REVIEW: GLISS KUR ULTIMATE VOLUME SHAMPOO & CONDITIONER

Review Gliss Kur Ultimate Volume shampoo & conditioner header2

Steil en futloos. Ik denk dat ongeveer de beste woorden zijn om mijn haar mee te beschrijven. Dat komt vooral doordat mijn haar van zichzelf zo is. Maar sinds ik mij wat meer aan het verdiepen ben in haarverzorging heb ik ook ontdekt dat het deels door mijn haarverzorgingsproducten komt. Dus doei voedende shampoos en hallo volume shampoos! Ik probeerde de Ultimate Volume shampoo en conditioner van Gliss Kur uit, die ik vandaag review.

Review Gliss Kur Ultimate Volume shampoo & conditioner 2

Beide producten zitten in een donkerpaarse verpakking met een zilveren dop. De verpakking van de shampoo is transparant, die van de conditioner niet. Verder zit bij de shampoo de dop bovenop en bij de conditioner onderop. Kleine details, maar wel handige manieren om te twee van elkaar te onderscheiden.

Review Gliss Kur Ultimate Volume shampoo & conditioner 3

Ingrediëntenlijst shampoo. 

Review Gliss Kur Ultimate Volume shampoo & conditioner 4

Ingrediëntenlijst conditioner. 

De Ultimate Volume producten van Gliss Kur bevatten vloeibare keratine, zee collageen en er zitten geen siliconen in. Wel SLS, dus als je dat vermijd kan je deze producten beter skippen. De producten uit de Ultimate Volume lijn zijn bedoeld voor futloos, fijn en beschadigd haar. Nu doe ik weinig met mijn haar waardoor het kan beschadigen (ik borstel het alleen en draag het soms vast), dus voor dat laatste heb ik ze niet nodig. Maar als deze producten wat volume aan mijn saaie haar kunnen toevoegen, ben ik een gelukkig mens.

Review Gliss Kur Ultimate Volume shampoo & conditioner 6

L: de shampoo, R: de conditioner. 

De shampoo is kleurloos en vloeibaar. De conditioner is wit van kleur en een stuk steviger. De producten ruiken lekker. Beide producten hebben een typische shampoo geur: bloemig, fris en schoon. Na het wassen blijft de geur heel lichtjes hangen, maar na een paar uur ruik je het niet meer terug. Dit vind ik wel fijn, aangezien ik me nog maar al te goed herinner dat ik vroeger een keer  producten van Herbal Essences had gebruikt en dat iedereen de hele dag vroeg of ik soms die producten had gebruikt omdat ze op een paar meter afstand mijn haar konden ruiken. Dat vind ik niet zo prettig, want ik hou er zelf ook niet van als er zo’n walm om iemand heen hangt. Bij deze producten van Gliss Kur heb ik daar dus gelukkig geen last van.

Review Gliss Kur Ultimate Volume shampoo & conditioner 5

Sommige volume producten kunnen stroef aanvoelen, zowel tijdens als na het wassen van je haar. Bij deze producten is dat totaal niet zo. Sterker nog, mijn haar voelde exact hetzelfde als wanneer ik het met voedende shampoos was. Hierdoor verwachtte ik weinig van het volume effect. Toen ik de dag erna opstond (ik was mijn haar altijd ’s avonds) zag ik niet echt verschil qua volume. Tot ik de voor en na foto’s met elkaar vergeleek. Hé, daar zit toch duidelijk verschil in! Bij mijn vriend gebruik ik een andere shampoo en conditioner en nadat ik mijn haar daar had gewassen had ik gelijk weer platter haar. Maar een big hair Hollywood kapsel moet je niet verwachten.

Review Gliss Kur Ultimate Volume shampoo & conditioner 7

L: hoe mijn haar normaal zit, R: na het wassen met de Ultimate Volume producten. Excuses voor de wazige foto’s en mijn lodderige blik. Selfies maken is niet bepaald een van mijn sterkste kwaliteiten. 

De Ultimate Volume producten geven dus daadwerkelijk meer volume aan het haar. Wel geven de producten minder volume dan de naam doet denken en het verschil is niet zo groot. Maar hé, mijn haar is moeilijk. Ik heb het een keer laten krullen door een kapper van TONI&GUY en na een half uur waren de krullen bijna allemaal weer verdwenen, ondanks dat de kapper toen heel veel producten voor extra houvast had gebruikt. Is jouw haar wat minder moeilijk dan dat van mij, dan zorgen de Ultimate Volume producten wellicht voor meer volume. En ondanks het kleine verschil zijn het sowieso fijne producten.

Review Gliss Kur Ultimate Volume shampoo & conditioner

Ik kocht twee shampoos en een conditioner uit deze lijn bij de OP = OP voordeelshop voor €6. Dat komt uit op €2 per product. Prima prijs! De officiële prijs die je bij de drogist betaald is iets hoger. Daar kosten de shampoo en conditioner namelijk €4,99 per stuk. Als je deze shampoo en conditioner graag wil hebben, kan je ze dus het best bij de OP = OP voordeelshop halen.

 

Wat vind jij van deze shampoo en conditioner? Welke shampoo en conditioner gebruik jij momenteel graag?

Xx Sarah

 

PS: alleen vandaag en morgen kan je nog op mij stemmen voor de Insiders Tip van de Maand op Stylefruits. Stemmen kan hier. Ik zou het heel lief vinden als jullie op mij willen stemmen! Het kan elke 24 uur, dus ook als je al eerder een keer gestemd hebt kan het nog een keer. 

9 gedachtes over “REVIEW: GLISS KUR ULTIMATE VOLUME SHAMPOO & CONDITIONER

  1. Madeleine zegt:

    Fijne review. Je selfie ziet er leuk uit hoor 😉 Ik zou deze shampoo en conditioner niet halen! Ik ben nu fan van de hammam shampoo van rituals 🙂

  2. Kelly zegt:

    Leuke review! Ik heb al jaren een kort kapsel, dus heb geen volume nodig. 🙂 Maar toen ik het nog langer had, en ik ook volume wou, omdat ik echt plat, dun en geen haar heb voor lang haar gebruikte ik vaak een volume spray van Andrelon. Insprayen op handdoek droog haar en dan Fohnen. Nog nooit zo’n bos haar gehad!!

Geef een reactie

