

Alle nagels gelakt met Pro White Glow. 

Studio Nails Pro White Glow kost €1,79 (8 ml) en is verkrijgbaar bij filialen van Kruidvat met een tweede Essence schap.

 

Wat vind jij van deze nail whitener?

Xx Sarah

 

Pssst…. heb jij al op mij gestemd voor de Insiders Tip van de Maand van Stylefruits? 

 

3 gedachtes over “Review: Essence Studio Nails Pro White Glow

Geef een reactie

