Review: Essence Blush Up! Ombre blush – 10 Heat Wave

Review Essence Blush Up! Ombre blush – 10 Heat Wave

Mijn liefde voor blush begon toen ik voor het eerst een Benetint van Benefit op mijn wang smeerde en is sindsdien alleen maar groter geworden. Goede reden om verschillende blushes uit te proberen. Vandaag review ik een blush van Essence, die er door het ombre effect alleen al prachtig uitziet.

Review Essence Blush Up! Ombre blush – 10 Heat Wave 2

Ik had deze blush al meerdere keren zien liggen. En hoewel ik het ombre effect heel mooi vond, heb ik hem al die tijd laten liggen. De reden? Ik dacht dat hij veel te oranje voor mij zou zijn. Ik mag dan wel een warme ondertoon hebben, zodra ik oranje blushes op mijn wangen aanbreng zie ik er heel raar uit. Maar de blush zat in het Essence setje van Trekpleister die ik laatst kocht. Zo kon ik alsnog kijken of de kleur nou wel of niet wat voor mij is.

Review Essence Blush Up! Ombre blush – 10 Heat Wave 4

De blush zit in een doorzichtige plastic verpakking. Hij sluit met behulp van een klik-systeem. Het is geen mooie verpakking, maar wel een handige. Je kan namelijk gelijk zien welke kleur je hebt. De blush zelf is een poederblush. Aan de linkerkant is de blush oranje, aan de rechterkant roze en in het midden zit een mix van die twee kleuren, die samen een mooie koraalkleur vormen. De roze kleur is voor mij nog wel draagbaar, maar de oranje kleur is veel te oranje en warm van kleur voor mijn lichte huid. De kleur in het midden vind ik het mooist en die gebruik ik dan ook voor de foto’s.

Review Essence Blush Up! Ombre blush – 10 Heat Wave 5

De blush lijkt een matte finish te hebben. Ik stond dan ook een beetje verbaasd in de spiegel te kijken toen ik na het aanbrengen opeens wat shimmers op mijn wangen zag. Ik dacht eerst dat het misschien shimmers waren die van een andere blush in mijn blush kwast waren achtergebleven. Maar na een inspectie van de blush in beter licht bleken er onder de bovenste laag (die wel een matte finish heeft) gewoon shimmers in de blush te zitten. Het aantal shimmers in de blush is echter minimaal en het is alleen te zien als er licht op je wangen valt. Wel apart. Meestal heb je bij een budget blush een overspray met heel veel shimmers en blijkt de blush daaronder bijna mat te zijn, maar bij deze blush is dat andersom!

Review Essence Blush Up! Ombre blush – 10 Heat Wave 3

Dit is de eerste blush van Essence die ik probeer en ik moet zeggen dat ik verrast ben door de pigmentatie. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat er maar weinig kleur vanaf zou komen, maar ik moet echt voorzichtig doen tijdens het aanbrengen van deze blush. Geen kleur die ik ’s ochtends even snel aanbreng als ik geen goed licht heb! Gewoonlijk draag ik heel natuurlijke en subtiele blush kleuren en deze blush valt niet onder die categorie. Toen ik hem net had aangebracht moest ik dan ook zeker even wennen aan de opvallende kleur, maar nu ik hem vaker heb gedragen vind ik de kleur eigenlijk wel leuk! Al denk ik wel dat de kleur het best tot zijn recht komt als mijn huid in de zomer iets bruiner is geworden. Voor (hele) bleke huidjes, zoals de mijne nu, kan de kleur iets te warm en te fel zijn. Maar ja, dat is ook weer een kwestie van wennen. Wel is de blush wat poederig, dus even je kwast aftikken is een must.

Review Essence Blush Up! Ombre blush – 10 Heat Wave 6

L: de oranje kleur, M: de twee kleuren gemengd, R: de roze kleur. 

Review Essence Blush Up! Ombre blush – 10 Heat Wave 7

De blush lichtjes aangebracht. 

Review Essence Blush Up! Ombre blush – 10 Heat Wave 8

De blush zo subtiel mogelijk aangebracht. Zo ziet het er nog best wel natuurlijk uit! 

Ik ben blij dat ik alsnog deze blush aan mijn stash heb kunnen toevoegen. De pigmentatie heeft mij blij verrast, de blush blijft prima zitten en de kleur is mooi. Ik hou het nu vooral nog bij mijn iets minder opvallende blushes, maar als het zomer is en mijn huid wat getinter is zal ik deze blush zeker vaak tevoorschijn pakken.

De Essence Blush Up! Ombre blush kost €3,89 (8 gram) en is verkrijgbaar bij Kruidvat en Trekpleister. Ook is er een variant met drie roze kleuren met een koele ondertoon. Persoonlijk vind ik die wat minder spannend en aantrekkelijk dan Heat Wave, maar ja ik heb dan ook een warme ondertoon.

 

Wat vind jij van deze blush?

Xx Sarah

 

Pssst…. heb jij al op mij gestemd voor de Insiders Tip van de Maand van Stylefruits?

 

6 gedachtes over “Review: Essence Blush Up! Ombre blush – 10 Heat Wave

Geef een reactie

