Vraag: Hoe kan ik langer lijken?

hoekaniklangerlijken

“Hoe kan ik langer lijken?” Het is een vraag die ik regelmatig hoor of lees. Van vriendinnen, maar ook in comments op blogs of in tijdschriften. Zelf hoef ik niet echt langer te lijken. Ik ben 1.79 m (als het niet langer is) en hoewel mijn benen wel iets langer hadden mogen zijn, ben ik best wel tevreden met mijn lengte. Maar voor iedereen die er graag wel optisch een aantal centimeter extra bij wil smokkelen, geef ik vandaag mijn tips om langer te lijken.

Lichaamshouding

Sta rechtop, schouders naar achter en borst naar voren. Probeer zo vaak mogelijk heel recht te staan. Ik zie vaak bij anderen dat ze best wel gebogen staan. En al doe je dat maar een beetje, je verliest er centimeters mee. Als je goed rechtop staat (je moet een boek op je hoofd kunnen balanceren), ben je gelijk een paar centimeter langer. Daarnaast kom je meteen zelfverzekerder over, dus het heeft alleen maar voordelen.

d06056d19e4585fc53aa6f759aa103b8

Hakken

Misschien wel de meest simpele oplossing en ligt wat voor de hand, maar ga op hakken lopen. Hoe hoger de hak, hoe langer je lijkt. Zo simpel is het. Wel is het belangrijk dat je goed op hakken kan lopen. Als je wat langer bent val je namelijk sneller op en je wil niet goed opvallen terwijl je op je hakken door de stad strompelt. Kan je niet zo goed op hakken lopen en wil je het leren? Lees dan hier mijn tips.

c499c5cc198b0225dac1f622d5becba6

Verleng je benen

En dan bedoel ik niet letterlijk met een karamelmachine à la Charlie and the Chocolatefactory, maar met behulp van kleding. Het klinkt heel makkelijk: om je benen optisch te verlengen moet je gewoon meer van je benen laten zien. In de praktijk is het wat ingewikkelder, aangezien niet alles mooi staat bij elke lichaamsvorm. Het verlengen van je benen kan je doen door kortere rokjes te dragen die in je taille vallen. Draag shirts in je broek/rok in plaats van erover. Bij mij werken jurkjes altijd goed. Ik draag graag wijde jurkjes met bij mijn taille een smal riempje. Hierdoor zie je minder goed waar mijn benen beginnen en lijken ze gelijk langer.

Ga je niet voor een kort taillerokje? Dan zijn kokerrokken en lange rokken met een split aan de zijkant een goed alternatief. Plooirokken kan je beter laten liggen. Die laten je kleiner en zwaarder lijken. Een tips die vaak wordt gegeven om langer te lijken is het dragen van maxirokken. Hier ben ik het zelf echter niet mee eens. Ik vind namelijk dat maxirokken mensen alleen maar korter doen lijken. Als ik zelf een maxirok aantrek zie ik er ook gelijk veel korter uit. Maar dat is een kwestie van smaak en lichaamsvormen. Experimenteer dus vooral met verschillende soorten rokken door te kijken welke voor jou optisch de meeste centimeters toevoegt.

En vermijd wijde broeken! En dan bedoel ik niet alleen boyfriend jeans, maar ook je comfy uitgelubberde broeken. Koop een goede skinny jeans of ga voor een stretch broek. Een goede pasvorm is hierbij echt belangrijk. Als ik jeans draag die eigenlijk iets te groot zijn geworden, zie ik er gelijk een stuk korter uit.

69380ad47d5163bd8748aa8c40a78874 e731d53444f8c3c163a63490c3b991cb

Verticale lijnen

Draag meer verticale lijnen. Dit kan je terug laten komen in je kleding, maar ook in je accessoires. Verticale lijnen laten je langer en smaller lijken. Horizontale lijnen daarentegen laten je breder lijken. Probeer die dus te vermijden! Houd hier ook rekening mee bij het kiezen van een riem. Brede riemen zijn opvallende horizontale lijnen en laten je dus kleiner lijken. Wil je graag een riem dragen? Kies dan voor een smal exemplaar, zoals een tailleriempje.

Kies de juiste accessoires

Kleine dames opgelet! Door lange kettingen te dragen snoep je automatisch wat extra centimeters erbij. Berg je korte (statement) kettingen dus op en ga voor een langer exemplaar. Hoe draag je die dan? Nou, gewoon los. Wikkel heb dus vooral niet een extra keer om je nek.

f6226a06e9707ee403d46e0cf2bd1008

Kies de juiste jas

Ook bij het kiezen van een jas is het belangrijk dat je kijkt naar hoeveel been er zichtbaar is. Trenchcoats tot op de knie of net boven de enkels zijn prachtig en zijn dan ook regelmatig in de mode. Maar hoe langer de jas, hoe minder been er zichtbaar is en hoe korter je lijkt. Ga daarom voor een exemplaar tot net onder je billen.

23ac957f58acf4716515ff666f5b8484

Kleur

Ook de kleuren van jouw outfit hebben veel invloed op jouw optische lengte. Draag je graag verschillende kleuren door elkaar? Dat staat misschien lekker vrolijk, maar kan je beter niet doen. Gelijke kleuren in een outfit zorgen ervoor dat je langer lijkt. Als je niet in alleen maar dezelfde kleur wil rondlopen, kan je op de kleurverloop van je outfit letten. Begin bovenaan met de felste kleur en werk dan verder naar een donkere kleur beneden. Hierdoor wordt de aandacht naar de bovenkant van je lichaam getrokken, waardoor het automatisch iets gelift wordt. Dit kan je overigens ook doen met behulp van opvallende accessoires.

Lang zijn is ook niet altijd leuk

Ik heb op zich geen problemen met lang zijn. Ik ben tevreden met mijn lengte. Maar lang zijn is ook niet altijd leuk en dat vergeten kortere mensen wel eens. Ik vond een aantal quotes die problemen van lange meiden vertelden. De meest herkenbare die ik zelf regelmatig mee maak heb ik hieronder geplaatst. Het is trouwens niet zielig bedoeld! Ik vond ze gewoon grappig en ze laten goed zien dat alle lengtes zo hun voordelen en nadelen hebben.

1 1dc0dd0d4878351d867be563230262e2 2 3 4 5 5ea9d6af393927f871b72f76d3ae049c 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Dat waren mijn tips! Hopelijk hebben jullie er wat aan. Heb je zelf nog vragen op het gebied van beauty, fashion of koken? Stel ze dan in de comments en dan probeer ik ze zo snel mogelijk in een artikel te behandelen.

 

Heb jij nog tips om langer te lijken?

Xx Sarah

 

Alle afbeeldingen komen van Pinterest.com. 

4 gedachtes over “Vraag: Hoe kan ik langer lijken?

  1. Stéphanie zegt:

    Haha ik heb er geen last van gelukkig, ik ben >1.80.

    Ik had destijds een paar vriendinnen die anderhalve kop kleiner waren dan ik. Dan liepen ze samen met een paraplu, en ik niet want ik stak boven die paraplu uit. :’) Moest ik er ook onder maar dan werden zij weer nat.

Geef een reactie

