TAG: Make up confidential

TAG Make up confidential

Yaay, het is weer eens tijd voor een tag! Een tijdje geleden zag ik op Beautylab.nl de make up confidential tag. Ik vond hem erg leuk en neem hem vandaag over. Dus wil jij weten welk beauty product ik het langst hebt, welk product ik echt waardeloos vind… en meer? Lees dan verder!

What is the oldest item in your collection?

Echt hele oude producten heb ik niet meer. Afgelopen winter heb ik mijn beauty stash eens even goed uitgemest, dus alle producten die ik jaren geleden heb gekocht heb ik al een tijdje niet meer. Het eerste make up product dat ik kocht was een van de beroemde oogschaduwtorentjes van Miss Helen. In de kleuren felgroen, donkergroen en blauw… Pffff, aan die periode wil ik niet teveel denken, haha. Vooral niet omdat ik er een allergische reactie op kreeg en met opgezwollen oogleden rondliep met daarop de oogschaduw gesmeerd (ik zat toen nog in een ontkenningsfase dat het door de oogschaduws kwam).

Na even in mijn stash te hebben gezocht vond ik alsnog twee oude producten: Clarins Stardust for Face en Clarins Stardust for Eyes. Deze twee producten kreeg ik ooit van mijn moeder, aangezien zij allergisch is voor make up en ze anders weg zou gooien. En zij heeft ze volgens mij een keer van mijn oma gekregen. Beide producten zijn limited edition en komen uit 1999. Toen ik pas begon met make up heb ik de donkerste kleur uit het gezichtspalette wel eens als oogschaduw gebruikt, maar daarna heb ik ze eigenlijk nooit meer aangeraakt. Daarvoor zijn ze gewoon te oud. Maar ik vind het weer zonde om weg te gooien.

What is the newest item?

Dat zijn er veertien! Vorige week kocht ik namelijk bij de Trekpleister een tasje met daarin veertien Essence producten. Was ook wel nodig, want ik had daarvoor al een tijdje geen nieuwe make up meer gekocht en mijn la met nog-te-reviewen-producten begon aardig leeg te raken.

review-clarins-nude-inspiration-double-palette-teint-blush

What is the most expensive item?

Hmmm, heel veel dure make up producten heb ik niet. Ik denk dat de duurste een blush & face palette van Clarins is. Die kost €40. Het palette is een limited edition van vorig jaar. Jammer, want de blush is zó ontzettend mooi.

What is the cheapest/most affordable item? (that you use a lot!)

Gelukkig gebruik ik veel betaalbare producten, dus deze vraag is niet zo moeilijk. De goedkoopste producten die ik vaak gebruik zijn een concealer van Catrice en een wenkbrauwpoeder setje van Catrice. Beide producten zijn echt top! Als ik er één moet kiezen wordt het de wenkbrauwpoeder. Die gebruik ik namelijk (bijna) elke dag en de concealer niet. Echt een aanrader!

wp2

What was the biggest bargain?

Ik wilde net zeggen dat ik eigenlijk nooit een echt make up koopje heb gehad, tot ik me opeens iets bedacht wat mij in December intens blij heeft gemaakt: de Mini Mani Month adventskalender van Ciaté. Een adventskalender vol met nagellakjes! Hij heeft een waarde van €139,95 en kostte €45. Ik vond dat te duur en liet hem daarom liggen. Eind December was de kalender opeens te koop met 50% korting, waardoor hij €22,50 kostte. Ik had nog een VVV bon van €12,50 en ging gelijk naar de Bijenkorf in Amsterdam, waar ik de kalender uiteindelijk meenam voor maar €10. Het was ook echt de allerlaatste en er stond al iemand achter mij die hem anders had gekocht, dus ik had enorm veel mazzel die dag. Yaay! Als ik eraan terug denk word ik weer helemaal blij.

ciate-mini-mani-month-2

What was the biggest waste of money?

Ik geef niet echt bakken met geld uit aan één product en als ik iets duurs koop lees ik van tevoren eerst heel veel reviews om er zeker van te zijn dat ik waar krijg voor mijn geld. Daarom ben ik gelukkig niet heel veel geld kwijt geweest aan mijn grootste “waste of money”. Dat is namelijk een eyeliner pen van Catrice. Waardeloos ding. Komt amper kleur vanaf, de stift is te hard en alles eraan is gewoon slecht. Gelukkige kostte hij maar iets van €2,50. Maar toch, van dat geld had ik dan liever een lekker ijsje gekocht.

What product have you brought but forgotten about?

Iets teveel producten, haha. De producten die ik echt weer vaker moet gaan gebruiken maar steeds vergeet, zijn mijn blush en highlighter van Inglot. Prachtige producten! Vooral de highlighter is heel mooi. Ik heb zelfs nog nooit zo’n mooie highlighter gebruikt als die. Maar ik vergeet ze gewoon steeds. Zo zonde! Het zijn echter niet de enige vergeten producten. Zo ontdekte ik vandaag weer mijn vergeten 14hr lipstick van Maybelline in de kleur Stay With Me Coral. Wat een mooie kleur is dat toch!

2013-06-05-21-12-031

What product is good quality for money?

Sowieso de eerder genoemde Catrice wenkbrauwpoeder en Catrice concealer. Maar ik ben ook dol op de NYX blush in de kleur Taupe. Too Faced Shadow Insurance oogschaduwprimer is wat duurder, maar het geld dubbel en dwars waard. Voor wie een mooie, matte budget bronzer zoekt is de Big Bold Bronzer van NYC een aanrader (al wint hij het niet van mijn geliefde Hoola bronzer van Benefit). Oh, en ik vind de blushes van Bourjois erg mooi. De poederblush in de kleur Healthy Mix is mijn laatste ontdekking en gebruik ik sindsdien elke dag.

Three products you’ve been loving at the moment?

Pfff, wat een lastige vraag. Dat wordt dan NYX blush in de kleur Taupe om mee te shapen. De all time favorite: Catrice wenkbrauwpoeder om mijn wenkbrauwen mee op te vullen en… Hoola bronzer van Benefit. Maar stiekem wil ik de Bourjois blush in de kleur Healthy Mix ook in dit rijtje zetten, dus ik breek de regels en noem er vier!

 

Dat waren alle vragen! Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen. En dan mijn vraag aan jullie: wat zijn jouw drie favoriete producten van dit moment?

Xx Sarah

4 gedachtes over “TAG: Make up confidential

  1. Madeleine zegt:

    Leuke tag! 🙂 Wat leuk dat je het essence tasje heb kunnen scoren! M’n favo product zijn m’n essence + Catrice lippensticks! 🙂

Geef een reactie

