REVIEW: VERZORGENDE BADOLIËN VAN KNEIPP

review kneipp verzorgende badolie header

Als ik ergens van kan genieten is het een heerlijk, warm bad. Zelf heb ik thuis helaas geen bad, maar mijn vriend heeft er gelukkig wel een. Sinds een paar dagen ben ik jammer genoeg een beetje grieperig, dus besloot mijn vriend het bad voor me te laten vollopen en gebruikte daarbij een badolie van Kneipp. Eerder gebruikte ik al een andere geur badolie. Vandaag review ik beide geuren.

De twee geuren die ik vandaag review zijn ‘zomerbries zeemineralen’ en ‘kwepeer rozemarijn’. De badolie komt in een glazen flesje van 100 ml. Hoe lang je hiermee doet hangt ervan af hoe geurend je je badwater wil hebben. Zelf houd ik wel van een wat sterkere geur als ik ga badderen. Met een flesje van 100 ml doe ik daardoor zo’n 4 à 5 keer. Dat is niet lang, maar gelukkig ga ik ook niet heel vaak in bad.

review kneipp verzorgende badolie

Het flesje badolie zit in een kartonnen verpakking. Hierop staat in het Frans en in het Nederlands meer informatie over het product. Het kartonnen doosje is wel handig. Ik merk alleen wel dat de badolie snel vlekken op het doosje achterlaat en dat het karton lelijk wordt door de vochtige lucht van de badkamer. Maar aan de andere kant is de kans kleiner dat het glazen flesje badolie weg glijdt en valt, dus dat is dan wel weer fijn.

De badoliën van Kneipp bevatten geen kleurstoffen en conserveringsmiddelen (waaronder parabenen), zijn vrij van mineraaloliën en zijn dermatologisch getest. Kneipp raadt een watertemperatuur van 36-38 graden Celsius en een bad duur van 15-20 minuten aan.

review kneipp verzorgende badolie 2

ZOMERBRIES

“De frisgeurende Kneipp Verzorgende Badolie Zomerbries, bevat hoofdwaardige minerale zeezouten en is rijk aan waardevolle kopermineralen en panthenol. Terwijl de zeefrisse geur ontspant, verzorgt en hydrateert panthenol de huid.

Zeezouten met hoogwaardige kopermineralen ondersteunen de beschermende werking van de huid. Door de vochtinbrengende werking van panthenol, vitamine B5, wordt de huid elastischer en soepeler.”

Zomerbries gebruikte ik als eerst en is daardoor nu al bijna op. Het is een verzorgende badolie die volgens Kneipp de huid voedt en hydrateert. Daar ben ik het zeker mee eens! Ik heb een droge huid en moet me na het douchen of badderen vaak goed insmeren om te voorkomen dat mijn huid gaan jeuken.

review kneipp verzorgende badolie 3

Nadat ik voor het eerst deze badolie gebruikte smeerde ik mij in met een huidolie, maar mijn huid was al zo gehydrateerd dat hij de olie bijna niet opnam. Na het gebruiken van de badolie hoef ik me alleen maar af te drogen voordat ik mijn pyjama aantrek. Daarna voelt mijn huid zacht en verzorgd en totaal niet droog en jeukend aan.

De geur is heerlijk fris. Ik vroeg aan mijn vriend hoe hij de geur zou beschrijven en hij vindt het ruiken naar een schoon strand. Daar ben ik het wel mee eens. Het is misschien een beetje een vage beschrijving, maar de geur doet me denken aan een dagje strand, als het mooi weer is, maar er toch wat wind staat. Deze badolie doet me denken aan de frisse geur van de wind op zulke dagen. Ik vind hem in ieder geval lekker en ontspannend.

review kneipp verzorgende badolie 4

KWEEPEER – ROZEMARIJN

“De zachte crèmige, licht schuimende Kneipp badolie Kweepeer- Rozemarijn bevat een hoog percentage natuurlijke, intensief verzorgende plantenoliën en hoogwaardige etherische rozemarijnolie.

De verzorgende kweepeerolie bevordert de hydratatie van de huid en geeft een opwekkend en verfrissend gevoel. De etherische olie van rozemarijn activeert de bloedsomloop, stimuleert en verfrist. De inspirerende geur activeert lichaam en geest en geeft nieuwe energie.”

review kneipp verzorgende badolie 5

Deze badolie gebruikte ik een paar dagen geleden toen ik mij niet zo lekker voelde. Het is een schuimende badolie die volgens Kneipp stimuleert en verfrist. Ik werd enthousiast toen ik “schuimend” las, maar van het schuim moet je niet te veel verwachten. In plaats van een volle laag badschuim, ontstond er hier en daar een klein wolkje schuim en daar hield het bij op. Net genoeg om een schuimbaard van te maken…

De geur daarentegen is echt heerlijk! Ik had de verpakking niet zo goed gelezen en toen ik in bad zat dacht ik eigenlijk dat de geur rozemarijn – citroen zou zijn. Het is een kruidige, maar ook citrus-achtige geur. Fruitig en fris tegelijkertijd. Heerlijk! Sowieso mijn favoriet van de twee.

Ook bij deze badolie is na afloop insmeren met bodylotion of iets dergelijks niet nodig. De badolie hydrateert goed en verzorgd mijn huid.

review kneipp verzorgende badolie 7

WELKE MOET IK NU KIEZEN?

Misschien wil je na het lezen van dit artikel ook wel een Kneipp badolie proberen, maar weet je niet goed welke. Dat hangt ook totaal van je stemming af. Als je echt helemaal tot rust wil komen, dan raad ik zomerbries aan. Voor meer verfrissing en energie kan je het best kweepeer – rozemarijn gebruiken.

Beide badoliën verzorgen de huid heel goed. Naast verzorging maakt Kneipp veel gebruik van etherische oliën. De geur is dus niet eentje die je zo maar kiest omdat het je wel lekker lijkt, maar heeft ook echt effect op je tijdens en na het badderen.

review kneipp verzorgende badolie 6

Toen ik zomerbries gebruikte merkte ik dat ik heerlijk kon ontspannen. Toen ik kweepeer – rozemarijn gebruikte knapte ik een heel stuk op en werd ik gelijk energieker, ondanks dat ik me totaal niet lekker voelde. Ik had de verpakking toen amper gelezen, dus het is niet dat het tussen mijn oren zit, want ik wist de werkingen van de geuren nog niet. Qua verzorging is er dus geen verschil, maar qua geur juist een hoop. Kijk hoe je je voelt en kies op basis daarvan een geur. Ze zijn in ieder geval allebei heerlijk!

Kneipp badolie is verkrijgbaar in meer dan tien verschillende geuren met allemaal een andere werking. De badolie kost €9,49 voor 100 ml. Hier doe je gemiddeld zo’n 5 keer mee. De producten van Kneipp zijn o.a. te koop bij de drogist en Bol.com.

 

Wat vind jij van deze producten? Welke badolie gebruik jij graag?

Xx Sarah

14 gedachtes over “REVIEW: VERZORGENDE BADOLIËN VAN KNEIPP

  1. lovelylonnie zegt:

    Kneip heeft vaak hele fijne producten. Deze badproducten lijken me ook heerlijk. Helaas heb ik geen bad en ik ken niemand met een bad. Ik gebruik vaak wel de kleine badolie flesje voor een voetenbadje.

  2. Julie zegt:

    Ik gebruik eigenlijk nooit producten van Kneipp. Ik heb geen bad dus kan deze ook niet testen! 🙂
    Olie vind ik altijd gevaarlijk, krijg je snel vette randjes van aan je bad…

    • saarenzo zegt:

      Ik wist niet dat Rituals een douche olie heeft! Ik ken qua doucheproducten alleen hun douchegels en natuurlijk de douche foams. Maar doucheolie klinkt heerlijk. Die ga ik zeker een keer halen 😀

      • Madeleine zegt:

        Ja we hadden de Fortune oil al.. Laatst zijn er nog 2 bijgekomen: sakura shower en Shanti shower. En er is nu een summer limited edition: summer bliss 😉

      • saarenzo zegt:

        Haha, het is te merken dat je voor Rituals werkt. Je bent in ieder geval een goede verkoopster, want nu wil ik ze allemaal! :p Ik ga binnenkort even naar de winkels om te snuffelen 😀

Geef een reactie

